Kommentar: "Battlefield 6 måste lyckas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Battlefield 1942 och 2an var grymma resten har varit meh
Gör nåt helt nytt imo

2042 var ju helt nytt, så långt ifrån ett klassiskt BF du kan komma och det bommade inte enbart pga det ofärdiga läget utan pga hela konceptet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande Battlefield dock eller hur
Låt serien få vila några år och gör nåt nytt och spännande menade jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

För mig har "klasser" aldrig varit något jag låst fast mig vid i Battlefield. Snarare tycker jag att det var ett av DICE bästa beslut att ta bort dem. Att man sedan ersatte det med "hjältar" var däremot inte rätt väg att gå, enligt mig. Jag har helt klart föredragit att springa runt som Random McRando från Merc Incorporated.

Battlefield har aldrig varit ett strategiskt spel i den utsträckning som många vill få det till. Klassystemet är inget annat än ett sätt att bakbinda spelarna och tvinga fram specifika spelstilar. Kanske funkar det annorlunda på väldigt nischade servrar med klaner, men det har aldrig varit fallet i publika matcher med pack och patrask.

Gällande framförallt BF2042:
Bortser man från just klassystemet, så erbjuder 2042 fortfarande mycket av det som gör Battlefield till Battlefield. Storslagna strider i högt tempo, med fler spelare på skärmen än vad ammunitionen sannolikt räcker till. Var det bra vid lansering? Åh helsike heller. Men ärligt talat tycker jag att spelet i dag är bland de bättre i serien, tack vare alla uppdateringar som gjorts – särskilt till de totalt undermåliga lanseringskartorna.

Battlefield har varit oerhört strategiskt om du spelar med rätt folk men jag märker väldigt tydligt att vi sannolikt har gravt olika krav och spelstilar - Jag gillade just Hardline av den anledningen, det var lite annorlunda

128 spelare per match är skräp av just den anledningen, det är för högt tempo för att kunna ge något som helst andrum för att kunna ”göra något annat” än att spela pojkfotboll - något man måste märkt av i playtest men valde att köra på ändå, för det var coolt.

Jag tror dock du är ganska ensam om att tycka 2042 är det bästa i serien, men alla har vi rätt till en åsikt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Pratade vi inte om detta FÖRRA gången?
Hur många chanser måste vi ge dem innan vi bara accepterar att DICE är en högst medioker studio med en värdelös utgivare?

Som ett kollektiv måste vi få bättre minne om vi någonsin vill ha bättre spel än den skiten som kommit senaste 10 åren…

Enl folk som kört Labs verkar svaret vara nej…

Vissa Labs testare anser att DEM själva tycker att BF6 är likt 2042, vilket det INTE är. Antingen har dessa testare fått hallucinationer utav något slag helt enkelt när dem loggade in.

Skrivet av SellahiR:

2042 var ju helt nytt, så långt ifrån ett klassiskt BF du kan komma och det bommade inte enbart pga det ofärdiga läget utan pga hela konceptet.

2042 sålde 22 miljoner kopior, medans BF1 norr om 30 miljoner, så 2042 är ju inte så kasst som många anser ändå. 🫣

Permalänk
Skribent
Skrivet av SuperSverker:

Battlefield har varit oerhört strategiskt om du spelar med rätt folk men jag märker väldigt tydligt att vi sannolikt har gravt olika krav och spelstilar - Jag gillade just Hardline av den anledningen, det var lite annorlunda

128 spelare per match är skräp av just den anledningen, det är för högt tempo för att kunna ge något som helst andrum för att kunna ”göra något annat” än att spela pojkfotboll - något man måste märkt av i playtest men valde att köra på ändå, för det var coolt.

Jag tror dock du är ganska ensam om att tycka 2042 är det bästa i serien, men alla har vi rätt till en åsikt

Jag hör vad du säger, men jag vet inte om jag kan hålla med om att Battlefield har varit något annat än adrenalinpumpat och högoktanigt sedan BC2 släpptes – särskilt från och med BF3. Åtminstone inte mer än på ytan och under väldigt specifika omständigheter. Jag har själv lirat allt från avslappnade pubmatcher med större gäng, hela vägen till mer officiella klanmatcher under BF4-eran som referens.

