Missljud från ny fläkt, webhallen vill reparera inställer för att byta ut

Permalänk
Medlem

Missljud från ny fläkt, webhallen vill reparera inställer för att byta ut

En fläkt till min ny artic aio låter illa och jag har det på video. Dom säger att jag ska justera varvtalet på fläkten 🤷‍♂️😂 Men det är svårt att ha automatisk styrning på och be den att inte snurra fläkten i ett visst varvtal.
Dom vill att jag skickar inte fläkten så dom kan testa den och eventuellt laga den. Personen jag pratade med var verkligen inte kunnig.
Tipset jag fick var att köpa en ny fläkt medans den andra var inne för kontroll 🤣
Så nu kommer jag använda öppet köp och returnera skiten och köpa en ny från en annan butik med bättre rma.

§3.1
Permalänk
Medlem

"Dom vill att jag skickar in fläkten så dom kan testa den och eventuellt laga den."

Jag förstår inte problemet, de verkar ju agera på det?

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem

Tycker inte Webhallen gjort något galet i det fallet. Antingen skicka in fläkt för felsökning/ersättning eller undvik varvtalen som orsakar missljud. Vissa ÅF vill ha in hela kylaren till och med, hah.

Vad jag hade gjort (och visst, efterklok etc) hade varit att skicka ett mail till Arctic först. Fått utbyten skickade ett par gånger efter video/bilder på fel. Arctic har suverän kundtjänst över lag.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipers:

"Dom vill att jag skickar in fläkten så dom kan testa den och eventuellt laga den."

Jag förstår inte problemet, de verkar ju agera på det?

En produkt som inte ens är 2 veckor ska inte felsökas utan bytas ut direkt.
Så nu gör jag det enkelt. Jag fick en retur lapp och köper den billigare genom proshop istället. Problem löst snabbt och enkelt.
Vem på riktigt lagar en fläkt för någon hundralapp? Kostar mer att skicka skiten.
Felet har för övrigt bara hänt 2 gånger på 2 veckor. Så tveksamt att dom kommer göra annat än att säga att den funkar. Man lägger inte den tiden eller energin på en så billig vara. Jag gav dom en väldigt bra video visandes felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edd1e:

Tycker inte Webhallen gjort något galet i det fallet. Antingen skicka in fläkt för felsökning/ersättning eller undvik varvtalen som orsakar missljud. Vissa ÅF vill ha in hela kylaren till och med, hah.

Vad jag hade gjort (och visst, efterklok etc) hade varit att skicka ett mail till Arctic först. Fått utbyten skickade ett par gånger efter video/bilder på fel. Arctic har suverän kundtjänst över lag.

Ja jag tänkte göra så men vill inte ha med webhallen att göra om det blir andra problem. Jag sa till och med till dom i telefonen när jag gjorde returen att enklast och framförallt billigast för er hade ju varit att bara byta ut fläkten. Nu får ni tillbaka en monterad kylare och ni tappar mig helt som kund.

Permalänk
Webhallen

Hej på er!

Viktig diskussion - men i dessa fall är det viktigt det blir rätt.

Om man själv har installerat en enhet och den har gått sönder saknar man då rätt till öppetköp. Vi kan inte göra en sådan bedömning på kundservice, så klart. I detta fall erbjöds det att vi tar in den och gör en sådan bedömning. Vid produktionsfel får vi alltid pengar från tillverkarna så vi hjälper kund byta ut, alternativt att få tillbaka pengarna. Om det visar sig inte vara fel, utan det är bara så den låter, så får man så klart lämna tillbaka den under våra öppetköps villkor. I detta fall ser jag att vi även bjöd på undersökningsavgiften.

Vi kan, däremot, inte gå med på att byta ut den gratis utan att en sådan bedömning görs, då vi inte vet vart felet har skett.

Hoppas det förtydligar saker här!

Bästa,
Webhallen Teamet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej på er!

Viktig diskussion - men i dessa fall är det viktigt det blir rätt.

