Permalänk
Medlem

Bästa musen?

Hittade nyss ett bortglömt 2 år gammalt presentkort på siba för 1000:- i en gammal byrålåda, som jag hoppas fortfarande gäller.
Så jag tänkte investera pengarna i en ny mus och undrar vilken jag bör köpa.

Ska jag satsa på en MX500/MX700 eller kanske en intellimouse?
Och hur är det med alla myter om lagg med möss som både är trådlösa och optiska?
Vilken mus lämpar sig bäst för spel etc?

Permalänk
Medlem

mx500 lr mx700...

Permalänk
Medlem

mx700
Har en själv.

Permalänk

Om det är frågan om en trådlös mus så finns det bara ett alternativ:
MX700, vilken är den idag överlägset bästa musen i den trådlösa kategorin.

Den är ca 30% snabbare än närmsta konkurrerande trådlösa mus, mycket tack vare någonting som heter fast RF (fast radio frequense). En teknik som logitech idag använder i alla nya trådlösa möss.

5 års garanti, 8 knappar som går att programmera är starka argument.

Vill man ha någonting värre kan man vänta drygt en månad då mx900 kommer... en blåtandsmus inkl. blåtandshubb som stödjer alla protokoll på marknaden. Kanske någonting för sweclockers testpanel??

mvh

Samuelsson
Logitech Nordic AB

Visa signatur

Logitech Nordic

Permalänk

Hah, sammanträffande eller vad?
Bror min skulle beställa från Webhallen, så jag kollar lite snabbt om det var något intressant att ha där och kommer på att en ny mus skulle inte sitta helt fel. Kollar in MX700 och informationen om den låter ju bra, att den är snygg med är ju inte heller dåligt precis Så, som alltid, tar jag en snabb liten titt här på swec och ser om någon annan köpt den osv, hittar denna tråden och blev övertygad... Så förhoppningsvis har jag en MX700 i handen vid slutet av veckan
tackar samuelsson för informationen, övertygade mig

Och håller med om att MX900 hade vart kul och se va swec's testpanel tycker om den, verkar ju inte helt fel den heller ju

Permalänk
Medlem

Sitter med en MX700 i handen nu... otroligt bekväm, men känns inte som min förra mus vad det gäller hastiget och accelaration oavsett inställningar. Men jag vänjer mig nog snart

Permalänk
Medlem

men snälla. mx700 väger ju lika mycket som 3 mx500, spelar du spel så är mx700 inget att ha.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av camh
men snälla. mx700 väger ju lika mycket som 3 mx500, spelar du spel så är mx700 inget att ha.

Det är ju just till spel den är bra... vem vill ha en mus som inte väger nånting?
Jag gillar inte möss som är för lätta, det "känns inte som kvalité" då...

Och så mycket väger den inte (har en själv)...

Permalänk

den som tycker att en MX700 väger för mycket för att spela med har nog spelat för mycket dator och varit för lite utomhus på sistone.

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med min MX500. Perfekta musen för spel (tex counterstrike)

Visa signatur

Fujitsu-siemens SCALEO 800s, P4 3GHz HT, 1024MB DDR, Radeon 9800 128MB, Audigy2

Permalänk
Medlem

MX500 är skön att lira med, fast jag gillar min Dual Optical mer

Visa signatur

Logitech diNovo Edge || Antec Three Hundred || Gigabyte GA-MA78GM-S2H 780G || AMD Athlon64 X2 6000+ 3.0Ghz kyld med Noctua NH-U9B || 4GB (2x2GB) DDR2 800G || Samsung SH-S223F 22X DVD±RW || Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

mx700 väger mycket men man vänjer sej. Det e lite jobbit med drivarna för att dom passar inte till några spel alls. Men det får man ta. Köp en mx700 jag e hel nöjd med min.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Det e lite jobbit med drivarna för att dom passar inte till några spel alls. Men det får man ta.

Eh va? vadå passar inte?
Jag har spelat flera olika spel och har aldrig haft problem med drivrutinerna, alla knappar på musen + scrollhjulet fungerar..
Ladda hem de senaste drivrutinerna annars...

