Permalänk
Medlem

prometeia mach 2 + abit nf7-s 2.0 problem.

hej alla en kompis dator buggade häromdan. det är så att vi installera systemet allting gick bra men efter en dag så började datorn hänga sig sedan starta man om det så börja det tjuta som ambulans. vet ni vad kan felet var?.

system

abit nf7-s 2.0
1700+
corzair xms 3500 256mb*2
550 watt antex truecontrol
prometeia mach 2

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem

Väldigt likt mitt sys måste jag säga. och visst har man lyckats locka fram sirenen ibland, oftast har det varit för hög klock på fsb/minne, andra gånger har det varit så att den har vägrat en viss fsb på en viss multi till synes helt utan anledning.

När jag testade minnet nån gång och köre async så vägrade den köra minnet över 215 mhz när jag körde 4:5 fast bara på en viss multi.. Så slutsatsen är väl att moderkortet kan vara aningen lynnigt, fast de nyaste biosversionerna har fixat en del av småbuggarna iaf.

Visa signatur

FX-51@2928mhz | Asus SK8V | 2x512mb Corsair 3200RE | 9800XT

Permalänk
Medlem

fick samma problem jag oxå. provade att köra min xp2500+ barthon som en 3200+ processor gick ett tag sen fick jag bluescreen och vid omstart sirenljud. höll på och grejja som f*n innan jag fick den att fungera igen. tog ur batteriet och alla kablar och clearade cmos och sen gick den igång. som McMurphy sa så är det nog nåt konstigt med fsb:n. Hade dock nyaste bios.

Permalänk

men ni har ju lotto o får igång skiten medans jag inte enns kommer förbi uppstarten!!!

Visa signatur

aye tjena....telia kostar mer men dom kan fan inte vara sämre än spray iaf