Om man själv har installerat en enhet och den har gått sönder saknar man då rätt till öppetköp. Vi kan inte göra en sådan bedömning på kundservice, så klart. I detta fall erbjöds det att vi tar in den och gör en sådan bedömning. Vid produktionsfel får vi alltid pengar från tillverkarna så vi hjälper kund byta ut, alternativt att få tillbaka pengarna. Om det visar sig inte vara fel, utan det är bara så den låter, så får man så klart lämna tillbaka den under våra öppetköps villkor. I detta fall ser jag att vi även bjöd på undersökningsavgiften.

Vi kan, däremot, inte gå med på att byta ut den gratis utan att en sådan bedömning görs, då vi inte vet vart felet har skett.

Hoppas det förtydligar saker här!

Bästa,
Webhallen Teamet

Den informationen fick inte jag. Utan det är öppet köp inte någon retur för kontroll som gäller. Det var väldigt tydligt.
Ny produkt är redan köpt. Så jag har ingen nytta av produkten längre.
Ni har väldigt okunnig personal nådens chat och i telefon. Ni har spelat in samtalet. Så jag tycker du ska lyssna igenom det och se vart eran personal brister i kommunikationen och utbildning. Ni har erbjudit mig en retur utan någon extra kontroll. Produkten är ej trasig pga att jag skulle ha tagit sönder den. Det håller helt enkelt inte måttet. Att det är fullt normalt enligt eran personal att en fläkt vibrerar och låter så mycket som min gör är galet.
Du kan se videon och även lyssna på fläkten i slutet. Det är även ett litet missljud från den som bara kommer ibland, borste från ljudet när jag körde fingret i fläkten. Nu är den helt tyst. https://youtube.com/shorts/3z8kYLJ1NzE?si=rE1PS9A5_KGcRIjI

Permalänk
Medlem

Sämst leveranser har dom också, väntat i 10 dagar nu på leverans av något som fanns i lager och skulle vara framme förra måndagen. Det har fastnat innan postnord ens fått produkten och den går inte avbeställa förrän denna vecka. Först då kan jag reklamera köpet enligt dom. "Vänta och se".

Nu är nästa problem att trackingen är helt å hvete och det sitter nu fast i Veddesta sedan i fredags (dom leverar ut lördag och idag, men inget paket idag heller).

Andra delen skyller jag på Postnord, men att ett paket fastnar i webhallens hantering innan den ens kommit till PostNord är en skam.

Hade rea på produkter varit förbjudet så hade webhallen rykt först av alla företag på marknaden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad har WH gjort fel egentligen? Lämna in enbart fläkten eller hela kittet så de får testa. Du kan använda öppet köp på en vad du anser vara trasig produkt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Den informationen fick inte jag. Utan det är öppet köp inte någon retur för kontroll som gäller. Det var väldigt tydligt.
Ni har väldigt okunnig personal nådens chat och i telefon. Ni har spelat in samtalet. Så jag tycker du ska lyssna igenom det och se vart eran personal brister i kommunikationen och utbildning. Ni har erbjudit mig en retur utan någon extra kontroll. Produkten är ej trasig pga att jag skulle ha tagit sönder den. Det håller helt enkelt inte måttet. Att det är fullt normalt enligt eran personal att en fläkt vibrerar och låter så mycket som min gör är galet.
Du kan se videon och även lyssna på fläkten i slutet. Det är även ett litet missljud från den som bara kommer ibland, borste från ljudet när jag körde fingret i fläkten. Nu är den helt tyst. https://youtube.com/shorts/3z8kYLJ1NzE?si=rE1PS9A5_KGcRIjI

Har du satt fast allt ordentligt? Låter ju som vibrationer

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

En fläkt till min ny artic aio låter illa och jag har det på video. Dom säger att jag ska justera varvtalet på fläkten 🤷‍♂️😂 Men det är svårt att ha automatisk styrning på och be den att inte snurra fläkten i ett visst varvtal.
Dom vill att jag skickar inte fläkten så dom kan testa den och eventuellt laga den. Personen jag pratade med var verkligen inte kunnig.
Tipset jag fick var att köpa en ny fläkt medans den andra var inne för kontroll 🤣
Så nu kommer jag använda öppet köp och returnera skiten och köpa en ny från en annan butik med bättre rma.