Om något skulle jag säga att klanmatcherna var mindre strategiska än semi-öppna 16v16- eller 32v32-matcher, åtminstone utifrån ett mikro-perspektiv. Kasta fröpåsar framför fötterna, hoppa runt hörn i full flås och töm ditt AEK-magasin. Eller ja, fram tills AEK och AS-VAL blev bannade från scenen. Blev dock inte mycket skillnad på spelstilen med PP-2000 eller efterföljande metan som formades.

Det är också därför jag nämnde nischade servrar, grupperingar eller klaner. För de som spelade med mer tävlingsinriktat sinne var det högt tempo som gällde redan för över tio år sedan – där förmågan att sikta och ha snabba reflexer vägde tyngre än vilken strategi man kokat ihop innan. Visst, det finns säkert klaner som spelade annorlunda, där makroperspektivet tog större plats. Men det har inte varit min erfarenhet i något Battlefield, annat än möjligen under BF2-tiden.

Sedan säger jag inte att BF2042 är det bästa i serien – den platsen håller BF4 med råge. Däremot är 2042 mil bättre än vad BFV blev efter alla skräpändringar till TTK, och långt ifrån det långsamma tempo som BF1 lider av enligt mig (inte att förväxla med strategiskt – bara långsamt.)

Såklart är inte min erfarenhet representativ för varenda spelare, klan eller vänskapskonstellation där ute. Däremot har jag ändå ett par tusen timmar i respektive BF-titel – undantaget Hardline och 2042 på PC-sidan, där jag ligger på knappa 500 timmar vardera. Så jag anser inte att jag snackar helt ur röven när jag delar med mig av hur spelserien faktiskt fungerar i praktiken för den breda massan.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag hör vad du säger, men jag vet inte om jag kan hålla med om att Battlefield har varit något annat än adrenalinpumpat och högoktanigt sedan BC2 släpptes – särskilt från och med BF3. Åtminstone inte mer än på ytan och under väldigt specifika omständigheter. Jag har själv lirat allt från avslappnade pubmatcher med större gäng, hela vägen till mer officiella klanmatcher under BF4-eran som referens.

Om något skulle jag säga att klanmatcherna var mindre strategiska än semi-öppna 16v16- eller 32v32-matcher, åtminstone utifrån ett mikro-perspektiv. Kasta fröpåsar framför fötterna, hoppa runt hörn i full flås och töm ditt AEK-magasin. Eller ja, fram tills AEK och AS-VAL blev bannade från scenen. Blev dock inte mycket skillnad på spelstilen med PP-2000 eller efterföljande metan som formades.

Det är också därför jag nämnde nischade servrar, grupperingar eller klaner. För de som spelade med mer tävlingsinriktat sinne var det högt tempo som gällde redan för över tio år sedan – där förmågan att sikta och ha snabba reflexer vägde tyngre än vilken strategi man kokat ihop innan. Visst, det finns säkert klaner som spelade annorlunda, där makroperspektivet tog större plats. Men det har inte varit min erfarenhet i något Battlefield, annat än möjligen under BF2-tiden.

Sedan säger jag inte att BF2042 är det bästa i serien – den platsen håller BF4 med råge. Däremot är 2042 mil bättre än vad BFV blev efter alla skräpändringar till TTK, och långt ifrån det långsamma tempo som BF1 lider av enligt mig (inte att förväxla med strategiskt – bara långsamt.)

Såklart är inte min erfarenhet representativ för varenda spelare, klan eller vänskapskonstellation där ute. Däremot har jag ändå ett par tusen timmar i respektive BF-titel – undantaget Hardline och 2042 på PC-sidan, där jag ligger på knappa 500 timmar vardera. Så jag anser inte att jag snackar helt ur röven när jag delar med mig av hur spelserien faktiskt fungerar i praktiken för den breda massan.

Jag lirar 2042 än idag, och kommer nöta det tills BF6 släpps. Ligger över 2000+ timmar på alla spel i serien och närmar mig 2000 timmar i 2042 med. Smaken är som baken och detta är SweClockers, där jag kan LOVA det är folk som inte vågar att yttra sig för dem är rädda att bli nersparkade i källaren för att DEM tycker annat än andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Vissa Labs testare anser att DEM själva tycker att BF6 är likt 2042, vilket det INTE är. Antingen har dessa testare fått hallucinationer utav något slag helt enkelt när dem loggade in.

