Muskampen 2025: Segraren korad!

Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Förhandlar du närmare slutet av året så kan du få de ännu billigare. Jag lyckades förhandla till mig 3192kr + 143kr för vinterdäck och tonade rutor på 2500 mil per år för en 2024 XC40/EX40 Single motor Extended Range.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Behövdes det någon konstantinsats för att få ner priset så har lågt?

Var detta privat leasing eller företags leasing?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag har en ID.4 nu men den delar ju ratt och infotainmentsystem med ID.3. Jag gillar inte touchknappar på ratten, hade hellre haft ”vanliga”. Men så illa är dem inte, man vänjer sig ganska snabbt och de funkar helt OK.

Varför jag nämner infotainmentsystem är just att sen 2024 så har ju båda bilarna fått nytt sådant. Det gamla är ju fantastiskt dåligt. Alltså riktigt uselt. Men det nya, det är helt OK. Inte riktigt Tesla klass, men fasen inte långt ifrån. Laggfritt, högupplöst och har alla funktioner jag vill ha iaf.

Det skulle kunna vara en anledning till att leasa, köper du begagnat får du ju det gamla systemet.

Jag har fått en ID.3 som lånebil när bilen var inne på service - och den var faktiskt riktigt trevlig. Upplevde den som tyst och bekväm, samt lite roligare att köra än ID.4 som är en riktig klumpeduns.

Tack för bra svar. Kan ju vara intressant då, men tycker leasingpriset blir för högt. Får testa att jaga lagerbilar.

Tittar för närvarande leasingerbjudande på t.ex Skoda Elroq 60 med bra utrustning och vinterdäck för 5000 kr jämnt. Så samma pris som för en ID.3a med vinterdäck. Då känns ju Elroq mer värd.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem

Tycker att denna kommande bil från BMW verkar mycket intressant - inte minst med tanke på att tekniken lär vara minst lika bra som i iX3.

/M

Edit: Lade till två bilder
Permalänk
Medlem

Någon med erfarenhet av eller som ägt en Xpeng G6? Jag provkörde en idag och tyckte den var väldigt trevlig trots att jag annars inte är så förtjust i varken SUV eller bilar med alltför mycket pekskärmslösningar. De har en kampanj med nollränta just nu vilket känns som ett ganska bra erbjudande, och jag börjar tröttna på min MG4. Andra alternativ jag har utforskat är Cupra Born och Kia EV3 men det lockar inte så mycket. Begagnad EV6 eller Ioniq 5 funderar jag också på, men där har man ju hört om problem med ICCU.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Någon med erfarenhet av eller som ägt en Xpeng G6? Jag provkörde en idag och tyckte den var väldigt trevlig trots att jag annars inte är så förtjust i varken SUV eller bilar med alltför mycket pekskärmslösningar. De har en kampanj med nollränta just nu vilket känns som ett ganska bra erbjudande, och jag börjar tröttna på min MG4. Andra alternativ jag har utforskat är Cupra Born och Kia EV3 men det lockar inte så mycket. Begagnad EV6 eller Ioniq 5 funderar jag också på, men där har man ju hört om problem med ICCU.

ICCU får man fixat hos sin handlare med Kia och Hyundai. Fick jag när jag leasade min EV6. Förövrigt hade jag aldrig problem.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Behövdes det någon konstantinsats för att få ner priset så har lågt?

Var detta privat leasing eller företags leasing?

Ingen kontantinsats
Privatleasing 3 år

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Plockade ut en G6 Performance i maj och vi är väldigt nöjda. Undrar du över något specifikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirxo:

Plockade ut en G6 Performance i maj och vi är väldigt nöjda. Undrar du över något specifikt?

Vad upplever du som positivt respektive negativt med den? Hur gjorde du med vinterdäck? Vad betalar du på ett ungefär i försäkring?

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Vad upplever du som positivt respektive negativt med den? Hur gjorde du med vinterdäck? Vad betalar du på ett ungefär i försäkring?

Typ allt är positivt. Den går tillräckligt långt och laddar tillräckligt snabbt för att det inte ska vara något problem för oss. Den är bekväm att köra och iom performance så finns det gott om oumph om man trycker hårt på gasen.
Det som är lite negativt är att den stänger av alla självkörningsgrejer när man har nåt på dragkroken. Vilket kanske är rimligt om man har en husvagn eller ett släp. Men sjukt drygt när man har en cykelhållare på kroken.
Utöver det så är det småsaker som att man inte kan vara inloggad på olika konton i Spotifyappen beroende på vem som kör och att man inte kan låsa bara baksätet från att veva ner rutorna och liknande.

Jag leasear den på bolaget så vinterdäck och försäkring ingår i leasingavgiften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Mic:

Tycker att denna kommande bil från BMW verkar mycket intressant - inte minst med tanke på att tekniken lär vara minst lika bra som i iX3.

/M

Tveksamt att det blir något. Har dock skymtats en riktig prototyp i början på sommaren.

https://www.bmwblog.com/2025/09/28/bmw-claims-neue-klasse-pla...