Söker en trasig Lenovo Thinkpad L490 för delar

Permalänk
Medlem

Söker en trasig Lenovo Thinkpad L490 för delar

Sonen har i uppgift (gymnasiet) att reparera en bärbar dator. De har en L490 som saknar moderkort och batteri. Finns det nån som sitter på en L490 med t.ex. trasig skärm? Hittar annars bara på ebay med dyr frakt från USA.

Eller om nån har bara moderkort och batteri...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Helt OffTopic, men vad är det för gymnasieskola där eleverna själva måste köpa utrustning som krävs för att klara en utbildning?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Håller med. Ingen Gymnasieskola får lov att kräva att eleverna skall behöva köpa saker för att klara en utbildning. Det är skolan som skall stå för detta. Ingen annan.

Men jag själv har köpt lite defekta laptop från Tradera (Auktioner) som jag har fixat.
En dator överhettade men det löstes med att öppna upp den och rengöra kylflänsarna och byta kylpasta.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | NVME: WD SN730 512gb | SSD: Samsung 860EVO 500gb | HDD (Lagring): 3tb GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Helt OffTopic, men vad är det för gymnasieskola där eleverna själva måste köpa utrustning som krävs för att klara en utbildning?

Skrivet av Hasseman84:

Håller med. Ingen Gymnasieskola får lov att kräva att eleverna skall behöva köpa saker för att klara en utbildning. Det är skolan som skall stå för detta. Ingen annan.

Men jag själv har köpt lite defekta laptop från Tradera (Auktioner) som jag har fixat.
En dator överhettade men det löstes med att öppna upp den och rengöra kylflänsarna och byta kylpasta.

Det är inte ett krav från skolan att betala saker och han hade säkert kunnat få reparera nåt annat. Men i detta fall ville sonen hellre reparera en bärbar dator (som han fått via en kompis) och då ha en komplett bärbar dator som blir hans efteråt.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad