Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk

Hej! Är det någon som råkar veta hur lång frakttiden är om man beställer en Switch 2 från Nintendo.de? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyduck98:

Hej! Är det någon som råkar veta hur lång frakttiden är om man beställer en Switch 2 från Nintendo.de? 😊

2-4 dagar ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Tack för tipset. Blev en beställning här med. Valde till frakt för orkar inte ta mig till en butik.

Väldigt bra spel. Jag har haft Switch 1 utgåvan sen release och köpte Switch 2 uppgraderingen/DLCt igår och det är som ett nytt spel. Den högre upplösningen samt det faktum att det nu är betydligt lättare att kontrollera Kirby mer precist när bilduppdateringen fördubblats gör upplevelsen till en fröjd. Gillar också DLCt som även om det inte är jättemycket extra vad gäller nya banor känns välgenomtänkt.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Väldigt bra spel. Jag har haft Switch 1 utgåvan sen release och köpte Switch 2 uppgraderingen/DLCt igår och det är som ett nytt spel. Den högre upplösningen samt det faktum att det nu är betydligt lättare att kontrollera Kirby mer precist när bilduppdateringen fördubblats gör upplevelsen till en fröjd. Gillar också DLCt som även om det inte är jättemycket extra vad gäller nya banor känns välgenomtänkt.

Tack för input! Hur är co-op?

Spelar Breath of the wild nu för första gången efter att ha klarat Donkey Kong och vilket härligt spel det är! Enda negativa är att jag har så lite tid att spela så känns som man inte kommer någonvart.

Permalänk
Medlem

Amazon har också Kirby för 569 kr med fri frakt för den som inte kan använda koden på Elgiganten
https://www.amazon.se/Kirby-Forgotten-Land-NS2E-UK4/dp/B0F544...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Amazon har också Kirby för 569 kr med fri frakt för den som inte kan använda koden på Elgiganten

Värt att beakta är att det nu finns en kod (syns på förstasidan i en av rullbannerserna) som drar av 100kr vid köp över 500 med, så 469 kan man säkert få det för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Värt att beakta är att det nu finns en kod (syns på förstasidan i en av rullbannerserna) som drar av 100kr vid köp över 500 med, så 469 kan man säkert få det för.

Den går inte att använda till någon produkt som släppts efter kampanjen påbörjades.
Du kan använda den på Kirby Switch 1 eller andra äldre spel dock.

Permalänk
Skrivet av Gorgi15:

2-4 dagar ungefär.

Grymt, inte för lång väntetid då!
Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Spelar Breath of the wild nu för första gången efter att ha klarat Donkey Kong och vilket härligt spel det är! Enda negativa är att jag har så lite tid att spela så känns som man inte kommer någonvart.

Har inte testat co-op tyvärr.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Super tips, hade inte ens tänkt tanken Fick man äntligen Mario 3d world som ja snålat att köpa i ett halvår

Visa signatur

Stolt ägare av en datamaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Du kan springa till slutbossen direkt om du känner att du har lite tid.

Tips är att bara springa runt och utforska, satsa på hjärtan och Master Sword först. Sedan de 4 bossarna och utforska mer tills du känner dig redo för slutbossen. Botw är så långt som man själv känner att man vill spela det.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tack för tipset! Blev ett köp. ✨

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World (SW2)
569 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/kirby-and-the-f...

10% extra med koden MEMBER25SEP för medlemmar.

Tack köpte i helgen, såg att de höjt nu så kanske var något lanseringspris. Hoppas på fler isåfall

Permalänk
Medlem

Kul
Priserna i GBP och EUR är betydligt billigare. Helt sjukt att spelen är 200-300 dyrare i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Kul
Priserna i GBP och EUR är betydligt billigare. Helt sjukt att spelen är 200-300 dyrare i Sverige.

Vilka priser pratar du om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Vilka priser pratar du om?

Gissar att han svarade på mig om Kirby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Gissar att han svarade på mig om Kirby.

Kollade några butiker och ingen hade det för 2-300kr lägre än det går att hitta i sverige så jag undrar vilka butiker det gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Kollade några butiker och ingen hade det för 2-300kr lägre än det går att hitta i sverige så jag undrar vilka butiker det gäller.

Nja amazon.fr har för 60 euro men det blir ju typ 680 efter momspåslag. Och frakt på det sen.

Permalänk
Medlem

Kampanj på Switch Online. Få två månader extra när man går med eller förlänger 12 månader.

https://www.nintendo.com/en-gb/Campaigns/Nintendo-Switch-Onli...

Sidan ovan är UK men gäller även övriga europa enligt Switch online sidan på Switchet. Gäller fram till 30 september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goozie:

Super tips, hade inte ens tänkt tanken Fick man äntligen Mario 3d world som ja snålat att köpa i ett halvår

Slog också till med Mario 3d world för 435:- med rabatt koden från Amazon. Har en två månaders gammal beställning från Komplett på samma spel, men dom verkar inte vilja leverera spelet längre. Troligtvis var det felaktigt prissatt från början (199:-).

435:- är ett helt ok pris också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Slog också till med Mario 3d world för 435:- med rabatt koden från Amazon. Har en två månaders gammal beställning från Komplett på samma spel, men dom verkar inte vilja leverera spelet längre. Troligtvis var det felaktigt prissatt från början (199:-).

435:- är ett helt ok pris också.

Fick mitt Luigis Mansion jag köpte samtidigt för samma pris levererat för ca 2 veckor sedan. Så kanske bara tar lång tid att få in leveransen. Tror någon annan här skrev att de har fått sitt 3D world men beror kanske på hur dags man beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tror någon annan här skrev att de har fått sitt 3D world men beror kanske på hur dags man beställde.

Jag fick båda också.

Permalänk
Medlem

På tal om priser på spel så har Team Cherry bekräftat att Silksong kommer kosta 20€ och kommer släppas kl 16 på torsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fick mitt Luigis Mansion jag köpte samtidigt för samma pris levererat för ca 2 veckor sedan. Så kanske bara tar lång tid att få in leveransen. Tror någon annan här skrev att de har fått sitt 3D world men beror kanske på hur dags man beställde.

Luigis Mansion 3 och 3D World dök båda upp för mig med beställning gjord 20/06/2025 17:20.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fick också Luigi för ca 2 veckor sedan, men när jag frågade om Mario fick jag detta svar.
"Vi har undersökt detta vidare och tyvärr så får vi inte Super Mario 3D World + Bowser's Fury till lager."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kampanj på Switch Online. Få två månader extra när man går med eller förlänger 12 månader.

https://www.nintendo.com/en-gb/Campaigns/Nintendo-Switch-Onli...

Sidan ovan är UK men gäller även övriga europa enligt Switch online sidan på Switchet. Gäller fram till 30 september.

Hur funkar det för oss som startade 12 månader (med auto förlängning) i juni vid release? Gick in men såg inte att slutdatumet flyttats 2 månader. Attans!

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Förra gången det var en sådan deal kom det ett mail med en nyckel man fick redeema för bonusen. Tror det var några timmars fördröjning innan mailet dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Förra gången det var en sådan deal kom det ett mail med en nyckel man fick redeema för bonusen. Tror det var några timmars fördröjning innan mailet dök upp.

Förra gången fick man 12mån extra så 2 känns lite snålt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Hm den missade nog jag, sist jag förnyade (2024) så fick man 2 månader extra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Hm den missade nog jag, sist jag förnyade (2024) så fick man 2 månader extra också.

Var november 2024.

Skrivet av Squallie:

Ja den var riktigt grym. Misstänker att det inte kommer hända på flera år, om ens det. Nu när det är ny konsol och så.