Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av arjansbralla:

Står faktiskt ingenstans så det låter mega märkligt, allt som dyker upp i listan borde räknas in i kampanjen, ska kolla med kundservice imorrn hur dom ska lösa det

Kan du även fråga om man kan byta in en galaxy watch 4 ?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av andra94:

Kan du även fråga om man kan byta in en galaxy watch 4 ?

Absolut, kan du testa om koden funkar hos dig

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av arjansbralla:

Absolut, kan du testa om koden funkar hos dig

Koden läggs till men får ingen rabatt

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

nu får jag inte memberskoden på elgiganten att fungera längre heller, testat olika produkter

Har du nyttjat samma kod tidigare? Verkar bara fungera 1 gång per konto. Alternativet är att skapa ett nytt konto med annan mail, glöm inte att gå med i kundklubben bara, annars fungerar inte koden.

Permalänk
Skrivet av Miniwonka:

Har du nyttjat samma kod tidigare? Verkar bara fungera 1 gång per konto. Alternativet är att skapa ett nytt konto med annan mail, glöm inte att gå med i kundklubben bara, annars fungerar inte koden.

Nix aldrig använt koden

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Jag har inte läst det någonstans utan testat mig fram och konstaterat att det är så deras system funkar.

Förra veckan, när erbjudandet kom upp, testade jag att lägga till en gammal trasig Galaxy S6 Active och fick 14:- (för telefonen) + 2000:- i rabatt.
Gör jag samma idag får jag endast 14:-. Verkar som dom ändrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Förra veckan, när erbjudandet kom upp, testade jag att lägga till en gammal trasig Galaxy S6 Active och fick 14:- (för telefonen) + 2000:- i rabatt.
Gör jag samma idag får jag endast 14:-. Verkar som dom ändrat.

Från en som är lat och inte orkar leta i tråden. Vad är koden för september månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBE_80:

Från en som är lat och inte orkar leta i tråden. Vad är koden för september månad?

ELCHAPO25

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av Nucky:

ELCHAPO25

MEMBER25SEP är den riktiga koden. Vet inte varför nucky trollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Står faktiskt ingenstans så det låter mega märkligt, allt som dyker upp i listan borde räknas in i kampanjen, ska kolla med kundservice imorrn hur dom ska lösa det

Hämtade ut en Galaxy Watch 8 LTE 40mm idag. Beställde via internet med uthämtning i butik. Gick igenom med 10% koden och trade in med en iPhone 7.

Betalade 1771kr i slutändan.

Kan inte lova att det fungerar för er, men det gick igenom för mig iallafall.

Permalänk
Medlem

Beställde ett B580 till en polare igår, verifierade med komplett nu, BF6 ingår!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calma:

Elgiganten verkar skicka iväg en del Asus Vivobook S 15 S5507 med Snapdragon.

Borde vara samma dator som Inet tar 11.990 kr för här.

Observera att det är outlet så kolla igenom när du hämtat den hur länge den varit påslagen och eventuella inbränningar då man hos elgiganten antingen kan ha tur och få en som bara är använd någon timme eller ett demoex med tusentals timmar på sig. Garanti har man såklart och öppet köp är enkelt att använda om du ej skulle vara nöjd.

Snapdragon X Elite 12C, 15.6" 3K 120Hz OLED-skärm
32GB LPDDR5X RAM, 1TB M.2 SSD

Logga in på ditt elgiganten-konto och ange rabattkoden member25sep för 10% rabatt.
Priserna jag skriver är med rabatten aktiverad.
Alla datorer kan skickas men jag skriver var de finns om man vill köpa en och hämta på plats.

Använt skick - Tydliga spår av användning:
https://www.elgiganten.se/product/outlet/asus-vivobook-s-15-s...
Finns var? Elgiganten Södertälje.
Pris: 5.585.-

Bra skick - Mindre spår av användning:
Finns var? Elgiganten Kungsgatan, Sisjön & Sundsvall.
Pris: 6.014.-

Nyskick - originalkartong saknas:
Finns var? Elgiganten Borlänge.
Pris: 6.444.-

Nyskick - i originalförpackning:
Finns var? Elgiganten Kungens Kurva (2 st), Gallerian, Länna (2 st), Gävle Valbo & Falkenberg.
Pris: 6.873.-

Citerar mig själv.
Hur gick det för er andra som beställde?

Den jag köpte hade varit påslagen över 7.000 timmar så det fick bli en retur. Inga inbränningar vad jag kunde se vid en snabb kontroll men lite väl mycket använd. Inte ovanligt med elgigantens outlet varor så var förberedd på det.

Ibland gör man fynd, ibland är det "skrot". LG G4 55" jag köpte för 7k var ju ett fynd och denna gång blev det mindre bra. Bara gilla läget.

Hoppas ni hade bättre flyt med era beställningar. 🤗

Permalänk
Medlem

Outlet fyndtips från Elgiganten.

