SweClockers drop!

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Låter lovande. Jag föredrar generellt när det drar mer åt överlevnadsskräck än actionskräck, när det gäller RE (och SH) iallafall.

Resident evil 2 remake och Resident Evil 7 ligger ju nära den klassiska formen för survival horror. Nya spelet verkar gå mer åt det hållet än Re 4 remake. Synd tycker jag. Re 4 remake är ett perfekt spel tycker jag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Testade lite igår och jag vet inte.. BL är nog serien som gjort sitt. Man har rätt kul och det är det bästa lootershooter-coop överlägset. Men det är något som saknas sen 2an.
Spelade bara 1,5 timme så kommer nog ändra mig åt nått håll framöver.
Men just nu känns det som man joggar vidare efter 3an och det funkar. Men inte mer.

Förstår inte heller varför det är hyfsat tungdrivet? Ser inte märkbart bättre ut än 3an. Borde ha 120fps i 4K med 4090 men icke. 55-80fps.

Edit: lite väl negativt, jag älskar BL-serien och vet vi kommer ha en rolig stund spela igenom detta också men man är alltid lite besviken på dessa.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Elgiganten har följande bokningsbara.

PlayStation DualSense Astro Bot Joyful Limted Edition-kontroll
990.-
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

PlayStation Portal Remote Player (30th Anniversary Limited Edition)
3090.-

PS5 DualSense trådlös kontroll (30th Anniversary Limited Edition)
999.-

PlayStation 5 Slim Digital Edition (30th Anniversary Limited Edition)
7290.-

Permalänk
Medlem

Vet inte hur stort intresset är här för Borderlands 4 men är man intresserad har Amazon det för 674 kr, ca 105 kr billigare än närmsta svenska ÅF. Verkar dock vara en kopia från Österrike, men ska inte göra någon skillnad tror jag. Kanske går att prismatcha genom Elgiganten och få det för samma där.

https://www.amazon.se/2K-Games-G38827-PS5-BORDERLANDS/dp/B0FJ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Vet inte hur stort intresset är här för Borderlands 4 men är man intresserad har Amazon det för 674 kr, ca 105 kr billigare än närmsta svenska ÅF. Verkar dock vara en kopia från Österrike, men ska inte göra någon skillnad tror jag. Kanske går att prismatcha genom Elgiganten och få det för samma där.

https://www.amazon.se/2K-Games-G38827-PS5-BORDERLANDS/dp/B0FJ...

Österrike har ingen egen märkning som Tyskland (USK).
FPB vad jag vet är sydafrikansk märkning.
Mest troliga är att man får någon EU-version

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

A year on from its stellar efforts on the Silent Hill 2 Remake, developer Bloober Team presents another UE5 horror project. The console versions are in the spotlight this time around, where PS5 Pro is unfortunately missing any notable upgrades – though does offer up the best image quality and frame-rates of the quartet.

Permalänk
Medlem

Har PS5 Pros uppskalningsteknik blivit bättre?

Jag drog igång FF7 Rebirth häromdagen då ny tv införskaffats, och jag tycker banne mig att det ser bättre ut än vad jag minns det.

Det kan inte vara tv:ns förtjänst då alla eventuella bildförbättringar osv är avstängda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orchid:

Jag drog igång FF7 Rebirth häromdagen då ny tv införskaffats, och jag tycker banne mig att det ser bättre ut än vad jag minns det.

Det kan inte vara tv:ns förtjänst då alla eventuella bildförbättringar osv är avstängda.

Spelet patchades någon gång runt releasen av Pron om jag minns det rätt men annars va FF7 väldigt bra på Pron från start.
Mjukvaran blir väl generellt bättre för varje spel men dom gamla blir ju inte bättre utan patchar.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tänkte uppdatera lite om Borderlands 4. Ser mixad kritik här o där. Några hyllar 8-10/10 några ratar och säger 1/10. Finns inget där emellan, som vanligt.

Jag har spelat med 4-6st i olika sessioner och det är 4st på Ps5 och 2 inkl mig själv på PC och överlag funkar det jättebra. Spelet är ”helt ok”, och som vanligt tillsammans i en grupp eller bara 2 st så har man skitkul. Så ni som tittar på alla reviews och betyg på steam och andra stores. Bry er inte. Det är Borderlands. Man har kul.
Dom på ps5 kör på performance och det rullar bra. Inte hört någon som ”klagat” nämnvärt. På PC med dlls eller fsr på performance så rullar det på bra om man har hyfsat nya grejer. Lite mindre fps än vad man tycker det borde va men viktigaste är att det är hyfsat stabilt. Inte massa stutters utan det flyter bra.

Bara o köra. Solid 8/10 så far 1/3 genom skulle jag tro. Seg start bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PlayStation Only Made 3 Percent Of Its Money From Physical Games Sales Last Year
https://kotaku.com/playstation-physical-games-ps6-all-digital...

