Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Ja riktigt dåligt av Inet, fick dem in typ 4 telefoner eller?

Jag avbokade min och köpte på Apple Store som jag hämtar upp idag.

Fk så kommer du bli fakturerad för den trådlösa laddaren man fick på köpet om du avbeställer telefonen, fick det till mig via Inets kundtjänst.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Amazon.se har typ alla iPhone 17 modeller i lager med leverans imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Fk så kommer du bli fakturerad för den trådlösa laddaren man fick på köpet om du avbeställer telefonen, fick det till mig via Inets kundtjänst.

Japp, 999 kr. Kan givetvis returnera den om du har kvar förpackningen, som en annan råkade slänga. Så det blir att vänta till torsdag.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Jag har inte hämtat ut den från ombudet ännu, så den får skickas i retur

Permalänk

12 Mini —> 17 PRO via Tre. Högst oklart när den dyker upp men sen blir det åka av. Har en 14 som jobbtelefon så inte helt ovan vid storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StorMatte:

Hur gör ni när ni byter från en telefon till en annan vad gäller bilder etc?

Är totalt obegåvad vad gäller iCloud etc.

Vad jag vill:
1. Ha en fresh start vad gäller alla appar etc, vill att telefonen ska vara clean så jag får börja på nytt. Förutom,
2. Jag vill kunna hitta de bilder jag har på min iPhone 13 Pro i min nya iPhone 17 Pro(bilderna är idag sparade på iCloud) utan att ha dem lagrade på den nya telefonen.
3. Vill behålla kontaktboken.

Nån med koll som vet hur man går till väga med detta? Vill inte råka radera alla bilder jag tagit med min 13 Pro om/när jag fabriksåterställer den.

Utöver det skulle även vilja ladda ner alla bilder jag tagit med min 13 Pro för lokal lagring på extern HDD (via min mac) - tips på hur man gör det på bästa sätt? Tolkade det som att man bara kan ladda ner 1000 bilder i taget via iCloud, och Apple är vad jag förstått inte särskilt drag and drop kompatibla om jag kopplar in en USB kabel?

Jag köpte en app photosync
För att få över bilderna till datorn(windows) himla smidigt och snabbt
Sen borde man kunna ladda över bilderna till nya telefonen från datorn

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem

Är det fler som har Problem med Windows. Det går verkligen inte att uppddatera eller återställa mobilen. Får kod 9. Fast jag provat 9 olika Usb-portar på min mobil. Samt 10 olika kablar. Och windows 11 pro och windows 10. Samma problem hela tiden. Och windows support säger att detta är ett Globalt problem och säger så här till mig. För närvarande stöds inte mobila enheter som Android-telefoner, iPhones, iPads och macOS-system av den här funktionen. Microsoft har ännu inte implementerat funktionen för att lägga till dessa enheter som betrodda enheter.
Roboten WC sade: För Apple-uppdateringar, ja du måste kontakta deras support.

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem

iPhone Air

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Japp, 999 kr. Kan givetvis returnera den om du har kvar förpackningen, som en annan råkade slänga. Så det blir att vänta till torsdag.

Skrivet av qwertylol1:

Jag har inte hämtat ut den från ombudet ännu, så den får skickas i retur

Jag har hämtat ut min men det gick att returnera den. Avbokat min telefon hos Inet nu, blev Amazon istället, lev måndag.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Strul med Halebop under och efter beställning så lär inte dyka upp någon lur idag.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Har någon sagt upp eller ångrat sitt obundna abonnemang än? Vad fick ni isåfall för svar?

