Bahnhofs smyghöjningar mot existerande kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Nä är inte första fakturan. Rabatten ska jag ha typ lite mer än en månad till.

🤣bredband 2 i ett nötskal

Skrivet av zer0diabetes:

Bredband2:
30% rabatt i 3 månader - ingen bindningstid och ingen startavgift Villkor

tills dem höjer ditt pris med 90% när erbjudandet är slut 👍

Permalänk
Skrivet av Jagers:

🤣bredband 2 i ett nötskal

tills dem höjer ditt pris med 90% när erbjudandet är slut 👍

Jag använder inte Bredband2

Obenetwork <3

Visa signatur

| Anonym filuppladdning: ? |

Permalänk
Medlem

Ett tips för de av er som har Bahnhof genom Globalconnect (Iaf här i väst):

De har gjort en ganska rejäl prissänkning på 1000/1000, i mitt fall har det gått från 619kr/mån till 529kr/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

De har gjort en ganska rejäl prissänkning på 1000/1000, i mitt fall har det gått från 619kr/mån till 529kr/mån.

Även sänkning av övriga hastigheter hos oss, så dags kontakta dom igen. Tack!

Permalänk
Medlem

Måste dra tillbaka mitt klankande på 10% feluträkningen av bredband2. Min rabatt gällde till den 14 september och tänkte inte på att de fakturerar i förväg.

Permalänk
Skrivet av pg0n:

Tack för tipset.
Chattade med dom o sänkte från 579 till 499 i månaden på 250
Synd dom inte kan betala tillbaka från det att dom sänkte eller meddelar när dom sänker priset då dom är så himla duktiga på att meddela höjningar

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman58:

Tack för tipset.
Chattade med dom o sänkte från 579 till 499 i månaden på 250
Synd dom inte kan betala tillbaka från det att dom sänkte eller meddelar när dom sänker priset då dom är så himla duktiga på att meddela höjningar

Detta är varför jag bytte till Obenet efter jag såg deras post här: #20756237
Efter att tröttna på att vara tvungen att kolla varje månad om de sänkt eller inte så klagade jag på deras support och de sa "det är så kunderna ska ha friheten att välja, andra leverantörer gör också så" så de har inga planer på att ändra det. Jag var solklar att det var enda anledningen att jag sa upp mitt kontrakt med de när jag bytte så om tillräckligt många gör det så kanske de tillslut ändrar sig.

Sen har Obenet även haft problem med att priset inte har sänkts automatiskt men det var för deras automatisering inte fungerade snarare än att det var deras policy, se här: #20950501

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Detta är varför jag bytte till Obenet efter jag såg deras post här: #20756237
Efter att tröttna på att vara tvungen att kolla varje månad om de sänkt eller inte så klagade jag på deras support och de sa "det är så kunderna ska ha friheten att välja, andra leverantörer gör också så" så de har inga planer på att ändra det. Jag var solklar att det var enda anledningen att jag sa upp mitt kontrakt med de när jag bytte så om tillräckligt många gör det så kanske de tillslut ändrar sig.

Sen har Obenet även haft problem med att priset inte har sänkts automatiskt men det var för deras automatisering inte fungerade snarare än att det var deras policy, se här: #20950501

Tittade på dem, skulle få strax över 70kr/månaden rabatt mot halebop 1000/1000.

Dock låst till halebop till 29/11, kanske finns något bättre erbjudande, det är väl typ BF eller nåt sådant då va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Tittade på dem, skulle få strax över 70kr/månaden rabatt mot halebop 1000/1000.

Dock låst till halebop till 29/11, kanske finns något bättre erbjudande, det är väl typ BF eller nåt sådant då va?

Obenet gör väldigt lite med temporära erbjudanden för nya kunder eller liknande, de har som policy att de satt en marginal som de är bekväma med och håller sig där. #20109161 Pratar de om det, det enda erbjudandet jag sett var att de bjöd på startavgiften en period om man nämnde att man kom här ifrån sweclockers.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Obenet gör väldigt lite med temporära erbjudanden för nya kunder eller liknande, de har som policy att de satt en marginal som de är bekväma med och håller sig där. #20109161 Pratar de om det, det enda erbjudandet jag sett var att de bjöd på startavgiften en period om man nämnde att man kom här ifrån sweclockers.

Är ändå ett par månader som jag är uppbunden på halebop, med lite tur så kanske de bjussar på "startavgiften" på 250kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

yes, kollade precis upp för fastigheterna i sommarstugan (två hus), och Bahnhof har sänkt det befintliga (om man tecknar nytt) med nästan 100kr (från 589kr/månad till 499kr/månad) för befintlig hastigheten (250mb/s), samtidigt har 1000mb/s blivit billigare än befintlig månadskostnad (529kr/månad).
Avskyr att detta är något som du som kund ska behöva hålla reda på, nu blir det att övertala föräldrarna att byta till Obenetwork där också (redan bytt hemma hos dem); kan spara ca 80kr/månaden, och ändå få snabbare nätverk (1000mb/s för 549kr/månaden), samt slippa tänka på höjningar/sänkningar

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome