Råd om datorbygge faktiskt är bra

Permalänk
Medlem

Råd om datorbygge faktiskt är bra

Hej alla Sweclockers. Jag fick hjälp av en vän att sätta ihop en ny dator från Inet och undrar till er alla om ni tror det finns uppgraderingar eller några problem med alla delar. Försöker få användning av rean som pågår just nu så era tankar skulle uppskattas mycket.

Eftersom både jag och min vän är relativt nya inom datorbygge, skulle ni rekommendera att betala Inet för monteringen av datorn? Vad är era tankar?

Här en bildlänk till bygget:
https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1695349/gustafs-dator

Hör gärna av er med all idéer ni har!

Permalänk
Medlem

Ser rätt klen ut för runt 15 000 kr. Lägg till en tusenlapp och du får ett riktigt bra bygge.

Permalänk
Medlem

Vad ska datorn användas till?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Vad ska datorn användas till?

Tanken är att den ska användas till lite gaming men fortfarande hålla mig till en budget. Spel som då till exempel Cyberpunk, Horizon: Forbidden West osv. Troligtvis inte många AAA titlar.

Permalänk
Medlem

Tycker du fått ganska dåliga tips av din vän. CPU som inte alls är värd det priset, och ett grafikkort som är sisådär samt en dyr gen 5 ssd som inte behövs. I det stora hela går det att få ut ganska mycket mer prestanda för under 15 000kr. Speciellt om du är beredd att bygga själv och köpa ifrån olika sidor.

Går du på ett billigare chassi än Fractal Design North går det att få in en RX9070XT i budgeten. Det är ett mycket kraftfullare grafikkort.