Det var inga problem alls. Abbonemanget ångrades igår och jag ska hämta min Iphone Air idag.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l ASUS Prime Radeon RX 9070 XT l Kingston Fury Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB l Corsair RM1000X Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoozex:

Jag köpte en app photosync
För att få över bilderna till datorn(windows) himla smidigt och snabbt
Sen borde man kunna ladda över bilderna till nya telefonen från datorn

Apple har ju ett program som heter "iCloud for Windows" som synkar alla bilder och videor till Windows helt gratis. Likaså alla ens filer man har på iCloud Drive, bokmärken, lösenord osv.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Ni som köpt från 3 - har ni aktiverat abonnemangen?

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem

Nu har man hämtat ut sin iPhone 17 Pro kosmisk orange

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Jag kan inte påstå att en ny telefon idag känns som en uppgradering, alla telefoner även flera generationer tillbaka. Alla kan ju använda samma appar, bank-id, bankappar, spotify, yt, netflix, webbläsare osv.
Det är en dyr investering för något som knappt tillför något värde, mer än "hej du har den senaste"

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

Så...hur upplever du avsaknaden av två högtalare och finns det någon work-around/funktion för att ta makrofoton? Det är där min sko klämmer.

Men snygg är den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Någon som beställt vanliga 17 från Tre? Dela gärna när ni beställde och om den är på väg. Har två beställda, den första är en i färgen lavendel som beställdes den 15 september men står ingen information om leveranstid eller liknande.

Min iP17 från 3 i grön färg har leverans den 1/10 uppskattat. Beställde i måndags kväll.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem

Det finns i lager på amazon men när jag lägger i kundvagn säger den att de inte finns några sen återgår det till tom kundvagn, nån som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddy93:

Det finns i lager på amazon men när jag lägger i kundvagn säger den att de inte finns några sen återgår det till tom kundvagn, nån som har samma problem?

min gick igenom för 15 min sedan, svart

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Min iP17 från 3 i grön färg har leverans den 1/10 uppskattat. Beställde i måndags kväll.

Tack! Står det på beställningssidan när du loggar in? Vad stod det när du beställde i måndags?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

min gick igenom för 15 min sedan, svart

Grattis! jag fick inte tag i någon Pro Max Blå 256gb nu är dom out of stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddy93:

Grattis! jag fick inte tag i någon Pro Max Blå 256gb nu är dom out of stock

jag beklagar.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Så...hur upplever du avsaknaden av två högtalare och finns det någon work-around/funktion för att ta makrofoton? Det är där min sko klämmer.

Men snygg är den!

Har inte hunnit att testa varken ljud eller kamera än. Håller på att göra systemuppdatering och överföring just nu. Men då jag kommer från en 3-4 år gammal iPhone SE (2022) så kommer det nog att vara klart bättre kamera oavsett. Föredrar att fotografera makro och annat lite mer avancerat med dedikerade kameror oavsett.

Gällande formgivning så är jag väl inte helt förtjust i "humpen/klumpen" längst upp. Tyvärr är ju detta något som många moderna telefoner verkar dras med. Tycker man kunde löst det snyggare.

Tröstar mig dock med att denna klumpen inte är lika brutalt ful som klumpen på nya Pro 17-modellerna (de var så groteskt fula så att jag avstod att överväga de nya Pro-modellerna bara därför).

Skall du huvudsakligen fota, och dessutom inte vill ha en "riktig" kamera, så är nog Pro-modellen bästa alternativet även fortsatt skulle jag gissa (då får man nog acceptera den fula klumpen på baksidan).

Skrivet av Playboy_1338:

Jag kan inte påstå att en ny telefon idag känns som en uppgradering, alla telefoner även flera generationer tillbaka. Alla kan ju använda samma appar, bank-id, bankappar, spotify, yt, netflix, webbläsare osv.
Det är en dyr investering för något som knappt tillför något värde, mer än "hej du har den senaste"

Det varierar nog väldigt mycket från fall till fall, men även från person till person. Går nog inte att svara generellt eller svart/vitt för alla hur man skall göra eller tänka här.