Först antyder du att har en trasig produkt som du vill få utbytt.
Webhallen har rätt att få se produkten innan de avgör lämplig åtgärd.

Har du nu ändrat dig och istället vill yrka öppet köp så lär de fortfarande vilja granska produkten så att de kan avgöra om den är hel eller ej.

Inget av detta är konstigt eller på något sätt avvikande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Så nu gör jag det enkelt. Jag fick en retur lapp och köper den billigare genom proshop istället. Problem löst snabbt och enkelt.
Vem på riktigt lagar en fläkt för någon hundralapp? Kostar mer att skicka skiten.
Felet har för övrigt bara hänt 2 gånger på 2 veckor. Så tveksamt att dom kommer göra annat än att säga att den funkar. Man lägger inte den tiden eller energin på en så billig vara. Jag gav dom en väldigt bra video visandes felet.

Var i lagen läser du att en produkt som du haft mindre än 2 veckor ska inte felsökas utan bytas ut direkt? För det är väl inte så att du grundar ditt påstående ur tomma intet?

Visst det är frustrerande situation men det är ju bara löjligt att bli 100% Karen och gråta för att du får inte som du vill direkt. Absolut att man kan ge en känga till ett bolag och berätta om ens upplevelse. Men ditt inlägg är ju fylld av åsikter och lite skratt emojis för att fiska likes och någon sorts ryggdunks bekräftelse på att du är minsann kompetent och Webhallen är inkompetenta.

Fascinerande i hur en återförsäljare kan ha sämst garanti för att dom vill att konsument skickar in produkten som denne vill reklamera.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Var i lagen läser du att en produkt som du haft mindre än 2 veckor ska inte felsökas utan bytas ut direkt? För det är väl inte så att du grundar ditt påstående ur tomma intet?

Visst det är frustrerande situation men det är ju bara löjligt att bli 100% Karen och gråta för att du får inte som du vill direkt. Absolut att man kan ge en känga till ett bolag och berätta om ens upplevelse. Men ditt inlägg är ju fylld av åsikter och lite skratt emojis för att fiska likes och någon sorts ryggdunks bekräftelse på att du är minsann kompetent och Webhallen är inkompetenta.

Fascinerande i hur en återförsäljare kan ha sämst garanti för att dom vill att konsument skickar in produkten som denne vill reklamera.

Säljer jag en produkt som är defekt inom öppet köp perioden byter jag ut den, no questions asked. Du har ju inte hört samtalet jag hade med kundtjänst över telefon.
Jag har 12år inom service yrket. Vill man behålla kunder så gör man dom nöjda. Har själv nu eget företag där jag säljer produkter till slutkund. Ofta man gör allt för kunden då man vill ha nöjda kunder. Webhallen hade kunnat lösa detta väldigt enkelt men valde att vara omständiga.
Köpte en oral b ip tandborste för några år sedan av en webbutik. Batteriet i den dog efter bara 7 månader. Kontaktade butiken och dom var väldigt omständiga när man skulle skicka en vara på rma. Så kontaktade oral b direkt. Problem löst inom 10min. Hade webbutiken som jag köpt produkten av och som jag skulle vända mig till igentligen kollat upp hur deras rutin mot oral b såg ut, innan dom svarade på mailet hade det varit löst lika snabbt. Men pga icke service minded personal fick man ett enkelt svar från deras sida.

Permalänk
Medlem

Tycker det var exemplariskt av Webhallen att bara begära in själva fläkten och inte hela AIO kitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Du klagar på servicen du får på Webhallen? Proshop mailade jag 3 gånger på 4 veckor utan svar.
När jag bestämde mig för att ringa, så gick inte det, det var permanent stängt i sverige.
Jag fick ringa till Danmarks support för att få hjälp den vägen....

Kommer nog aldrig köpa något hos Proshop igen...

Att försöka köpa grafikort där under värsta perioden var ju en mardröm det också, var slut innan de öppnade för köp ibland...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag har också 12 år i serviceyrket, vi böt väldigt lite utan OK från order/säljare. Hur länge du har jobbat i ett visst yrke spelar noll roll här.