Sen är ju Labs en testmiljö där saker testas. Folk fortsätter ju trots allt att jämföra CoD med BF trots att både CS och Valorant är närmare i jämförelse.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Som liten blev man introducerad till Battlefield 1942 och så klart blev man tagen av dåtidens grafik och storlek, men det var inte förrän Battlefield Bad Company 2 som man verkligen fastnade för Battlefield. Men som skribenten skriver så har Battlefield hamnat snett och gått ifrån vad Battlefield faktiskt är, man såg tendenserna redan när dom släppte Battlefield V.

Har man passionerade utvecklare som brinner för det man gör kan man skapa fantastiska ting, men har man en ledningen som fokuserar på att följa trender istället för att förbättra den grund man redan står på blir utfallet ofta till det sämre.

Battlefield idag är i min mening för likt andra spel så som Call of Duty där allting ska gå snabbt och där fokuset ligger på den enskilde istället för laget. Jag kanske är mer "old school" som föredrar längre matcher med fokus på kommunikation och lagspel där målet är att laget ska vinna. Därav har jag övergått till spel som Squad där man får samma storskaliga krig, till och med större, men fokuset ligger på att vinna som ett lag istället för att jaga poäng och toppa scoreboarden.

Battlefield 6 grafik ser fantastisk ut och dom andra tekniska aspekterna har säkert gjort stora framsteg men för mig verkar dom hänga kvar i samma snabba spel som Call of Duty mfl.

Permalänk
Medlem

Det kommer garanterat lyckas. Om lyckas innebär att sälja miljontals av kopior. Personligen tycker jag det varit för kaosartat och effektfullt ända sen 3:an tyvärr :/

Permalänk
Medlem

spelet behöver ha en ny lansering varje år. spelet är skit helt enkelt

Permalänk
Medlem

Tycker Battlefield peakade med Battlefield 3, efter att de fixat lanserings-problemen. De kanske borde gjort en remaster på den och lagt alla tusentals mantimmar på att fixa fusk-problemen som dödar nästan varje ny online-FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Personligen såntycker jag att early access är inget som utgivare som EA ska använda sig av för att "bortföklara" ett trasigt spel.
Dom behöver inte släppa ett spel i förstadie för att driva in intäkter för fortsatt utveckling.

Saken är den att buggar finns typ alltid när spel släpps. Man kan inte ha QA-team som är stora nog att testa ett spel i samma skala som när den stora massan börjar spela. Alla möjliga datorkonfigurationer och nätverksbelastning med servrar etc. som uppstår i ett verkligt scenario är svårt att återskapa internt. Just därför kan en early access vara en stor fördel så att spelarna är beredda på att instabilitet eller problem kan uppstå (även om många inte verkar förstå det fast de spelar ett early access-spel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Saken är den att buggar finns typ alltid när spel släpps. Man kan inte ha QA-team som är stora nog att testa ett spel i samma skala som när den stora massan börjar spela. Alla möjliga datorkonfigurationer och nätverksbelastning med servrar etc. som uppstår i ett verkligt scenario är svårt att återskapa internt. Just därför kan en early access vara en stor fördel så att spelarna är beredda på att instabilitet eller problem kan uppstå (även om många inte verkar förstå det fast de spelar ett early access-spel).

Förstår hur du tänker men early access är ett sätt för utvecklare som behöver finasiering under utvecklingen att släppa spelet tidigt för att bla få inkomst under utvecklingen och ha ett "öppet upplägg" för utvecklingen av spelet där communityt kommer med feedback och input vad spelet ska innehålla.
Metoden används bpde av små och större.
Men giganter somnEA tycker jag inte alls ska använda det bara för att stoppa en etikett på spelet för att det är buggigt. EA behöver inte finasiering under utvecklingen och lär inte lyssna på communityt om att inte lägga in mikrotransaktioner mm.
Modellen passa helt enkelt inte i detta sammanhang tycker jag för det är inte enbart en etikett för att spelet är ofärdigt och buggigt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Förstår hur du tänker men early access är ett sätt för utvecklare som behöver finasiering under utvecklingen att släppa spelet tidigt för att bla få inkomst under utvecklingen och ha ett "öppet upplägg" för utvecklingen av spelet där communityt kommer med feedback och input vad spelet ska innehålla.
Metoden används bpde av små och större.
Men giganter somnEA tycker jag inte alls ska använda det bara för att stoppa en etikett på spelet för att det är buggigt. EA behöver inte finasiering under utvecklingen och lär inte lyssna på communityt om att inte lägga in mikrotransaktioner mm.
Modellen passa helt enkelt inte i detta sammanhang tycker jag för det är inte enbart en etikett för att spelet är ofärdigt och buggigt.