Gällande mig själv personligen (som är den enda jag kan svara för ) så är jag fortsatt väldigt nöjd med min 3-4 år gamla iPhone SE, och hade säkert kunnat köra på den i 1-2 år till. Sist så tog det ca 5-6 år från att jag bytte från dåvarande iPhone 8 till iPhone SE (2022) som jag har nu.

Att jag personligen väljer att byta "redan" nu från min 3-4 år gamla iPhone SE till nya Air eller iP 17 (har inte bestämt mig för vilken jag kommer köra på, utan skall utvärdera vilken som passar mig bäst) är för att jag nästa år troligen byter min nuvarande Tesla M3 AWD 2021 till en ny Tesla Model Y Performance, eller en BMW Neue Klasse iX3. Teslan använder UWB för vissa funktioner som att låsa upp bagageluckan automatiskt när man står stilla bakom (även om min nuvarande telefon fungerar utmärkt som generell huvudnyckel till bilen), och BMWs nyckellösa funktion kräver en nyare iPhone som jag förstått det.

Visst hade jag kunnat vänta med telefonbytet tills att jag fått leverans av nya bilen (och har inte helt bestämt mig för ny elbil, kan bli en ny Ineos Grenadier med en rak BMW diesel-6a eller en beg. Mercedes G-wagen med deras V8). Det var egentligen den ordinarie planen för mig att göra så. Men det som fick mig att slå till på en ny telefon redan nu var den märkliga "gltichen" hos Tre som gjorde att jag kunde få en iPAir eller iP17 för i princip halva nypriset. Var svårt att låta bli då.

Skrivet av Laban80:

Tack! Står det på beställningssidan när du loggar in? Vad stod det när du beställde i måndags?

Det stod ca 1/10 i uppskattning när jag beställde hos 3 i måndags kväll vid 23-tiden. Nu står det bara att "leverans planeras av tillverkaren" när jag loggar in och checkar status.

Men med tanke på att bas-iPhone17 är den överlägset mest prisvärda (förutom pris-glitchen hos Tre med Air-modellen) och verkar vara den överlägset populäraste modellen (även om jag inte har hårda data på det), så räknar jag med att den kommer ha störst backlog hos Apple, både globalt och i Sverige. Så min personliga gissning är att det blir första eller andra veckan i oktober för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Strul med Halebop under och efter beställning så lär inte dyka upp någon lur idag.

Pratade med deras chatt då min inte är skickad heller. De hade inga besked på vilka som kommer iväg eller inte så lät lite som att de fortfarande höll på att packa och skicka telefoner då annars hade de sagt att min kommer i nästa batch

Permalänk
Medlem

Hämtat upp telefonerna från ombudet - återstår å se vad som kommer hända när man kontaktar 3 för att säga upp ”placeholder” abonnemanget och casha telefonerna 😅

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C CPU: AMD Ryzen 7 3700X Kylning: Noctua NH-D15 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz Moderkort: ASUS TUF Gaming X570-PLUS SSD: 2x Corsair MP510 960GB M.2, 120GB Intel 330 HDD: WD Black 2TB 7200 rpm PSU: Corsair Vengeance 650M 650W 80+ Silver
Skärmar: ASUS PG279QZ 27", 2x ASUS PG278QE 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Har inte hunnit att testa varken ljud eller kamera än. Håller på att göra systemuppdatering och överföring just nu. Men då jag kommer från en 3-4 år gammal iPhone SE (2022) så kommer det nog att vara klart bättre kamera oavsett. Föredrar att fotografera makro och annat lite mer avancerat med dedikerade kameror oavsett.

Gällande formgivning så är jag väl inte helt förtjust i "humpen/klumpen" längst upp. Tyvärr är ju detta något som många moderna telefoner verkar dras med. Tycker man kunde löst det snyggare.

Tröstar mig dock med att denna klumpen inte är lika brutalt ful som klumpen på nya Pro 17-modellerna (de var så groteskt fula så att jag avstod att överväga de nya Pro-modellerna bara därför).