Faktum är att det är två olika produkter, olika policies, olika butiker etc. Du har fortfarande inte visat paragrafen f.ö. Öppet köp är inte garanti/reklamation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Men de nekar ju inte retur eller? De har 30 dagar öppet köp (60 för medlemmar). Vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag har också 12 år i serviceyrket, vi böt väldigt lite utan OK från order/säljare. Hur länge du har jobbat i ett visst yrke spelar noll roll här.

Faktum är att det är två olika produkter, olika policies, olika butiker etc. Du har fortfarande inte visat paragrafen f.ö. Öppet köp är inte garanti/reklamation

Kundservice är applicerbart genom olika branscher oavsett policy osv. Man strävar alltid efter nöjda kunder. Jag var alltid den som tog hand om svåra case då jag alltid såg till att kundens förväntningar var överträffade, det är kundservice. Kundservice är inte att polisa policys osv utan att göra kunden nöjd och göra affären så smidig som möjligt.
Vilken paragraf pratar du om? Jag har chatt logg där dom säger att det är normalt och att jag inte ska köra fläkten på ett visst varvtal. Nu kör inte jag fläktarna på kylaren på konstant varvtal. Du kanske gör det, inte jag. Så ja jag lämnar tillbaka en va resa som enligt mig inte presterar så som jag förväntade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Säljer jag en produkt som är defekt inom öppet köp perioden byter jag ut den, no questions asked. Du har ju inte hört samtalet jag hade med kundtjänst över telefon.
Jag har 12år inom service yrket. Vill man behålla kunder så gör man dom nöjda. Har själv nu eget företag där jag säljer produkter till slutkund. Ofta man gör allt för kunden då man vill ha nöjda kunder. Webhallen hade kunnat lösa detta väldigt enkelt men valde att vara omständiga.
Köpte en oral b ip tandborste för några år sedan av en webbutik. Batteriet i den dog efter bara 7 månader. Kontaktade butiken och dom var väldigt omständiga när man skulle skicka en vara på rma. Så kontaktade oral b direkt. Problem löst inom 10min. Hade webbutiken som jag köpt produkten av och som jag skulle vända mig till igentligen kollat upp hur deras rutin mot oral b såg ut, innan dom svarade på mailet hade det varit löst lika snabbt. Men pga icke service minded personal fick man ett enkelt svar från deras sida.

Okej.. grattis, dina 12 år inom service är lika irrelevant som hur dina rutiner ser ut i ditt bolag. Att företag ska byta ut produkten direkt är fortfarande din åsikt om än du ger sken av att webhallen agerar felaktigt genom att inte byta ut det direkt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

Dessa snyfttrådar måste upphöra, vad fan är det för fel på folk..
Ska vi göra vågen eller applådera, gråta i ton.
Finns inget konkret denna tråd bidrar till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Nej, dethär är det dummaste jag hört och jag förstår inte varför folk tror att det fungerar såhär, om du köper en ny iphone för 23.000kr och kastar den i backen efter 5 timmar så ska du inte "bara kunna byta ut den"

priset på produkten ska inte spela någon roll, VISSA återförsäljare byter bara ut billiga varor, ber dig inte ens skicka in den gamla, men allt det sker på goodwill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Dessa snyfttrådar måste upphöra, vad fan är det för fel på folk..
Ska vi göra vågen eller applådera, gråta i ton.
Finns inget konkret denna tråd bidrar till?

nej annat än att kasta mer skit på webhallen helt utan anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Nej, dethär är det dummaste jag hört och jag förstår inte varför folk tror att det fungerar såhär, om du köper en ny iphone för 23.000kr och kastar den i backen efter 5 timmar så ska du inte "bara kunna byta ut den"

priset på produkten ska inte spela någon roll, VISSA återförsäljare byter bara ut billiga varor, ber dig inte ens skicka in den gamla, men allt det sker på goodwill.

