Äger du en Pixel 7a? Då kan du vara berättigad till 456 dollar

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Helt sjukt dåligt hanterat av google..
Hade 3st pixel 7a i familjen.

Ena skulle få fulla 456USD - fick bara 200. Utan förklaring om varför det blev så och där tar det stopp.

Andra - inga pengar alls. Enda svaret jag får gång på gång är en länk för att göra om application - men den redirectar bara vidare till en error sida i stort sätt som hävdar att jag redan submittat en application. Google svarar inte mer annat än repetition en gång i veckan typ.

Tredje fick 100$ istället för 200. De vet inte varför och i flera veckor får jag bara svaret att den jävla AIn har skickat det vidare till högre uppsatta kollegor..

Alla tre fallen har tagit 4veckor+ och resulterar bara i svar från AI fram och tillbaka.. riktig skitupplevelse faktiskt.

Beror på hur gamla lurarna är från inköpsdatum. Är det inom garantin brukar man få strax över $400. Är det utanför garantiperioden, så blir det en lägre summa som föreslås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snurrespratt23:

Beror på hur gamla lurarna är från inköpsdatum. Är det inom garantin brukar man få strax över $400. Är det utanför garantiperioden, så blir det en lägre summa som föreslås.

Det va inom garantiperiod

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Fick tillbaka ~4300 kr som jag spenderade på en Pixel 9a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Vad jag förstod så var det antingen batteribyte eller pengar man kunde ta.
Min 6a är hos Elgiganten för byte av batteri har dock inte sökt ersättningen via Google.
Men går det igenom för er är mycket möjligt jag även söker ersättningen sen.

Vad vi läste oss till i meddelandet från Google var att erbjudandet är utöver vad man har rätt till i det landet man är i. Vet att frugan tog en skärmdump på det då det stod så tydligt.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon366002:

Fick tillbaka ~4300 kr som jag spenderade på en Pixel 9a.

Hur lång tid behövde du vänta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stv04ani:

Tog ungefär en månad allt som allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stv04ani:

Har 3 tele som skullw få 456 usd + 200 + 200
har fått 300 totalt

Över 3 månader med mailande leder ingenstans..

Ena hade de inte tid att ge mer än 200$ fastän den skulle ge 456 enligt initiala request

Andra gav 100 fast skulle ge 200. Jagat ner 100 till. Går inte

Tredje gett 0 fast de hävdar att de betalt i 3 mån. Nu senaste 2 veckor har de bekräftat att de ser att pengar inte betalts. Skulle ta 2-3 arbetsdagar att lösa.
2 veckor senare fler AI svar om att de jobbar på de...pajasföretag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det har gått fem veckor sen jag skickade in min begäran (via länken i trådstarten), har inte hört ett ljud från google förutom det allra första mailet om att jag behövde fixa ett konto på payoneer.

Haft pixel-telefoner sen pixel 1 (1, 3A, 7A) och alltid varit nöjd med telefonerna i sig, men jösses vad trött jag är på google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stv04ani:

Det har gått fem veckor sen jag skickade in min begäran (via länken i trådstarten), har inte hört ett ljud från google förutom det allra första mailet om att jag behövde fixa ett konto på payoneer.

Haft pixel-telefoner sen pixel 1 (1, 3A, 7A) och alltid varit nöjd med telefonerna i sig, men jösses vad trött jag är på google.

Samma här för tjejens del, har inte hört ett ljud. Dock funkar den som den ska, så ingen ko på isen. Än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stv04ani:

Skrivet av AlixSPQR:

Samma här för tjejens del, har inte hört ett ljud. Dock funkar den som den ska, så ingen ko på isen. Än.

Jag vill minnas att de lovade utbetalning inom 18 vardagar. Jag hörde av mig när 18 dagar hade passerat och fick nedan svar. Sen vill jag minnas att pengarna dök upp ganska snart efter det. Jag kontaktade alltså inte Payoneer.

Skrivet av Google support:

Thanks for your patience.

Your cash payment request has been approved.

After looking into your concern regarding Payonner, we've found that the issue is directly related to the Payoneer platform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av herc:

Jag vill minnas att de lovade utbetalning inom 18 vardagar. Jag hörde av mig när 18 dagar hade passerat och fick nedan svar. Sen vill jag minnas att pengarna dök upp ganska snart efter det. Jag kontaktade alltså inte Payoneer.

