Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLARVA:

Skulle tro att man får en nyckel på kvittot eller separat mail efter köp, så brukar det vara.

Står på kvittot en kod, någon som vet om de kommer gå att aktivera en kod ifrån ett annat intel system eller har de låst på serienummer eller så att man måste ha just den varan man köpt för att aktivera? Finns där nån som har aktiverat en sån kod ännu som man fått med intel vara?

Jag hjälpte en på forumet med aktivera 2st borderlands 4 men på andra gången fick vi något med "denna maskinvara har redan använts i en begäran" dock är de via nvidia appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Du hör av dig till chatten på Elgiganten så får du den därifrån.

Aha ok! Tack!

Permalänk
Skrivet av g0pp3:

Står på kvittot en kod, någon som vet om de kommer gå att aktivera en kod ifrån ett annat intel system eller har de låst på serienummer eller så att man måste ha just den varan man köpt för att aktivera? Finns där nån som har aktiverat en sån kod ännu som man fått med intel vara?

Jag hjälpte en på forumet med aktivera 2st borderlands 4 men på andra gången fick vi något med "denna maskinvara har redan använts i en begäran" dock är de via nvidia appen.

Nvidia har låst 1 nyckel per S/N tyvärr!
Amd har fungerat för mig med flera
Intel ej testat

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

OBS - Endast idag 2025-08-29:
För er som har tillgång till studentrabatt (möjligtvis benify också). Med koden TV30 fås idag ytterligare 30% rabatt på nuvarande kampanjer på Samsungs portal.

Samsung Q995D för 6643:- känns som
ett klipp!

Produkt: Samsung HW-Q995D (2024 års modell)
Länk: Studentkortet/Benify
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13535037
Pris: 6643<Uppladdad bildlänk>

Tror ni denna kommer gå för liknande pris på Black Friday? Jag missade så klart detta erbjudande. Chattade med Samsung supporten och frågade om dom visste om erbjudandet skulle komma tillbaka. Det visste han inte men han skickade mig en kuppong på 10% rabatt som gäller hela månaden så jag skulle kunna köpa den idag för 8500:- Frågan är om man ska slå till nu eller vänta. Har ingen brådska, då jag redan har en Q995B som jag är grymt nöjd med, men skulle gärna ha en till Samsung i sovrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Nån som har koll på i5 14600K dealen med Battlefield 6 och hur man får själva spelet?

Här står det att man ska logga in och fylla i sin huvudnyckel. Ligger nyckeln i CPU-förpackningen eller ska man få den separat?
https://www.elgiganten.se/brand/intel/intel-gamer-days#636671...

Och man måste alltså installera CPU:n också och köra en scanning? Jag hade ju tänkt köpa resten av datordelarna nu under kommande BF. Då går inte det?

Från längst ner på sidan:

"Erbjudandet gäller så länge lagret räcker. För att delta måste du köpa en eller flera kvalificerade produkter från en deltagande säljare senast den 14 september 2025 eller enligt vad som anges av den deltagande säljaren, skapa ett Intel®-konto med enkel inloggning (vilket kräver ett telefonnummer för kontoverifiering och åtkomst), ange en giltig huvudnyckel senast den 31 oktober 2025, om du uppmanas att göra det, köra Intel® Hardware Scanning Tool (Intel HST) som skannar din enhet och avgör om din/dina produkt(er) kvalificerar sig, och svara på en kort undersökning på https://softwareoffer.intel.com."

Skrivet av g0pp3:

Satt också och funderade på det här. Jag har inte fått något kvitto, och under ordern står det ”Kvitto saknas” för mig. Processorn hämtade jag ut igår så den har jag fått. Får kanske kontakta chatten då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Satt också och funderade på det här. Jag har inte fått något kvitto, och under ordern står det ”Kvitto saknas” för mig. Processorn hämtade jag ut igår så den har jag fått. Får kanske kontakta chatten då.

Som jag skrev lite längre upp. Du kontaktar chatten så får du master key av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Som jag skrev lite längre upp. Du kontaktar chatten så får du master key av dem.

Yes, jag skrev att jag skulle göra det. Men det framgick aldrig någonstans att man ska kontakta en chatt för det, därav min förundran. Märkligt sätt att lösa det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Nån som har koll på i5 14600K dealen med Battlefield 6 och hur man får själva spelet?

Här står det att man ska logga in och fylla i sin huvudnyckel. Ligger nyckeln i CPU-förpackningen eller ska man få den separat?
https://www.elgiganten.se/brand/intel/intel-gamer-days#636671...

