Garanti nekad på NVMe hos Inet p.g.a. borttaget klistermärke

Permalänk
Medlem
Skrivet av High1ander:

Det är du som påstår saker som inte stämmer, att Kingston inte kan använda lapparna för att avgöra om det är genuint, trots att dom just gjort det i detta fall gjort det och själva säger i sina egna videos vad lapparna är till för.

Ditt argument är "så är det inte".

Du klarar inte av att skilja på hur saker har gått till och hur du tycker det borde vara. Men det är skitsamma, tänker inte svara nå mer på dina grejer då du konsekvent saknar bevis och läsförmåga.

Du vet att argument mot person påhittad eller verklig inte är ett giltigt argument?

Jag har inte sagt det du påstår, det jag tagit upp är att deras plastetikett inte är effektiv som metod att avgöra om en SSD är äkta eller inte. Motargument mot detta vore om deras plastetikett är helt magisk och berättar om den blivit flyttad till en annan SSD.

Självklart kommer en säljare få svårt att hävda att produkten inte är äkta om de saknar underlag som skulle styrka detta som i TS fall. Det är en klisterlapp i plast med ett hologram på, produkten går att identifiera på andra vis.

Sista stycket
Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Andra tillverkare skriver inte ens det, så givetvis kan de förvänta sig att en klisterlapp i plast som inte täcker hela komponenter som blir varma (de sitter oftast inte över hela kontrollern) tas bort för att kunderna bland annat sätter på en kylare.

kanske ändå bra att spara lappen, så kan man sätta på, eller iaf. ha med om man skall ha kylare.

Är det någon info på lappen som inte finns på själva ssden? Annars är det ju underligt att den måste vara kvar tycker man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

kanske ändå bra att spara lappen, så kan man sätta på, eller iaf. ha med om man skall ha kylare.

Är det någon info på lappen som inte finns på själva ssden? Annars är det ju underligt att den måste vara kvar tycker man.

Serienummer, iallafall om den är död

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Klistermärken på Intel-nätverkskort

På temat "klistermärken för att motverka pirakopior" så använder Intel dylika på sina nätverkskort. Tidigare Yottamark, numera BradyID. Det är hologramklistermärken med en lång sifferserie knuten till kortets unika MAC-adress och annan data. Koden slås in på en webbsida och ska då matcha övrig unik data för kortet.

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/0000...

Exakt vad som hindrar någon från att kopiera all datan från en större mängd genuina kort och förfalska dem upprepade gånger vet jag inte. Så jag är osäker på hur effektivt det här är i praktiken. Dock verkar det avsett för slutkonsumenten, inte för Intel själva. Är syftet detsamma med Kingstons etiketter?

Glömde specificera anknytningen till trådens ämne
Visa signatur

Martin "xarragon" Persson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarragon:

På temat "klistermärken för att motverka pirakopior" så använder Intel dylika på sina nätverkskort. Tidigare Yottamark, numera BradyID. Det är hologramklistermärken med en lång sifferserie knuten till kortets unika MAC-adress och annan data. Koden slås in på en webbsida och ska då matcha övrig unik data för kortet.

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/0000...

Exakt vad som hindrar någon från att kopiera all datan från en större mängd genuina kort och förfalska dem upprepade gånger vet jag inte. Så jag är osäker på hur effektivt det här är i praktiken. Dock verkar det avsett för slutkonsumenten, inte för Intel själva. Är syftet detsamma med Kingstons etiketter?

Såg nästan ut som du menade att hologrammet skulle ha något med QR-koden att göra, det har den inte.

Som jag redan svarat är QR-koden på Kingstons etikett PSID, den står också i siffror på lappen så inget som kopplas till någon webbtjänst för att kolla upp koden. Intels QR-kod är webbsida + inbakad kod – koden står numera också i text varför du manuellt kan gå till sidan och skriva in den.

Kingston säger att de kan använda två olika säkerhetsfunktioner på etiketten, antingen ett litet hologram eller en del av etiketten som ändrar färg beroende på vinkel. Finns inget sätt för konsument att verifiera koderna på SSDn.