Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Tackar för tipset och tankarna.

Någon av er som beställt en från Amazon och fått en? (till rätt pris)

Var det rätt vara ni fick?

Allt ok (inget rekond/refurb eller annat)?

Fick rätt pris och rätt datormodell/spec. Allt helt nytt i oöppnad förpackning. Kanonköp och grymt nöjd!

Otroligt bra pris, så förstår att du och andra är skeptiska till om det är sant och om allt verkligen stämmer. 😁

Var själv tveksam om det skulle komma rätt sak enligt spec. innan jag öppnade paketet. Men allt helt perfekt. Hade premiär för den senast för ett par veckor sedan på flyget till Kanada (se bilder på fynddatorn i inlägget här: #20947255 ).

Använde den under hela semesterresan då den ersatte en vanlig 14" bärbar dator och min iPad Pro 12,9" (som jag normalt brukar ha båda med på längre resor) - gott med en enhet mindre. Blev då enbart denna Surface Pro + mobilen + Leica + Switch 2 som fick åka med på resan.

Grymmaste köpet i år för mig (iaf. sett till priset)! 😊

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MALmen:

Vill påpeka att G81SF Har en mycket aggressiva anti-glare coating än G80SD för de som är känsliga för det.

Källa på det? Eller har du sett båda? Jag har hört att de är identiska, men så kanske inte är fallet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snakey:

Källa på det? Eller har du sett båda? Jag har hört att de är identiska, men så kanske inte är fallet då.

Ja, jar sett båda. Nu hade jag dom inte side by side men jag reagerade på när jag testade G81SF att den var kändes väldigt grynig. Hittade även denna tråd på reddit https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/1kxjc2s/g81sf_s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Produkt: Macbook Air M4 16gb/256gb
Länk: https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-12...
Kategori: Bärbar dator
Pris: 10990 som medlem på Netonnet, ytterligare 500 kr rabatt om man är student.

Fortsatt minst 1500kr i avdrag om man byter in en macbook från 2014 eller nyare.
Bör även gå att via Benify köpa ett zupergift-presentkort på 5000kr för 4750kr för att få ytterligare 250kr rabatt.

Totalpris kan alltså bli 9240kr eller lägre om man har en dator som kvalificerar för inbyte samt Benify-medlemskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MALmen:

Ja, jar sett båda. Nu hade jag dom inte side by side men jag reagerade på när jag testade G81SF att den var kändes väldigt grynig. Hittade även denna tråd på reddit https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/1kxjc2s/g81sf_s...

Intressant, tack för info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fika:

Fortsatt 1500kr i avdrag om man byter in en macbook från 2014 eller nyare.
Bör även gå att via Benify köpa ett zupergift-presentkort på 5000kr för 4750kr för att få ytterligare 250kr rabatt.

Totalpris kan alltså bli 9240kr om man har en dator som kvalificerar för inbyte samt Benify-medlemskap.

Jag pröjsade straxt under 8k för min. Byte in en MBA 2019

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag pröjsade straxt under 8k för min. Byte in en MBA 2019

Ja det stämmer, beroende på vad för dator man lämnar in får man olika mycket i avdrag (jag utgick från en skräpdator från 2014). Förtydligade mitt inlägg att med inbyte är det 1500kr eller mer i avdrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyduck98:

Fick hem en r36s konsol idag från Super Fun Game Store som tyvärr visade sig vara en klon. Filnamnet är fel och en batteriikon, som tydligen tyder på att det är en klon, dyker upp vid laddning. Jag märkte också att en del spel frös. Har skickat in en begäran om återbetalning.

Jag fick en äkta som jag installerat senaste ArkOS på nytt SD kort
Väntar just nu på en andra, får se om den också är äkta

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Du har förmodligen fått en klon, läste på reddit att de brukar dö ganska fort. Rekommenderar dig att öppna en dispute på aliexpress och begära pengarna tillbaka

SD korten även på dem äkta är extremt dåliga och kan dö när som helst, det står på reddit och wiki sidan att man bör byta ut SD kortet omedelbart

Permalänk
Medlem

Asså, jag brukar inte vara den som är den, men kan ni snälla skapa en egen tråd om era piratprodukter r36s-leksaker?
Vanligtvis brukar en moderator ta hand om detta efter ett par dagar men.. semester, eller?

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Asså, jag brukar inte vara den som är den, men kan ni snälla skapa en egen tråd om era piratprodukter r36s-leksaker?
Vanligtvis brukar en moderator ta hand om detta efter ett par dagar men.. semester, eller?

Som jag brukar få till svar: du behöver inte läsa dem om du inte vill alt du kan skippa tråden helt. Så nu behöver ingen skriva det.
Ingen kritik mot dig, jag är helt på din sida och håller helt med dig.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Tipset var i dagens fynd och discussions tråden för det är denna. Ja det är kopior och medlemmarna har hjälpt varandra att bekräfta det tillsammans och det är väl bra? Du har antagligen andra tips och leksaker som du tycker om, gör inte att du behöver skapa en egen tråd. Du är lika välkommen som alla andra att diskutera. Trevlig helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Produkt: Arozzi Avanti SoftFabric gamingstol
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingstolar-gamingb... (svart)
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingstolar-gamingb... (mörkgrå)
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13804458
Kategori: Gamingstol
Pris: 999:-

"Sitt bekvämt medan du fokuserar på spelet tack vare Arozzi Avanti SoftFabric gamingstol. Stolen har en mjuk tygyta gjord av ett material som andas, vilket ger en jämn kall känsla och en bekväm sittupplevelse. Justera höjden och luta ryggstödet upp till 165° för att hitta din bästa ställning, eller ha stolens lutning upplåst i freerocking-läge. 3D-armstöden ger dig mer justerbarhet i nästan alla riktningar, och nackstödskudden ger maximal komfort.Stödjer en vikt på upp till 120 kg."

Någon som har en eller i övrigt har några åsikter vid priset runt tusenlappen?
Min gamla beg. kinnarps här hemma (jobbar hemifrån ~50%) har börjat ge upp och kan inte lägga 5-10k på en "riktig" stol i dagsläget.
(Ikeas stolar är jag inte riktigt kompis med)

Rent spontant känns de där hålen med hårda plastkanter upptill både onödiga och ser inte direkt sköna ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Någon som har en eller i övrigt har några åsikter vid priset runt tusenlappen?
Min gamla beg. kinnarps här hemma (jobbar hemifrån ~50%) har börjat ge upp och kan inte lägga 5-10k på en "riktig" stol i dagsläget.
(Ikeas stolar är jag inte riktigt kompis med)

Rent spontant känns de där hålen med hårda plastkanter upptill både onödiga och ser inte direkt sköna ut.

jag monterade min igår då jag fick den för 500kr, för 500-1000kr skulle jag säga att den är trevlig, satt ett par timmar, inget direkt att klaga på, men svårt säga hur den kommer kännas för andra, har dock beställt dessa så armarna får det extra skönt.

https://a.aliexpress.com/_EuIldKm

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Bara för att du inte är intresserad så betyder den inte alla alla andra inte är intresserade, diskutera produkterna är ju hela den här tråden syfte. Var nära att köpa kopian nämligen men tack varde diskussionen här så blev jag varnad i tid, jag går in här och läser varje dag nu bara för den här sakens skull och det kommer jag fortsätta med.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Skrivet av martinot:

Fick rätt pris och rätt datormodell/spec. Allt helt nytt i oöppnad förpackning. Kanonköp och grymt nöjd!

Otroligt bra pris, så förstår att du och andra är skeptiska till om det är sant och om allt verkligen stämmer. 😁

Var själv tveksam om det skulle komma rätt sak enligt spec. innan jag öppnade paketet. Men allt helt perfekt. Hade premiär för den senast för ett par veckor sedan på flyget till Kanada (se bilder på fynddatorn i inlägget här: #20947255 ).

Använde den under hela semesterresan då den ersatte en vanlig 14" bärbar dator och min iPad Pro 12,9" (som jag normalt brukar ha båda med på längre resor) - gott med en enhet mindre. Blev då enbart denna Surface Pro + mobilen + Leica + Switch 2 som fick åka med på resan.

Grymmaste köpet i år för mig (iaf. sett till priset)! 😊

Tack för svaret! Blev ett köp för en god vän! 😀

Var fick du tag på tangentbordet, och vad fick du för pris?
Finns det med pennfack för bra pris också?
(Inte så att du köpt penna också?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyduck98:

Fick hem en r36s konsol idag från Super Fun Game Store som tyvärr visade sig vara en klon. Filnamnet är fel och en batteriikon, som tydligen tyder på att det är en klon, dyker upp vid laddning. Jag märkte också att en del spel frös. Har skickat in en begäran om återbetalning.

Måste du skicka iväg den när du får refond eller få du behålla den?

Som en del här säger prova att bra SD kort och se om den fungerar bättre då Skulle vara kul att höra om den fungerar med dom där äldre spelen som NES och sånt. Det är dom jag har tänkt spela när jag köper den härså fungerar dom spelen så kan jag jag köpa vad som helst.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyduck98:

Jag köpte också från "Super Fun Game Store" allt stämde förutom att en fil är döpt till 33.dtb istället för gameconsole-r36s.dtb
Inga spel frös som jag testat samt ingen batteriikon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Måste du skicka iväg den när du får refond eller få du behålla den?

Som en del här säger prova att bra SD kort och se om den fungerar bättre då Skulle vara kul att höra om den fungerar med dom där äldre spelen som NES och sånt. Det är dom jag har tänkt spela när jag köper den härså fungerar dom spelen så kan jag jag köpa vad som helst.