Microtransaktioner kommer att finnas till 99% killgissar jag. Det är en lämplig modell för folk som mig som inte har tid att lägga ner på stt grinda fram vapen och utrustning tex. Jag skulle nog aldrig använda det i just BF men i Warframe har jag lagt mer ett par tusen dom senaste 10åren sammanlagt på att låsa upp saker och få lite fräsht syre in i spelintresset.

Poängen är alltså att microtransaktioner inte är fel i sig enligt mig. Men gör man det så som Battlefront 2 gjorde från början så knorrar så klart kommunityt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Microtransaktioner kommer att finnas till 99% killgissar jag. Det är en lämplig modell för folk som mig som inte har tid att lägga ner på stt grinda fram vapen och utrustning tex. Jag skulle nog aldrig använda det i just BF men i Warframe har jag lagt mer ett par tusen dom senaste 10åren sammanlagt på att låsa upp saker och få lite fräsht syre in i spelintresset.

Poängen är alltså att microtransaktioner inte är fel i sig enligt mig. Men gör man det så som Battlefront 2 gjorde från början så knorrar så klart kommunityt

Jag förstår vad du menar.
Nu har jag ingen koll på Warframe men en snabb googling så verkar det vara ett frer2play spel som just är byggt för att man ska lägga pengar på mikrotransaktioner.
Jag vet inte om det är rent kosmetiskt eller rent av pay2win men känner inte att det riktigt är jämförbart med ett spel som Battlefield, speciellt inte om det ör ett spel man betalar ett ganska högt pris för att köpa.
Att det kommer finnas mikrotransaktioner tror jag också det kommer dock inte vara i den omfattningen att man känner att man måste köpa dom, som f2p spel har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag förstår vad du menar.
Nu har jag ingen koll på Warframe men en snabb googling så verkar det vara ett frer2play spel som just är byggt för att man ska lägga pengar på mikrotransaktioner.
Jag vet inte om det är rent kosmetiskt eller rent av pay2win men känner inte att det riktigt är jämförbart med ett spel som Battlefield, speciellt inte om det ör ett spel man betalar ett ganska högt pris för att köpa.
Att det kommer finnas mikrotransaktioner tror jag också det kommer dock inte vara i den omfattningen att man känner att man måste köpa dom, som f2p spel har.

Poängen är att så länge man känner att det är värt pga att man inte har tiden att lägga på grind så köper jag det. Men det ska vara en rimlig tidsram man behöver lägga ner grindet på

Visa signatur

Permalänk

Mitt första Battlefield var BC2 som jag tyckte var jättebra, men det var först i BF3 & BF4 som jag verkligen började grinda och har förmodligen över 3k timmar i bägge spelen över olika konton.

Varje spel som har kommit efter BF4 har sakta men säkert raserat mitt förtroende för franchisen, och om BF6 inte ger mig samma känsla som BF3 & BF4 gjorde så är det förmodligen sista gången jag startar Battlefield förutom om suget faller in och jag kan hitta en Rush-server i BF4 som jag inte är bannad från.

Har inte sett något om att BF6 kommer ha en server browser men det känns verkligen som något spelet hade gynnats av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Poängen är att så länge man känner att det är värt pga att man inte har tiden att lägga på grind så köper jag det. Men det ska vara en rimlig tidsram man behöver lägga ner grindet på

Jo jag förstår samtidigt är just viss "grind" implementerat tillsammans med mikrotransaktioner.
Det är utstuderat. Om det funkar handlar helt klart om balans vad som accepteras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tror många glömmer hur pass trasiga samtliga Battlefield-spel har varit sedan... ja, alltid egentligen.

