Började spela Sony Online Entertainments (SOE) Planetside 2 När betan var väldigt ny så där fanns ett par problem kan man ju lugnt säga.
Startar spelet och skapar ett konto - Allt funkar felfritt
Någon dag senare åker jag hem till den andra föräldern och vill givetvis spela mitt nya coola spel.
Laddar hem och startar spelet där också, men helt plötsligt så finns inte mitt konto? Kändes lite udda, men resonerade att det måsta försvunnit pga beta-issues. Så då skapar jag ett nytt med samma användarnamn/e-post/lösen etc. - Allt funkar felfritt
Åker hem till första föräldern, helt plötsligt så finns originalkontot men inte det nya!?!?!!??!? Vad är det som händer här egentligen?
Och så fortsätter det ett litet tag, båda konton finns, men jag kommer bara åt ett åt gången beroende på vilken förälder jag är hemma hos. (Insåg långt om länge att jag lyckats skapa ett EU konto och ett US konto. Då SOEs EU-servrar ägdes av ett tyskt företag så talade inte dem riktigt ordentligt med varandra eller något sådant)
Lyckas logga in på EU kontot hos båda föräldrar tillslut. Success! Äntligen så kan jag faktiskt komma framåt i spelet varje vecka utan att jobba dubbelt.
Problemen uppståd när SOEs sammarbete med det tyska serverföretaget slutar och alla konton ska mergas in på US servern....samma användarnamn/e-post/lösen etc. om ni kommer ihåg. Oops.
POOF Inget mer EU-konto (Säkert 8-900h borta). 😢 (Och mitt US-konto hade jag typ 20-25h på totalt)
Så då blev man lite deprimerad och övergav spelet i säkert 4 år innan man blev insugen att skapa ett helt nytt konto trots allt.
Måste dock säga att jag ändå blev lite stolt över mitt användarnamn andra omgången "DetGamlaAnvändarnamnetReborn"