Och man måste alltså installera CPU:n också och köra en scanning? Jag hade ju tänkt köpa resten av datordelarna nu under kommande BF. Då går inte det?

Från längst ner på sidan:

"Erbjudandet gäller så länge lagret räcker. För att delta måste du köpa en eller flera kvalificerade produkter från en deltagande säljare senast den 14 september 2025 eller enligt vad som anges av den deltagande säljaren, skapa ett Intel®-konto med enkel inloggning (vilket kräver ett telefonnummer för kontoverifiering och åtkomst), ange en giltig huvudnyckel senast den 31 oktober 2025, om du uppmanas att göra det, köra Intel® Hardware Scanning Tool (Intel HST) som skannar din enhet och avgör om din/dina produkt(er) kvalificerar sig, och svara på en kort undersökning på https://softwareoffer.intel.com."

Skrivet av Viktorph:

Jag själv har precis gått igenom hela aktiveringen igårkväll, koden stog på kvittot jag fick.
Hämtade ut processorn den 2025-09-04, och mitt kvitto kom på mail 2025-09-05 00:21, samt att den även blev tillgänglig på deras hemsida.

Såhär ser det ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Jag själv har precis gått igenom hela aktiveringen igårkväll, koden stog på kvittot jag fick.
Hämtade ut processorn den 2025-09-04, och mitt kvitto kom på mail 2025-09-05 00:21, samt att den även blev tillgänglig på deras hemsida.

Såhär ser det ut
<Uppladdad bildlänk>

Tack snälla! Får kanske vänta lite till då. I annat fall kollar jag med chatten på måndag då. Behöver ändå försöka få tag på ett nytt mobo innan jag kickar igång prollen. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

är det någon som har denna som kanske kan ge input ?
Har en Asus RT-AC68U som är end of life och skulle behöva införskaffa mig en ny 😅

Skrivet av Bosse78:

Jag har samma som du och slog till på den. Har dock inte fått den än =D

Nu har jag fått den! Blev mkt högre hastigheter på 5ghz bandet i hela lägenheten! 6ghz bandet går super segt nästan inte alls trots obefintligt avstånd! Måste typ va nått trasigt på routern vi snackat 2,5 mbit istället för 950mbit på 5ghz bandet.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Nu har jag fått den! Blev mkt högre hastigheter på 5ghz bandet i hela lägenheten! 6ghz bandet går super segt nästan inte alls trots obefintligt avstånd! Måste typ va nått trasigt på routern vi snackat 2,5 mbit istället för 950mbit på 5ghz bandet.

Tråkigt att höra hoppas du kan få något bra svar på varför 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Tråkigt att höra hoppas du kan få något bra svar på varför 🙂

Verkar funka efter omstart. Men som sagt hastigheten är outstanding mot den gamla. Den datorn som är längst bort i lägenheten hade tidigare 150 Mbps och har nu 550 Mbps

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av elp:

Tips i sammanhanget -
Tecknade mig för 1000/100 för 329kr/mån via bredbandsvalet.se, valde ett startdatum som inte låg tillräckligt långt fram.
Ett kort samtal till Allente gjorde att de sköt fram min starttid tills jag önskade!

Så nu slipper jag grubbla på bredband i 2 år!

La en beställning o tänkte ringa på måndag, fick OK av kundtjänst att det skulle vara möjligt!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

La en beställning o tänkte ringa på måndag, fick OK av kundtjänst att det skulle vara möjligt!

Ska göra precis samma sak

Förresten, finns det någon som har erfarenheter av Allente? Gällande fiber.
Kolla man omdömen på nätet så verkar vara mest tv/parabol etc tjänster som folk gnäller om och svårt att komma fram.

Jag har väl ringt Telia en gång, men då var det pga deras asus router som krånglade.

Och mitt fiber där jag bor sköts av openbit som aldrig varit några problem.

Tror ni det har någon direkt betydelse vem man använder?

Har använt mig av tre olika leverantörer efter vi fick fiber.
Och ingen har någon krånglat med stabilitet, hastighet.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: ViVo X200 Ultra 16/512

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Hur står min nuvarande router mot de erbjudanden Inet har?
Jag har en TP-Link AC3200 som huvudrouter och en ASUS RT-AX53U som "sekundär".

Jag kommer få Allente 1000/1000 Mbit/s 30 september.

Beställde en själv, du ser länk nedan. Testa en ASUS RT-BE58U BE3600 i en vecka nu och returnera den när jag fick medlemsrabatt hos Inet på TP routern, Asus har... Tappat en hel del av mitt förtroende och vet att denna är för samma pris rejält mer för pengarna, 2.5Gbit till hela nätverket, det säger man ej nej till. För 1890kr.