Permalänk
Skrivet av Orchid:

Skärpan av en ny tv kan göra större skillnad än man tror. Upplevde bättre färger o skärpa när ja bytte ut min 5år gamla till en 2024 modell och dessutom från 55 till 65, trodde först de skulle bli suddigare, men tvärtom. Vilken tv har du införskaffat?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

PlayStation Only Made 3 Percent Of Its Money From Physical Games Sales Last Year
https://kotaku.com/playstation-physical-games-ps6-all-digital...

Den här artikeln är skriven av en idiot som inte kan något om ekonomi. Så här der ser ut:

2020
Omsättning: 24,1 MDUSD
Andel fysisk media: 6%
Andel USD: 1,45 MDUSD

2024
Omsättning: 31,5 MDUSD
Andel fysisk media: 3%
Andel USD: 0,95 MDUSD

Så absolut en nedgång, ca 34%. Men fortfarande en dryg miljard USD exklusive DLC som ligger i en annan del av intäktskakan.

Personligen kommer jag inte köpa en Playstation utan fysisk media, om den inte tillåter konkurrerade affärer och möjlighet att sälja vidare spel.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Skärpan av en ny tv kan göra större skillnad än man tror. Upplevde bättre färger o skärpa när ja bytte ut min 5år gamla till en 2024 modell och dessutom från 55 till 65, trodde först de skulle bli suddigare, men tvärtom. Vilken tv har du införskaffat?

Hade du oled innan?

Permalänk
Skrivet av EdvinR:

Hade du oled innan?

Jag hade en Samsung qled q6fn 55tum och skaffade mig nu en Samsung qled mini led QN90D 65 tum.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

EA Sports FC 26 (PS5)
599 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/ea-sports-fc-26...

Verkar som Elgiganten allt mer är tillbaka med sänkt pris vid lanseringsveckan

Permalänk
Medlem

"Assassin's Creed Shadows brought some much needed promise and energy that the series was lacking, and the Claws of Awaji expansion doesn’t really move that needle much in either direction. Its forgettable story and lack of new interesting side distractions don’t detract from how fun it is to ride through the tumultuous badlands of the region using brute force and subterfuge to take down yet another dark cabal of evil doers. But it doesn’t make the strong case for the necessity of any more epilogues, either."

Permalänk
Medlem

New PS5 system update adds DualSense wireless controller pairing across multiple devices
https://blog.playstation.com/2025/07/23/new-ps5-system-update...

On the horizon: Power Saver for Games

At SIE, we are committed to Sony’s ‘Road to Zero’ environmental plan, launched in 2010, which includes achieving net-zero greenhouse gas (GHG) emissions by 2040**. We are always exploring how we can contribute to these goals through our products and services.

With this update, you may notice a new option in your settings menu called Power Saver. When you turn on this option, supported PS5 games will scale back performance*** and will allow your PS5 to reduce its power consumption. If not enabled, or if games do not support the feature, the performance will not be scaled back and power consumption will not be reduced.

Future updates for games such as Death Stranding 2: On The Beach, Demon’s Souls, and Ghost of Yōtei will include support for the Power Saver option with more titles to follow. Visit the support page to learn more about Power Saver.

Permalänk
Medlem

Wreckreation will release on October 28th, 2025 on PC, PlayStation 5, and Xbox Series X|S.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Valheim kommer till PS5 nästa år.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

EA skate är nu ute i Early Access på PS Store. F2P spel som innebär att spelet är gratis men skins och säsongspass finns att köpas. Tror det är "always online", alltså inga offline lägen. Uppföljaren till populära skate serien. Ska bli kul att testa även om jag hade föredragit ett ordentligt Skate 4.

Permalänk
Medlem

Watch the Launch Trailer for Alien: Rogue Incursion - Part One: Evolved Edition, an action survival first-person shooter developed by Survios. Players will take up arms and embody a lone Colonial Marine on a mission to take down the strongest of the Xenomorphs by any means necessary. Make use of shotguns, assault rifles, and more to defeat the Hive in Alien: Rogue Incursion - Part One: Evolved Edition, launching on September 30 for PlayStation 5 (PS5), Xbox Series X|S, and PC (Steam).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=xYm6r03psh8

https://www.youtube.com/watch?v=AwfSj2F2W7E

Det beror väl på om dennes konto är ett barnkonto, eller om du låter dem spela på ditt.

Jag har skapat ett separat konto åt honom sen tidigare.
Borde man inte kunna lägga till honom som barn ändå?
Man kan ju bara skapa nya konto i family appen verkar det som.

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är själv lite "mätt" på Japan nu.

Men självklart kommer det spelas senare i höst.

Permalänk
Medlem

Snabb genomgång av den nya PS5-uppdateringen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Snabb genomgång av den nya PS5-uppdateringen.
https://www.youtube.com/watch?v=SVMTC9XRyNE

Det där är hands down en av de bäst kanalerna på YouTube. Bättre än många överreklamerade kanaler som DF.