Vad pratar du om? Vem har påståt att jag har kastat något i backen. Äpplen och päron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Okej.. grattis, dina 12 år inom service är lika irrelevant som hur dina rutiner ser ut i ditt bolag. Att företag ska byta ut produkten direkt är fortfarande din åsikt om än du ger sken av att webhallen agerar felaktigt genom att inte byta ut det direkt.

Ja uppenbarligen vet du inte vad kundservice är. För hade du vetat vad kundservice är vet du att den kunskapen är applicerbar oavsett om du säljer bilar, skruvar eller hus.

Permalänk
Medlem

Verkligen inget från TS första post verkar konstigt eller dåligt från webhallen. Jag har själv retunerat saker till Webhallen så jag vet att de inte alltid har 100% koll på hur saker är. Men TS är bara "trust me, dom är inte smarta" utan ge något exempel.

Det är inte ett dugg konstigt att fråga en kund. "Ok, den låter konstigt vid höga varvtal, men måste du maxa den hela tiden eller kan du köra på lägre?" - För det är ju elakt att kolla om du kanske tycker det är jobbigare att ta ur och byta, vänta x-antal dagar på returer/service.

Att dom skulle ge dig en ny fläkt under tiden den andra är på kontroll är ju lite konstigt. Om de sen märker att inget är fel på den eller de säger du haft sönder den, ska de då skicka faktura till dig för andra fläkten också?

Du verkar bli sur för att du inte blir behandlad som stor-företagskund när du bara är liten privatkonsument.

"Lita på mig, jag har kopplat allt rätt till modermodemet och hjärtat hårddisken, så jag vet att felet inte är på min sida." - Det är vad jag hör.

Jag själv har bytt ut saker på Webhallen för det varit trasigt, och det på "öppet köp". Jag väntar inte då på service eller liknande som de ibland föreslår eftersom öppet köp är till för att bl.a. kunna lämna tillbaka produkter som inte beter sig som man planerat, eller TV:en man köpte var för stor så frun tvingar en att lämna tillbaka (även om en TV aldrig kan vara för stor!). Vilket som, trasiga eller felaktiga produkter är iaf. ganska krasst inget man som konsument vill ha och därmed bättre/lättare att bara lämna tillbaka sådant på "öppet köp" än, "garanti/reklamation". Jag säger då iaf. "orsaken till jag lämnar tillbaka produkten är att jag inte är riktigt nöjd med att den helt enkelt inte funkar", vill ju inte att de bara säljer vidare en trasig enhet till nästa person.

Butiker måste ju ta tillbaka saker på öppet köp, de kan ta ut vissa avgifter beroende på vad för produkt det är, men kommer inte göra det om orsaken är "trasig/felaktig produkt".

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av High1ander:

Verkligen inget från TS första post verkar konstigt eller dåligt från webhallen. Jag har själv retunerat saker till Webhallen så jag vet att de inte alltid har 100% koll på hur saker är. Men TS är bara "trust me, dom är inte smarta" utan ge något exempel.

Det är inte ett dugg konstigt att fråga en kund. "Ok, den låter konstigt vid höga varvtal, men måste du maxa den hela tiden eller kan du köra på lägre?" - För det är ju elakt att kolla om du kanske tycker det är jobbigare att ta ur och byta, vänta x-antal dagar på returer/service.

Jag själv har bytt ut saker på Webhallen för det varit trasigt, och det på "öppet köp". Jag väntar inte då på service eller liknande som de föreslår eftersom öppet köp är till för att bl.a. kunna lämna tillbaka produkter som inte beter sig som man planerat, eller TV:en man köpte var för stor så frun tvingar en att lämna tillbaka (även om en TV aldrig kan vara för stor!). Vilket som, trasiga eller felaktiga produkter är iaf. ganska krasst inget man som konsument vill ha och därmed bättre/lättare att bara lämna tillbaka sådant på "öppet köp" än, "garanti/reklamation". Jag säger då iaf. "orsaken till jag lämnar tillbaka produkten är att jag inte är riktigt nöjd med att den helt enkelt inte funkar", vill ju inte att de bara säljer vidare en trasig enhet till nästa person.