Permalänk
Medlem

okay.. jag tog dom jag fick till, Trodde dom skulle passa till allt.
Länk?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
okay.. jag tog dom jag fick till, Trodde dom skulle passa till allt.
Länk?

http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/software&CRI...

Fast det borde du ju lätt ha hittat själv!

Permalänk
Medlem

He he. Tänkte skriva ett "snuskigt" svar på din rubrik. Ähh, jag gör det ändå:

Den bästa "musen" sitter på en kvinna.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av camh

Bah! Klena cs-gaymers.
Det ska vara lite tyngd i dem för då känns de mera robusta.
Jag skulle ha valt MX700:an. Har MX300 själv och den är bra.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Avstängd

Mx 500 ska du köpa jag e skit nöjd med min

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk
Medlem

Jag stod oxå å valde mus för ett tag sedan. Det blev iaf enn mx310 och jag är helnöjd med den. Har använd mx500 en del oxå och det känns helt enkelt inte lika bra till spel. Denna är perfekt, med knapparna på precis rätt plats och skön design.

Har inte ens installerat mina drivisar. Funkar perfekt ändå (xp pro)

Permalänk

Hade en IE 3.0 som jag sålde. Inget fel på den musen, men jag tycker att MX500 är skönare, men det beror ju storlek på handen.
samuelsson säger att det inte är någon skillnad på trådlös, det vågar jag inte tro på. Dessutom så tycker jag inte alls att sladden stör.

Så det är bara att gå till butikerna och känna på olika möss vilka som passar bäst.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk

Logitech Mouseman Dual Optical lägger jag min röst på. Tillverkas inte längre dock.

Permalänk
Medlem

Microsoft Intellimouse 3.0 och en steelpad.

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samuelsson
Om det är frågan om en trådlös mus så finns det bara ett alternativ:
MX700, vilken är den idag överlägset bästa musen i den trådlösa kategorin.

Den är ca 30% snabbare än närmsta konkurrerande trådlösa mus, mycket tack vare någonting som heter fast RF (fast radio frequense). En teknik som logitech idag använder i alla nya trådlösa möss.

5 års garanti, 8 knappar som går att programmera är starka argument.

Vill man ha någonting värre kan man vänta drygt en månad då mx900 kommer... en blåtandsmus inkl. blåtandshubb som stödjer alla protokoll på marknaden. Kanske någonting för sweclockers testpanel??

mvh

Samuelsson
Logitech Nordic AB

MX500 och MX700 är bra möss men de har sina brister tycker jag.
1. För hög, man får ont i handleden om man sitter mycket vid datorn.
2. För små tassar, de slits fort och ger inte bra glid.
Jag sålde min MX500 pga #1.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan man spela med en MX900?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Kan man spela med en MX900?

Självklart kan man det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Självklart kan man det.

Funkar den lika bra som MX700 mao? Blåtanden försämrar inte överföringsshastigheten?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

dual optical har en mycket väl plasserad tum knapp och den bästa dpi:n
mx500 är väldigt skön och ligger bra i handen har många knappar
mx300 funkar men e inte den bästa
mx700 för tung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0Ri0N

Och du har har läst reglerna?

Permalänk
Medlem

jag vet inte vad jag ska säga... men ändå, jag förstår att folk tycker att lätta möss är bäst, eller att tyngre är bättre. på min mx500 har jag plockat ut extravikten, den blev lättare, och rörigare att flytta.. ajg tror att många möss är balanserade med vikten...

Jag gillar tunga möss, inte lätta. men mx500 är tillräckligt stor för att man kan kontrollera den precist om den är lätt.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
dual optical har en mycket väl plasserad tum knapp och den bästa dpi:n
mx500 är väldigt skön och ligger bra i handen har många knappar
mx300 funkar men e inte den bästa
mx700 för tung

Kanske är bra om man är lite påläst innan nåt flyger ur munnen på en! Dual optical har samma upplösning som MX-serien (alla i MX-serien har samma fina optik) men den har däremot lägre uppdateringshastighet trots två stycken optiska avläsare. MX300 inte den bästa? Hur kan du säga så, det är väl väldigt induviduellt eller? Det enda som skiljer är ju att den passar vänsterhänta, alltså en annan passform.