Skall du huvudsakligen fota, och dessutom inte vill ha en "riktig" kamera, så är nog Pro-modellen bästa alternativet även fortsatt skulle jag gissa (då får man nog acceptera den fula klumpen på baksidan).

Det varierar nog väldigt mycket från fall till fall, men även från person till person. Går nog inte att svara generellt eller svart/vitt för alla hur kan skall göra eller tänka här.

Gällande mig själv personligen (som är den enda jag kan svara för ) så är jag fortsatt väldigt nöjd med min 3-4 år gamla iPhone SE, och hade säkert kunnat köra på den i 1-2 år till. Sist så tog det ca 5-6 år från att jag bytte från dåvarande iPhone 8 till iPhone SE (2022) som jag har nu.

Att jag personligen väljer att byta "redan" nu från min 3-4 år gamla iPhone SE till nya Air eller iP 17 (har inte bestämt mig för vilken jag kommer köra på, utan skall utvärdera vilken som passar mig bäst) är dels för att jag nästa år troligen byter min nuvarande Tesla M3 AWD 2021 till en ny Tesla Model Y Performance, eller en BMW Neue Klasse iX3. Teslan använder UWB för vissa funktioner som att låsa upp bagageluckan automatiskt när man står stilla bakom, och BMWs nyckellösa funktion kräver en nyare iPhone som jag förstått det.

Visst hade jag kunnat vänta med telefonbytet tills att jag fått leverans av nya bilen (och har inte helt bestämt mig för ny elbil, kan bli en ny Ineos Grenadier med en rak BMW diesel-6a eller en beg. Mercedes G-wagen med deras V8). Det var egentligen den ordinarie planen för mig att göra så. Men det som fick mig att slå till på en ny telefon redan nu var den märkliga "gltichen" hos Tre som gjorde att jag kunde få en iPAir eller iP17 för i princip halva nypriset. Var svårt att låta bli då.

Det stod ca 1/10 i uppskattning när jag beställde hos 3 i måndags kväll vid 23-tiden. Nu står det bara att "leverans planeras av tillverkaren" när jag loggar in och checkar status.

Men med tanke på att bas-iPhone är den överlägset mest prisvärda (förutom pris-glitchen hos Tre med Air-modellen) och populära så räknar jag med att den kommer ha störst backlog hos Apple, både globalt och i Sverige. Så min personliga gissning är att det blir första eller andra veckan i oktober för mig.

Den är intressant kan man i alla fall säga. Och i ditt fall så blir såklart ett redigt lyft!

Jag får helt enkelt testa mig fram. Tack för snabbt, och utförligt, svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efe:

Hämtat upp telefonerna från ombudet - återstår å se vad som kommer hända när man kontaktar 3 för att säga upp ”placeholder” abonnemanget och casha telefonerna 😅
<Uppladdad bildlänk>

Det som kommer hända är att abonnemanget avslutas och du får får en slutfaktura. Bekräftat om och om igen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efe:

<Uppladdad bildlänk>

Absolut ingenting. Ringde innan jag ens plockade ut telefonerna. Avslutade både abonnemang och begärde slutfaktura på telefonerna.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Absolut ingenting. Ringde innan jag ens plockade ut telefonerna. Avslutade både abonnemang och begärde slutfaktura på telefonerna.

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C CPU: AMD Ryzen 7 3700X Kylning: Noctua NH-D15 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz Moderkort: ASUS TUF Gaming X570-PLUS SSD: 2x Corsair MP510 960GB M.2, 120GB Intel 330 HDD: WD Black 2TB 7200 rpm PSU: Corsair Vengeance 650M 650W 80+ Silver
Skärmar: ASUS PG279QZ 27", 2x ASUS PG278QE 27"

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Nu ska man bara bestämma sig vilket skal man ska behålla. Kanske blir två. Lutar åt grön och svart.

Dold text