Permalänk

Inget märkvärdigt. Våran 9 årings gaminghörna under hans säng. Som tur får man låna den ibland till lite mer vuxnare spel.
Va väl si så där 15år sen man byggde ihop en sista dator (många innan det oxå) sen kom livet emellan. Men nu när grabben ville ha dator va det bara att försöka minnas igen. Och kul är det med byggen.

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D - Asus TUF Gaming B550 - Fury Beast 32GB -
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo - Asus TUF Gaming 850W -
- be quiet! Pure Rock 2 - NZXT H6 Flow RGB-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Gissningsvis att det hänger en tavla som visar ett tvärsnitt av en tand på väggen..

Ahhh, jag trodde det var grannarnas klagan på skrikandet från patienterna.

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut hos mig, mörkt för effekt, men har kör med Hue Play lampor bakom skärmen vilket är najs.
(Bilden tagen vid jul därav stjärnan

Permalänk
Medlem

Kombinerad setup för jobb och privat användning Skulle vilja fixa lite bättre belysning, kanske någon växt etc. Men det är work in progress!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaTTecH:

<Uppladdad bildlänk>

Så här ser det ut hos mig, mörkt för effekt, men har kör med Hue Play lampor bakom skärmen vilket är najs.

Inte sämsta utsikten

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Har ny stol sen bilden togs dock
Skulle behöva få upp lite tavlor kanske...

Permalänk
Medlem

Ni har alldeles för lite projekt igång samtidigt. Så här skall ett skrivbord se ut...

Ni vet vad de säger:
- Om ett rörigt skrivbord tyder på en rörig hjärna, vad tyder då ett tomt skrivbord på?

Permalänk

då delar man sitt höra igen då och i en ny tråd här på sweclockers då.... xD

är man nörd så är man... haha... xD

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaTTecH:

<Uppladdad bildlänk>

Har du redan satt upp en julstjärna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacman42:

Ni har alldeles för lite projekt igång samtidigt. Så här skall ett skrivbord se ut...
<Uppladdad bildlänk>

Ni vet vad de säger:
- Om ett rörigt skrivbord tyder på en rörig hjärna, vad tyder då ett tomt skrivbord på?

En organiserad hjärna
Din bild gav mig nästan en panikattack. Gillar ärligheten i att visa upp kaoset dock 👍

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klädkammare, omgjord till retro-kontor?

Funderar på att skaffa Displates eller liknande för väggarna, samt en specialbeställd matta med exakta mått.
Jag har en luftrenare på en hylla som gör sitt.

Tar gärna emot tips och idéer!

Visa signatur

GPU: ASUS TUF 4070 Ti | CPU: Ryzen 5 9600 Non-X | RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL32
Mobo: ASUS TUF Gaming B650-E WIFI | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Gissningsvis att det hänger en tavla som visar ett tvärsnitt av en tand på väggen..

Såg inte ens några tavlor. Kolla bara på datorn

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Korrekt

Skrivet av thom.g:

Jag är bara intresserad av att få svaret på denna frågan just nu.

Skrivet av Havrefras_:

Skrivet av vargeEEEEn:

Plus en tavla med en himla massa tänder

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echo Echo:

Flyttade till ny lägenhet med ett stort städförråd och en städskrubb. Istället för att förvara dammsugare och golvmoppar så såg jag potential till kontor/battlestation.
Monterade ner städskrubben, målade om förrådet och satte in skrivbord, dator, monitor mm. Insåg direkt när jag slog igång allt att man satt i en gigantisk resonanslåda. Så för mitt och grannarnas välbefinnande ut med allt prylar igen och införskaffade mig akustikpaneler och satte in även en heltäckningsmatta. Blev galet bra skillnad på ljudet efter detta!
Sjukt nöjd över heltäckningsmattan där jag kan sitta barfotad på morgonen/kvällen utan att frysa fötterna på ett iskallt golv.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>
Städskrubben innan mayhem

Fanken vad smakfullt!

Älskar det där.

Permalänk
Medlem

Här är mitt röriga skrivbord.

Visa signatur

#1 5800X3D | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberZzZ:

<Uppladdad bildlänk>
Här är mitt röriga skrivbord.

Vi har olika uppfattningar om vad som är rörigt ser jag.

Permalänk
Medlem

Mer info här: https://www.reddit.com/r/sffpc/comments/1n31o0d/i_built_a_pc_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryggbiff:

Riktigt läckert!

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Medlem

OPs är galet mysig.

Jag gick all-white men föredrar vad OP gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noots:

Kombinerad setup för jobb och privat användning Skulle vilja fixa lite bättre belysning, kanske någon växt etc. Men det är work in progress!

Någon som fungerar som mig ser jag, råkar ha exakt samma stol, skärm och XXL musmatta.

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Snyggt och stilrent. Är själva "burken" lika stilren också eller är det ett akvarium med rgb ljusshow?

Här känner man ju spontant att typ ett Fractal Design North skulle passa in rätt bra.

Tack så mycket! Jävligt roligt att du och jag verkar ha samma smak, för samma dag som allt kom på plats så beställdes även en Fractal Design North så nu sitter jag med den fint parkerad och så har jag en överflödig Fractal Meshify 2 Mini om någon är intresserad av en ny låda som jag förövrigt är riktigt nöjd med.
Du kan ju oxå gissa med tanke på om vi nu har samma smak om jag jag gillar rgb ljusshower eller inte

Skrivet av Dinkefing:

Vad har du för bord?

Detta bord har jag.
Länk till skrivbord

Skrivet av TuHack:

Ahhh, jag trodde det var grannarnas klagan på skrikandet från patienterna.

Hahaha det OCH tavlorna

Skrivet av YoMemma:

Fanken vad smakfullt!

Älskar det där.

Tack så mycket, blev en oväntad men välkommet skön atmosfär i "skrubben". Har övergett vardagsrummet med mitt onödigt dyra tv till att sitta i "skrubben" och streama på skärmen istället.

Permalänk
Skrivet av ryggbiff:

Hela bygget är magiskt. Inte konstigt det redan är en av de mest upvotade trådarna på r/sffpc någonsin. Riktigt bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Jobbar som konsult så har flertalet kunddatorer, kombinerat med privata datorn. Nyligen lagt till undre skärmen under widescreen skärmen dedikerad för chat, musik o sånt. Touch-support för den, mkt viktigt! Älskar konceptet.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasdern:

[...] samt en specialbeställd matta med exakta mått.

Köp en "vanlig" matta och en mattkniv bara så sparar du massor av pengar :3

Skrivet av thadizzy:

[...] Nyligen lagt till undre skärmen under widescreen skärmen dedikerad för chat, musik o sånt.
Touch-support för den, mkt viktigt! Älskar konceptet.

Är det Corsairs nya; Xeneon Edge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noots:

<Uppladdad bildlänk>

Vilket stativ använder du? Det skulle passa bra med mitt vita skrivbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Köp en "vanlig" matta och en mattkniv bara så sparar du massor av pengar :3

Är det Corsairs nya; Xeneon Edge?

Nej denna är köpt på aliexpress, men det är säkert samma panel och slags skärm. Köpte denna innan Corsair lanserade sin.
Kan varmt rekommendera konceptet.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryggbiff:

sjukt snyggt, har en gammal radio hemma som jag funderat på att göra något liknande med

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av nor_adde:

Vilket stativ använder du? Det skulle passa bra med mitt vita skrivbord!

Det är Ergotron HX med heavy duty mount

Permalänk

Lovar att kabelhärvan under bordet ska "trollas" bort inom kort