Tack! Det får kanske bli en kontakt med Google då. Har du möjligtvis en länk till rätt ställe? 🙏🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Ok, då är det inte bara jag då. Tack för svaret.
Kan tillägga att när jag kollade upp mitt IMEI-nummer igen (länken i första inlägget i tråden) så står det att det är en pågående förfrågan iaf.

Jag har inte heller märkt av något problem än så länge, men om man som jag lever på CSN är det ett ångestmoment i sig att inte veta när det kommer rassla till...

Dessutom går min garantitid snart ut, vilket verkar borga för lägre ersättning.

Skrivet av herc:

Även jag skulle varmt uppskatta en fingervisning om hur man går till väga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Tack! Det får kanske bli en kontakt med Google då. Har du möjligtvis en länk till rätt ställe? 🙏🏼

Skrivet av stv04ani:

Ok, då är det inte bara jag då. Tack för svaret.
Kan tillägga att när jag kollade upp mitt IMEI-nummer igen (länken i första inlägget i tråden) så står det att det är en pågående förfrågan iaf.

Jag har inte heller märkt av något problem än så länge, men om man som jag lever på CSN är det ett ångestmoment i sig att inte veta när det kommer rassla till...

Dessutom går min garantitid snart ut, vilket verkar borga för lägre ersättning.

Även jag skulle varmt uppskatta en fingervisning om hur man går till väga.

Efter att ha skickat in begäran fick jag ett mail från device-support@gmail.com. Jag ombads att svara tillbaka och ange mailadress till mitt payonner-konto. När jag sedan kontaktade dem efter 18 dagar så var det genom att svara i samma mailkonversation. Hoppas det ger någon klarhet.

Btw, har ni svarat på det första mailet med mailadressen till ert payonner-konto? Jag fick en bekräftelse på att jag hade skickat in det.

Edit: lagt till btw-texten i slutet

Permalänk
Medlem
Skrivet av herc:

Efter att ha skickat in begäran fick jag ett mail från device-support@gmail.com. Jag ombads att svara tillbaka och ange mailadress till mitt payonner-konto. När jag sedan kontaktade dem efter 18 dagar så var det genom att svara i samma mailkonversation. Hoppas det ger någon klarhet.

Btw, har ni svarat på det första mailet med mailadressen till ert payonner-konto? Jag fick en bekräftelse på att jag hade skickat in det.

Edit: lagt till btw-texten i slutet

Tack! Jag ska kolla detta nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Tack! Jag ska kolla detta nästa vecka.

En liten uppdatering: jag följde herc's råd (tack!) i förmiddags och fick mail om utbetalning via payoneer idag på eftermiddagen.
Borde ha mailat dem tidigare känns det som...

Pixel 7A köpt oktober 2023, fick tillbaks $456.

edit: hur glad jag än är över det - särskilt eftersom jag ju faktiskt inte drabbats av några batteriproblem (än) - så kan jag inte riktigt sluta irritera mig över att jag enbart fått information om 1) felet och 2) möjligheten till ersättning och 3) hur jag ska göra för att få ersättningen. Hade jag inte läst på sweclockers lite då och då hade jag missat detta helt. Och vore det inte för att Herc påtalade att man aktivt behövde kontakta dem igen hade jag missat att få utbetalningen även då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stv04ani:

En liten uppdatering: jag följde herc's råd (tack!) i förmiddags och fick mail om utbetalning via payoneer idag på eftermiddagen.
Borde ha mailat dem tidigare känns det som...

Pixel 7A köpt oktober 2023, fick tillbaks $456.

edit: hur glad jag än är över det - särskilt eftersom jag ju faktiskt inte drabbats av några batteriproblem (än) - så kan jag inte riktigt sluta irritera mig över att jag enbart fått information om 1) felet och 2) möjligheten till ersättning och 3) hur jag ska göra för att få ersättningen. Hade jag inte läst på sweclockers lite då och då hade jag missat detta helt. Och vore det inte för att Herc påtalade att man aktivt behövde kontakta dem igen hade jag missat att få utbetalningen även då.

Vi mejlade idag till Google, vi får se vad som händer. Kul det löste sig för dig.