Battlefield 3 och framför allt Battlefield 4, som många lovordar som de bästa spelen i serien, släpptes i näst intill ospelbart skick. Under de första 9–12 månaderna gick det vissa kvällar knappt ens att starta spelet, då Battlelog-systemet strulade och vägrade visa servrar, eller kastade ut dig ur köerna som uppstod. Hitreg-problemen, där du tömde ett helt magasin på någon och de skuttade vidare som Snurre Sprätt. Jag kan göra en lång lista på saker som hade fått de flesta att begära pengarna tillbaka idag.

Anledningen till att jag spelar Battlefield-spelen, trots deras många brister, är att det inte finns något liknande på marknaden. Många har försökt, inte minst Call of Duty och uppstickare som World War 3, men ingen har lyckats fånga den känsla som Battlefield levererar. Och då pratar vi inte bara om möjligheten att rasera miljöer (destruction, levolution osv.), utan om ren atmosfär. Balansen mellan soldat och mekaniserade mördarmaskiner.

Susandet av en A-10 över huvudet medan du springer mellan hus och slåss för livet. Eller det mullrande ljudet från en Tiger-stridsvagn på andra sidan sandsäcken, när du sniket försöker ta över B-punkten själv. Att kika över en sten med ditt prickskyttegevär och se 30+ spelare skapa fullständigt kaos knappt hundra meter bort. Känslan av en lyckad flank med din squad, där du fäller ned ett tiotal motståndare med maskingevär bakifrån och tar ditt lag till seger. Only in Battlefield, som slogan lyder.

Jag räknar med att Battlefield 6 kommer vara halvt trasigt vid lansering – precis som alla Battlefield-spel har varit de senaste 15 åren, om inte längre. Jag räknar också med att problemen kommer åtgärdas, vissa snabbare än andra. Och jag räknar med att ha förbannat roligt genom hela processen. För som jag nämnde tidigare: det finns helt enkelt inget annat på marknaden som levererar samma upplevelse.

Dock blev bf3 okej tillslut. Men tog par månader innan värsta buggarna var lösta, sen fixade ping och andra mindre fixar.

Men har inte köpt ett spel efter, har inte varit något intresse av serien.

Sen är väll mest spelare intresserade mer av cod eller Fortnite. Så slagfält med 128 spelare är väll ingen stor marknad.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

De har gjort de förr, vet de gjort de för flera bf spel där man fått några veckor innan testa. Men ja inte mycket de hinner fixa på så kort tid.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att de tar tillbaka Hardcore servrar så vi vuxna kan få spela utan hit markers och annat trams...

Visa signatur

tu stultus es

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Tycker Battlefield peakade med Battlefield 3, efter att de fixat lanserings-problemen. De kanske borde gjort en remaster på den och lagt alla tusentals mantimmar på att fixa fusk-problemen som dödar nästan varje ny online-FPS.

Jag såg nyligen ett prat av John Romero (Doom, etc.) där han pratade om just fusk

Tydligen fungerar fortfarande samma fusk i spel som de gjorde på 90-talet. Exakt samma. Speedhacks, wallhacks, aimbots, …

Han slog på stora trumman att rootkit-anti-cheat var heliga graalen ungefär… väldigt tröttsamt och uttjatat

Bygg om spelen istället, låt klienten få begränsad information som inte går så lätt att fuska med. Analysera rörelser och inputs. Gör det svårare att skaffa nya konton

Och kanske framförallt när de upptäcks: låt dem spela mot varandra, inte bannas, då kommer de tröttna snabbt

Permalänk
Medlem

Jag tror EA skiter i om de gör ett bra battlefield spel. Om de får 12-14 åringen säga fan va coolt och trycka på köpknappen så är de nöjda. Att folk tröttnar inom kort är bara bra enligt dem då kan man köpa ett nytt annat spel de lanserar.

Har haft väldigt kul i BF3 och bf4. Missade tyvärr bf2 och bc2 p.g.a. studier. Nu har jag familj och vet inte hur mycket spelande det blir. Kommer vänta länge med att köpa och fråga Sweclockers vetaner om något år hur bra spelet är. Operation Metro var väl COD liknande men var ändå ok. Annars är det battlefield: Conquest olika fordon, jag är ute efter.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag såg nyligen ett prat av John Romero (Doom, etc.) där han pratade om just fusk

Tydligen fungerar fortfarande samma fusk i spel som de gjorde på 90-talet. Exakt samma. Speedhacks, wallhacks, aimbots, …

Han slog på stora trumman att rootkit-anti-cheat var heliga graalen ungefär… väldigt tröttsamt och uttjatat

Bygg om spelen istället, låt klienten få begränsad information som inte går så lätt att fuska med. Analysera rörelser och inputs. Gör det svårare att skaffa nya konton

Och kanske framförallt när de upptäcks: låt dem spela mot varandra, inte bannas, då kommer de tröttna snabbt

Det sista minns jag att Dota gjorde som en del av sin automatiska anti cheat, vet inte om de fortfarande gör det.

Permalänk
Medlem

Kan man inte stå på vingarna på ett bombflyg och hoppa fallskärm ner på fiendebotarnas bas som i BF1942 är jag icke intresserad!

Permalänk
Medlem

Tycker de lite synd att man skrapar bort 128 spelare då det inte var huvudsakliga problemet i spelet. Sen hoppas jag inte DICE får för sig att alla soldater i världen talar engelska. Bf2 och bc2 var brutalt autentisk i den aspekten. Sen känns det som det är bf2042 reskinnad med tanke på att BF1 och BFV ser bättre ut med sin grafik.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte personligen att Battlefield V var riktigt skoj. Iallafall tills det blev överbloatat med spellägen och seasonpass och allt.. men det enda som "dödade" det för mig var alla fuskare. Skoj miljöer och bra action.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Eller det absolut bästa antifusket: votekick. Är ju lätt sen också för utvecklarna att kolla upp ifall en spelare kontinuerligt sparkas från servrar ifall något är lurt.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Jag har gett upp gällande PvP FPS. Det är svårt att ha roligt där när man är 40+ och småbarnspappa och har max en timme varannan dag att spela. Man har ingen chans mot alla tonåringar som kan lägga 10h om dagen på detta och bli sjukt duktiga.

Skulle vara kul om e-sport får lite samma behandling som vanliga sporter. Tex hade kunnat ha kul och spela korpen fotboll men det blir inte så kul att spela med folk som är på Champions league nivå.

Vet att BF har ett system mad ranks men tycker det funkat asdålogt och blir bara sämre ju längre spelet är ute då nybörjarna droppar av och bara toppspelare blir kvar. (Man går väl också upp i rank successivt fast man är kass om jag minns rätt så säger inte så mkt plus att folk skapar nya konton)

Spelat mycket bf tidigare bla 1942, BC2, bf3 bf1 - bf1 var riktigt bra men intresset tog slut pga av ovanstående. Tycker de blev för svårt och stressigt att hänga med så det blev inge kul längre. Roligt närt det är jämnt mellan spelare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det verkar vara dåligt med incitament för spelbolagen att faktiskt fixa problemen.

I vissa spel, till exempel Diablo 2, finns till och med motsatt incitament:

1. Fuskare (bottare) köper ett antal konton.
2. Blizzard låter fuskarna hållas 6-12 månader tills de gjort en netto-förtjänst.
3. Blizzard bannar kontona.
4. Fuskarna köper nya konton.

Så Blizzard får en kick-back på pengarna fuskarna tjänar.

Det finns också en välvillig men dum idé med samma utfall: "Vänta med att banna tills det är fler som fuskar och banna alla samtidigt."

Låter bra? Eller? Under tiden? Ska folk bara leva med allt fusk?

Skrivet av BrottOchStraff:

Vet att BF har ett system mad ranks men tycker det funkat asdålogt och blir bara sämre ju längre spelet är ute då nybörjarna droppar av och bara toppspelare blir kvar. (Man går väl också upp i rank successivt fast man är kass om jag minns rätt så säger inte så mkt plus att folk skapar nya konton)

Tyvärr funkar inte det heller. Du får s.k. "smurfar" som är så karaktärssvaga att de bara vill spela i knatteligan, trots att de är mycket bättre (tänk en vuxen man som spelar i F12). Till det får du också kontoköpare och folk som skyller sin för evigt låga ranking på sina lagkamrater.