Router

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.
Skärm: Alienware AW2723DF.

Permalänk
Medlem

Köpte en Asus Vivobook S 15 S5507 till morsan. Hon kommer mest att ha den för att surfa och göra bankaffärer. Förhoppningsvis är Windows 11 mindre tungrott på ARM arkitekturen, för min Lenovo Yoga Slim 7 Pro har gått från 6-7 timmar i standby tid till 3-4 timmar efter 3 år med uppdateringar. Antar att BankID och de flesta webbläsare kommer funka att installera på en ARM dator?

Permalänk

Får inte elgigantens tradein för galaxy watch 8 att fungera, den drar aldrig av 2000kr för inbyte i kassan längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Får inte elgigantens tradein för galaxy watch 8 att fungera, den drar aldrig av 2000kr för inbyte i kassan längre

Funkar. Testade just en Watch 8 med trade-in random Watch 5. I kassan/varukorg står det 3690kr att betala, -49kr inbyte och extra tradein värde -2000kr. Pengarna från trade-in är en återbetalning när man lämnar in den gamla, inte en rabatt i kassan.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || Samsung Odyssey OLED G80SD 32" & G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem

Notera också att rabatten bara funkar när du byter in en klocka, inte en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Notera också att rabatten bara funkar när du byter in en klocka, inte en telefon.

Vet du vart denna info står?
Vad jag kan se så står det inte att du behöver lämna in en klocka.

Tänkte svänga förbi gianten idag när jag ska handla och kolla vad jag skulle kunna få för min Oneplus 5 (när man söker på deras inbytes sida an jag inte hitta någon version av Oneplus 5 medans jag hittar både 3,4 och 6) men skulle spara tid om jag vet om det inte går då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maceor:

Vet du vart denna info står?
Vad jag kan se så står det inte att du behöver lämna in en klocka.

Tänkte svänga förbi gianten idag när jag ska handla och kolla vad jag skulle kunna få för min Oneplus 5 (när man söker på deras inbytes sida an jag inte hitta någon version av Oneplus 5 medans jag hittar både 3,4 och 6) men skulle spara tid om jag vet om det inte går då.

Jag har inte läst det någonstans utan testat mig fram och konstaterat att det är så deras system funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Jag har inte läst det någonstans utan testat mig fram och konstaterat att det är så deras system funkar.

Ah, då förstår jag, tror jag droppar in och frågar iallafall.
Kanske får lite mer info som jag kan dela med mig till andra här i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Coolt! Håller tummarna för dig - Återkoppla här

Lite seg frakt, men idag dök det upp.
Allt såg bra ut, fick den senare PROP modellen av U7 Pro (som ska vara fläktlös?)
Inget att klaga på, och många andra ÅF hade nog tagit bort ordern då jag fick en Gateway ultra "gratis" mot normalpris.

Permalänk
Skrivet av megabävern!:

Då är det nog därför, testar med en iphone mini 12 som finns i listan men inget avdrag

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Kan nu bekräfta! Funkar endast om du byter in en klocka som uppfyller deras villkor (dvs är med i deras lista).
Säljaren höll dock med om att det inte står helt klart att det måste vara en klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skosnore:

Lite seg frakt, men idag dök det upp.
Allt såg bra ut, fick den senare PROP modellen av U7 Pro (som ska vara fläktlös?)
Inget att klaga på, och många andra ÅF hade nog tagit bort ordern då jag fick en Gateway ultra "gratis" mot normalpris.

Bara att gratulera 🙏

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Skrivet av Maceor:

Kan nu bekräfta! Funkar endast om du byter in en klocka som uppfyller deras villkor (dvs är med i deras lista).
Säljaren höll dock med om att det inte står helt klart att det måste vara en klocka.

Står faktiskt ingenstans så det låter mega märkligt, allt som dyker upp i listan borde räknas in i kampanjen, ska kolla med kundservice imorrn hur dom ska lösa det

Permalänk
Medlem

slog till på en galaxy watch 8 44mm, bytte in en watch 6 active 44mm. efter inbyte och september rabattkoden så slutade kalaset på 1473 (valde behålla laddpucken, så jag har 2).

Riktigt bra pris ifrån 4k tycker jag.
Tack för tipset!

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Står faktiskt ingenstans så det låter mega märkligt, allt som dyker upp i listan borde räknas in i kampanjen, ska kolla med kundservice imorrn hur dom ska lösa det

Intressant, återkoppla gärna.

Permalänk

nu får jag inte memberskoden på elgiganten att fungera längre heller, testat olika produkter