Butiker måste ju ta tillbaka saker på öppet köp, de kan ta ut vissa avgifter beroende på vad för produkt det är, men kommer inte göra det om orsaken är "trasig/felaktig produkt".

Att dom skulle ge dig en ny fläkt under tiden den andra är på kontroll är ju lite konstigt. Om de sen märker att inget är fel på den eller de säger du haft sönder den, ska de då skicka faktura till dig för andra fläkten också?

Det är ett sporadiskt fel på fläkten. Så att dom ska få fram felet är högst otroligt. 2 gånger på den jag köpte den. Det är inte på varken max eller lägsta den låter. Skulle uppskatta på kanske 40% fläkt när jag kollade, men när den lät första gången var det fullt ös då jag spelade. Så att låsa ut vissa varvtal skulle inte hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Det är ett sporadiskt fel på fläkten. Så att dom ska få fram felet är högst otroligt. 2 gånger på den jag köpte den. Det är inte på varken max eller lägsta den låter. Skulle uppskatta på kanske 40% fläkt när jag kollade, men när den lät första gången var det fullt ös då jag spelade. Så att låsa ut vissa varvtal skulle inte hjälpa.

OK, fullt förståeligt att du vill lämna tillbaka. Jag menar bara att det är knappast konstigt av dom att fråga om "alternativa" lösningar. Då vissa skador eller problem för vissa är helt skitsamma. T.ex. idag öppna jag en kamera med lins som inte hade linsskyddet med sig. Inte värt att hålla på och kräva pengar tillbaka eller ens lägga ner tid på det när jag har flera extra sen tidigare som bara samlar damm.

Nu är det mer vanligt också att man helt enkelt får billigare pris på skadat produkt, och man väljer att behålla. Men då måste man eventuellt skicka på koll, eller så kan dom kanske lyssna på din video och tycka det räcker. Jag vet inte.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Skrivet av xdrive:

Du klagar på servicen du får på Webhallen? Proshop mailade jag 3 gånger på 4 veckor utan svar.
När jag bestämde mig för att ringa, så gick inte det, det var permanent stängt i sverige.
Jag fick ringa till Danmarks support för att få hjälp den vägen....

Kommer nog aldrig köpa något hos Proshop igen...

Att försöka köpa grafikort där under värsta perioden var ju en mardröm det också, var slut innan de öppnade för köp ibland...

Japp, vi skulle skicka tillbaka en skärm till Proshop. Följde instruktionerna om att skicka spårbart till angiven adress och när vi sedan undrade hur vi skulle få fraktkostnaden tillbaka fick vi veta att vi skulle frågat efter en fraktsedel inte följt instruktionerna. Vi tvärvägrar Proshop efter det.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Vad pratar du om? Vem har påståt att jag har kastat något i backen. Äpplen och päron.

exakt, så hur vet webhallen att du inte kastat fläkten i backen speciellt om dem inte ens får titta på den utan ska "bara skicka en ny"? exakt det jag sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

exakt, så hur vet webhallen att du inte kastat fläkten i backen speciellt om dem inte ens får titta på den utan ska "bara skicka en ny"? exakt det jag sa.

Man kan ju lösa det enkelt. Skicka en ersättare under förutsättning att returnerande fläkt inte misshandlats. Isåfall debiteras kostnaden.
Hursom märks det att du inte jobbat med kundservice. Ofta man får se mellan fingrarna för att skapa nöjda kunder. Det kostar minst 10 nöjda kunder för en missnöjd. Hur ofta ser du nöjda köpare skriva hur nöjda dom är? Det är mer sällan än ofta. Missnöjda köpare är mer ofta än sällan istället.
Principer och vad som är rätt spelar mindre roll när man ska skapa sig nöjda kunder.
Jag har själv ofta fått ersätta kunder i mitt företag med nya produkter trots att det är tydligt att dom inte följt medföljande instruktion. Detta för att jag inte har råd med missnöjda kunder. Så för mig spelar det mindre roll vem som gjort fel, bara att kunden är nöjd. Det har även varit så på många av företagen jag jobbat på, när det kommer till kundservice.