Jag fick hem min andra idag, verkar vara äkta den också, vill du vara 100% så köp från Boyhom på aliexpress, kostar cirka 100kr mer men då vet du att du får en äkta.
https://www.aliexpress.com/item/1005007226123844.html?spm=a2g...

Klonerna klarar av att spela dem gamla spelen utan problem förövrigt om man nu inte fått nån mega scam, men samma där, måste byta SD kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Var fick du tag på tangentbordet, och vad fick du för pris?
Finns det med pennfack för bra pris också?
(Inte så att du köpt penna också?)

Elgiganten (var lägre pris för mig då jag köpte ett outlet-ex):
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Finns även i svart med pennan inkluderad (själv hade jag en penna sedan tidigare):
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Lite sugen på ett "budgetbygge" så grabben kan få min gamla dator.
14600k erbjudandet +typ ett 9070 gpu. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Elgiganten öppnar i Svågertorp igen och har lite erbjudande på fredag.

AMD Ryzen 7 9800X3D processor 4290:- är väl ett ganska okej erbjudande, runt 1000 kronor billigare än vad den kostar idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awze:

Produkt: Intel Core i5 14600K processor + Battlefield 6
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/pro...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12475615
Kategori: Processor / CPU
Pris: 1649:-
(Lägst pris någonsin enligt Prisjakt, 1649 kr - 24 aug 2025)

Intel Gamer Days
"Just nu får du Battlefield™ 6 vid köp av kvalificerade Intel®-produkter under Intel Gamer Days.

Erbjudandet upphör 14 september 2025.

Lös in senast 31 oktober 2025. Villkor gäller."

Gissar att detta inte är på Steam utan snarare EAs egna app?

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av robzzi90:

Lite sugen på ett "budgetbygge" så grabben kan få min gamla dator.
14600k erbjudandet +typ ett 9070 gpu. Vad tror ni?

För det priset så blir det nog en rätt okej budgetdator om man ändå tänkte köpa Battlefield 6. Om man inte tänkte köpa spelet kan man lika gärna köra AM5 och 7600x som kostar 1900 kr, moderkort är snarlika i pris om man inte ska köpa de absolut billigaste. Tänker man sig något bättre moderkort så kommer det inte bli någon större skillnad alls. Gjorde två testsystem för att jämföra med billiga (men inte de absolut billigaste) moderkort. Kan man tänka sig H610 krets på intel så får man väl göra lite mer noggrant research, men då kan man spara några hundralappar. Likaså hos AMD om man tänker sig de billigaste A620 moderkorten.

vilket går att jämföra med ett AM5 system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Elgiganten öppnar i Svågertorp igen och har lite erbjudande på fredag.

AMD Ryzen 7 9800X3D processor 4290:- är väl ett ganska okej erbjudande, runt 1000 kronor billigare än vad den kostar idag.

vars såg du info ang detta?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pippisfarfar:

vars såg du info ang detta?

Kanske inte där han såg det men finns på
https://www.elgiganten.se/kampanj/invigningsfest

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Förmodligen, dock hittar jag inget specifikt angående app, men "© 2025 Electronic Arts. BF Studios. Alla rättigheter förbehållna." finns med på elgigantens sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Nu är inte jag nån expert eller bevandrad i ämnet, men så vitt jag kan märka så öppnar Steam upp EAs egen app ändå (baserat på erfarenhet av äldra BF-spel)...
Visst, praktiskt med att Steam öppnar åt en, men man blir ändå inte av med EA, om det är det man helst är ute efter.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

För det priset så blir det nog en rätt okej budgetdator om man ändå tänkte köpa Battlefield 6. Om man inte tänkte köpa spelet kan man lika gärna köra AM5 och 7600x som kostar 1900 kr, moderkort är snarlika i pris om man inte ska köpa de absolut billigaste. Tänker man sig något bättre moderkort så kommer det inte bli någon större skillnad alls. Gjorde två testsystem för att jämföra med billiga (men inte de absolut billigaste) moderkort. Kan man tänka sig H610 krets på intel så får man väl göra lite mer noggrant research, men då kan man spara några hundralappar. Likaså hos AMD om man tänker sig de billigaste A620 moderkorten.

https://komponentkoll.se/bild/gjDxP.png

vilket går att jämföra med ett AM5 system

https://komponentkoll.se/bild/JlgIk.png

Tack för input, uppskattar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Nu är inte jag nån expert eller bevandrad i ämnet, men så vitt jag kan märka så öppnar Steam upp EAs egen app ändå (baserat på erfarenhet av äldra BF-spel)...
Visst, praktiskt med att Steam öppnar åt en, men man blir ändå inte av med EA, om det är det man helst är ute efter.

Taget från EA Battlefield 6 FAQ

"Do I need EA App to play Battlefield 6?

Steam players will not need to use EA App to play Battlefield 6 but will need an EA account. Those who purchased Battlefield 6 via the Epic Games Store will need EA App and an EA account to play.

EA Play Pro members get unlimited access to Battlefield 6 Phantom Edition on Day 1 through the EA App only."