Permalänk
Medlem

Mr Tekniker, klart att musen har STOR betydelse!

Visst, somliga kanske trivs bra med en kul-mus från 1993... men om du vill nå absoluta toppen, så krävs det att du har den bästa, eller åtminstånde hårdavara för att mäta sig med den..

Permalänk
Medlem

MX310 är en otroligt skön mus:D

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yuppi
Mr Tekniker, klart att musen har STOR betydelse!

Visst, somliga kanske trivs bra med en kul-mus från 1993... men om du vill nå absoluta toppen, så krävs det att du har den bästa, eller åtminstånde hårdavara för att mäta sig med den..

Det beror väl lite på vad man ska ha datorn till... Ska man jobba mycket med datorn så ska man ha en mus som känns bra ur ergonomisk synvinkel. Ska datorn bara ha en mus för att man kan behöva den nån gång då och då kan man ha vad fan som helst...

Dessutom tror jag att det här med vilken mus som har bäst prestanda bara är ren inbillning från er sida. Jag har inte sett särskilt mycket mätvärden på det i den här tråden... Men samtidigt så är inte värdena jätteviktiga, man ska ha en mus man trivs med. Det finns hursomhelst mycket annat som borde påverka fan så mycket mer än exakt vilken överföringshastighet av signaler musen har...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

hatar när alla pratar om heaton (allmänt om vad cs eliter har för möss), man ska köra med den musen man gillar själv!! Min åsikt iaf...

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Heaton behöver ingen mus... Han tittar bara på fienderna så dör dom har jag hört.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_real_Tobban

Dessutom tror jag att det här med vilken mus som har bäst prestanda bara är ren inbillning från er sida. Jag har inte sett särskilt mycket mätvärden på det i den här tråden... Men samtidigt så är inte värdena jätteviktiga, man ska ha en mus man trivs med. Det finns hursomhelst mycket annat som borde påverka fan så mycket mer än exakt vilken överföringshastighet av signaler musen har...

Om man spelar FPS-spel på hög nivå (t.ex CS) så tränar du in musen så att säga.
Skulle du spela med en mus som har bra överföringshastighet/uppdateringshastighet.. och sen bytar till en som har lägre, låt säga Intelli 3.0 -> Mx300, så märker du KLAR skillnad rent känslomässigt i spelet.

Det kvittar om du har värsta grafikkortet och grymmaste cpun på marknaden. Musen kommer ändå göra skillnad.

Heaton & co. spelar antagligen med 3.0:an just för att den är bland de absolut bästa mössen på marknaden. Det är små saker som bygger upp en stor skillnad, tänk på det.
Har du lirat mycket med kulmus och sen bytar till Optisk+"bra" musmatta, så märker du oxå skillnad.

Visst, somliga tycker nog att skillnaderna mellan en mx700 och en Intelli 3.0 är minimala..
Då råder jag dem att köra med den som passar dem bäst..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadspig
Jag med, slösurfning. Och till BF-töntar (du började...!)

froken det var faktist han som borjade

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_real_Tobban

Det beror väl lite på vad man ska ha datorn till... Ska man jobba mycket med datorn så ska man ha en mus som känns bra ur ergonomisk synvinkel. Ska datorn bara ha en mus för att man kan behöva den nån gång då och då kan man ha vad fan som helst...

Det är ju det jag säger och Yuppi självklart förstår jag att man inte klarar sig med en mus från 1993 om man ska spela spel men den funkar utmärkt om man bara ska sitta i Word eller liknande....

Visa signatur

AMD64 3200+|| 2x kinston 512ddr pc3200|| segate barracuda 200Gb|| Gforce 5600 ultra|| Gigabyte GA-K8NS nforce 3 250

Permalänk
Medlem

när jag pratade om påhopp menade jag inte en specifik person, utan alla som håller på... dvs sandlådementalitet, vilket inte är alltför ovanligt här tyvärr..

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa