Är Postnord bättre på landsbygden än i städer?

Permalänk

Är Postnord bättre på landsbygden än i städer?

Jag läser väldigt ofta om hur värdelösa Postnord är, särskilt gällande hantering och leverans av paket. Och jag känner inte alls igen det utifrån min egen erfarenhet.

Jag har funderat då och då om det kan bero på att jag bor ute på landsbygden. Närmare bestämt i Västerbottens inland. Jag har sannolikt beställt runt 100 paket de senaste 10 åren som hanterats av Postnord och jag kan inte minnas att det ska ha strulat nån gång, förutom kanske en dags försening vid hemleverans. Men jag har aldrig fått nåt paket borttappat och jag har aldrig behövt reklamera nånting.

Är det ren slump eller är Postnord ute på landsbygden generellt bättre än Postnord inne i städer?

Jag tänker mindre stress, färre paket, färre hemleveranser osv.

Visa signatur

STATIONÄRA: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2x8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Jag läser väldigt ofta om hur värdelösa Postnord är, särskilt gällande hantering och leverans av paket. Och jag känner inte alls igen det utifrån min egen erfarenhet.

Jag har funderat då och då om det kan bero på att jag bor ute på landsbygden. Närmare bestämt i Västerbottens inland. Jag har sannolikt beställt runt 100 paket de senaste 10 åren som hanterats av Postnord och jag kan inte minnas att det ska ha strulat nån gång, förutom kanske en dags försening vid hemleverans. Men jag har aldrig fått nåt paket borttappat och jag har aldrig behövt reklamera nånting.

Är det ren slump eller är Postnord ute på landsbygden generellt bättre än Postnord inne i städer?

För mig fungerar PostNord alldeles utmärkt och finns PostNord som val väljer jag PostNord alla dagar i veckan. Bor i Stockholm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag bor också på landsbygd och har personligen aldrig haft problem med PostNord.

Permalänk
Medlem

Jag bor på landet och har aldrig någonsin haft problem med leverans från PostNord. En gång blev ett paket försenat med en dag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Skulle Postnord fortfarande vara ett problem för gemene man? Det var väl många år sedan de hade generella problem. Själv har jag inte drabbats än och får 5-10 leveranser i månaden. Bor i kranskommun utanför Stockholm.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Jag bor i Stockholm och PostNord fungerar klanderfritt. UPS däremot… 🤮

Permalänk
Medlem

Jag bor på Västerbottens kust och har bara problem med postnord när det gäller hemleveranser. Endast en gång har det levererats annars blir det sms i form av "Vi har försökt att leverera, du var inte hemma. Stick iväg till ombud och hämta imorgon.".

Annars har jag inte haft problem med dem. Har dock vänner som har haft otroligt dåliga erfarenheter.

Permalänk
Medlem

Bor också på landet och PostNord är de jag haft absolut minst problem med, kan jag välja PostNord så tar jag alltid dom som förstahandsval.
Har hänt någon gång att man beställt hemleverans men blivit tvungen att hämta hos ombud, utöver det var det länge sedan det strulade ordentligt.

Permalänk
Medlem

Det är människor som jobbar på postnord. Olika duktiga människor jobbar på olika ställen i landet. Bör inte komma som en överraskning för någon.

Permalänk
Medlem

Bor i Västerås och har då aldrig haft problem med Postnord..
Viktigt att tänka på att det är dom som är missnöjda som skriker och säkert 80-90% använder postnord. Så klart det kommer skrikas mest om dom då..