Acer Nitro 14 R5-8HS/16/512/4050/120Hz 14.5" bärbar dator gaming
LÄNK

Pris: 5893kr - 10% = 5303kr med Elgiganten 10% kupong.

SLUT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Citerar mig själv.
Hur gick det för er andra som beställde?

Den jag köpte hade varit påslagen över 7.000 timmar så det fick bli en retur. Inga inbränningar vad jag kunde se vid en snabb kontroll men lite väl mycket använd. Inte ovanligt med elgigantens outlet varor så var förberedd på det.

Ibland gör man fynd, ibland är det "skrot". LG G4 55" jag köpte för 7k var ju ett fynd och denna gång blev det mindre bra. Bara gilla läget.

Hoppas ni hade bättre flyt med era beställningar. 🤗

Av ren nyfikenhet, hur kontrollerar du det?

Tråkigt att du hade 7000 timmar på din, även om det egentligen inte är särskilt mycket sett över en dators livslängd.

Mvh

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RX 9070XT TUF OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Av ren nyfikenhet, hur kontrollerar du det?

Tråkigt att du hade 7000 timmar på din, även om det egentligen inte är särskilt mycket sett över en dators livslängd.

Mvh

Laddade ner Crystaldiskinfo från SourceForge.

Jag vet men hälsostatus i Crystaldiskinfo visade 87% och så gärna ville jag inte ha laptopen utan jag köpte den lite på chans och hade jag fått en bra enhet med 100% i hälsostatus och aningen mindre timmar, säg 1.000 eller kanske max 1500 så hade jag nog behållit den.

Hälsostatus 87%
7.000 timmar
150 uppstarter
Total skrivning: 57900 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Laddade ner Crystaldiskinfo från SourceForge.

Jag vet men hälsostatus i Crystaldiskinfo visade 87% och så gärna ville jag inte ha laptopen utan jag köpte den lite på chans och hade jag fått en bra enhet med 100% i hälsostatus och aningen mindre timmar, säg 1.000 eller kanske max 1500 så hade jag nog behållit den.

Vilken nivå av skick valde du på Elgigantens sida?

Jag har letat efter en ny laptop ett tag och när du lade upp det fyndet så slog jag till direkt, dock tog jag en som var i "nyskick" Håller tummarna för att den har relativt låg användning.

För övrigt var det ett otroligt pris, hur är det möjligt att Elgiganten kan sälja dem så billigt gentemot konkurrenterna?

Mvh

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RX 9070XT TUF OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Vilken nivå av skick valde du på Elgigantens sida?

Jag har letat efter en ny laptop ett tag och när du lade upp det fyndet så slog jag till direkt, dock tog jag en som var i "nyskick" Håller tummarna för att den har relativt låg användning.

För övrigt var det ett otroligt pris, hur är det möjligt att Elgiganten kan sälja dem så billigt gentemot konkurrenterna?

Mvh

Bra skick - Mindre spår av användning.

(Det där med skick är väldigt individuellt hur butikerna klassificerar. Har köpt saker som det stått använt skick - synliga skador som varit i bättre skick än vad en annan butik suttit som nyskick så det där tar jag med en skopa salt.)

Bäst chans att få en bra enhet i just detta fall har man nog om man tog en nyskick i orginalkartong, speciellt från en av butikerna som hade fler än 1 i lager, t.ex Länna eller Kungens Kurva. Då kan man nog om man har tur i princip få en ny enhet.

Jag vet inte men det är otroligt tillfredsställande priser ibland. Ska dock sägas att det blir en del returer men har väldigt nära till elgiganten så inte hela världen. Går snabbt att göra retur och pengarna har man tillbaka på swish innan man ens lämnat lokalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Får inte elgigantens tradein för galaxy watch 8 att fungera, den drar aldrig av 2000kr för inbyte i kassan längre

Skrivet av megabävern!:

Jag tänkte slå till på samma erbjudande på Watch 8, men rabatten på 2000kr verkar bara aktiveras när man har en smartwatch att byta in, inte om man har t.ex. en telefon? Var det så för er andra också?

Om det nu är så, har nån något tips på hur man får tag i en billig skruttig smartwatch bara för inbyte?

Jag köpte en billig Nothing (CMF Pro 2) på Inet för 599.- Den godkändes för 2000.- i inbyte (och några få kronor för själv klockan).

Skrivet av Andy Mcdee:

Köpte en Asus Vivobook S 15 S5507 till morsan. Hon kommer mest att ha den för att surfa och göra bankaffärer. Förhoppningsvis är Windows 11 mindre tungrott på ARM arkitekturen, för min Lenovo Yoga Slim 7 Pro har gått från 6-7 timmar i standby tid till 3-4 timmar efter 3 år med uppdateringar. Antar att BankID och de flesta webbläsare kommer funka att installera på en ARM dator?

Inga som helst problem. Av alla mina bärbara datorer så är 3/4 av alla med en ARM/Qualcomm Snapdragon X-processor i dag, och allt sådant fungerar hur bra som helst.

Bara att köpa på (även om jag inte kan gå i god för kvaliteten på Asus bärbara). 👍

Skrivet av Inzomniac:

Funkar. Testade just en Watch 8 med trade-in random Watch 5. I kassan/varukorg står det 3690kr att betala, -49kr inbyte och extra tradein värde -2000kr. Pengarna från trade-in är en återbetalning när man lämnar in den gamla, inte en rabatt i kassan.

Exakt.

Skrivet av arjansbralla:

nu får jag inte memberskoden på elgiganten att fungera längre heller, testat olika produkter

Fick, förutom de extra 2000.- även 10% ytterligare med memberkoden. Skall fungera fint.

Skrivet av andra94:

Koden läggs till men får ingen rabatt

Fungerade fint för mig. Fick ingen rabatt på dammsugaren (som redan var nersatt i pris), men fick 10% rabatt på Samsung-smartklockan utan problem. Se nedan.

Betalar alltså 1316.-(efter 10% september medlemsrabatt på klockan som gav 369.-, och sedan - 2000.- extra Samsung-trade-in-offer för min Nothing CMF Pro 2) till Elgiganten.

Sedan skall man inte glömma utlägg på ytterligare 599.- till Inet (för inköp av CMF Pro 2) om man inte redan har en gammal klocka man vill byta in.

Så totalt för mig 1915.- vilket jag tycker är bra pris för senaste generationens Galaxy Watch 8 som precis släppts i somras. Gillar framför allt att de ökat ljusstyrkan på skärmen till 3000 NITS. Syns riktigt bra utomhus även i direkt sol!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Skrivet av Miniwonka:

Snyggt! Så koden funkade för dig idag alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Intel Arc B580 Limited Edition 12GB + BF6 Kod.
Länk: https://www.komplett.se/product/1317383/datorutrustning/dator...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/37-3384290729/Grafikkort/Intel-...
Pris: 2581kr

Man får även en kod till BF6 med enligt @Ecke11

Sugen på att testa Intel asså! Ja jag är lite självdestruktiv! Förlorar man mkt prestanda mot mitt 4070 ?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Sugen på att testa Intel asså! Ja jag är lite självdestruktiv! Förlorar man mkt prestanda mot mitt 4070 ?

https://www.sweclockers.com/test/40238-intel-arc-b580-battlem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Har själv ett B580, riktigt bra kort för pengarna! Dock är 4070 mellan 30 och 70% före B580 i rå prestanda, lite beroende på inställningar och upplösning, så en ganska ordentlig nedgradering i ditt fall.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Har själv ett B580, riktigt bra kort för pengarna! Dock är 4070 mellan 30 och 70% före B580 i rå prestanda, lite beroende på inställningar och upplösning, så en ganska ordentlig nedgradering i ditt fall.

Första tanken var att ersätta sonens 1080Ti, men tänker att om det håller på strula med drivrutiner o grejer är det lättare o ha i min dator

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Första tanken var att ersätta sonens 1080Ti, men tänker att om det håller på strula med drivrutiner o grejer är det lättare o ha i min dator

Kolla först att dom spelen han vill spela fungerar på intel. Vet inte om deras support blivit bättre för äldre spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Kolla först att dom spelen han vill spela fungerar på intel. Vet inte om deras support blivit bättre för äldre spel

Roblox, Fortnite och Forza är väl typ det han spelar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Intels Arc kort fungerar bäst med ny hårdvara så om resten av datorn är lika gammal som 1080ti så lär det inte bli så bra. Resizable bar är i stort sett ett krav även för att få ut det mesta av B580.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Intels Arc kort fungerar bäst med ny hårdvara så om resten av datorn är lika gammal som 1080ti så lär det inte bli så bra. Resizable bar är i stort sett ett krav även för att få ut det mesta av B580.

Nä han kör 5600x. Borde funka ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Roblox, Fortnite och Forza är väl typ det han spelar

Det kommer funkar fint, men om han vill ha flera hundra fps i fortnite så är intel inte rätt väg att gå. Men det är väl inte alla som bryr sig om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

OLED65C4 Går nu att få på Elgiganten för 12501 kronor som inloggad medlem med rabattkod MEMBER25SEP.
Om du redan har nyttjat koden måste du skapa ett nytt konto då koden endast är giltig 1 gång per konto.
<Uppladdad bildlänk>

Sjukt pris, synd att 77an inte finns på lager.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Noterar att rabatterna på TV's, särskilt LG OLED, bara blir bättre och bättre ju närmare Black Friday vi kommer. Undra hur lagersaldon ser ut, kan det vara så att man vill få ut fjolårets modeller redan före BF?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C