Google Pixel 10 Pro XL - Elgiganten Prismatch/Inbytesrabatt

Permalänk

Google Pixel 10 Pro XL - Elgiganten Prismatch/Inbytesrabatt

En tråd för oss som vill diskutera angående denna deal, så slipper vi fylla Diskussionstråden med onödigheter!

Nu är det inte aktuellt längre, Verbit har höjt sitt pris på telefonen till 14.990kr.

Citat:

userid="278142" name="Paddglutt"]
Produkt: Google Pixel 10 Pro XL Obsidian
Länk: https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Kategori: Mobiltelefon
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15031511
Pris: 6940 Kr
Prismatch mot: https://www.verbit.se/product/google-pixel-10-pro-xl?ref=pris...

Beroende på inbytesmobil kan man komma billigare undan, jag har endast räknat med Elgigantens garanterade 50kr för inbytesmobil.
Min slutade på 4890Kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Produkt: Google Pixel 10 Pro XL Obsidian
Länk: https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Kategori: Mobiltelefon
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15031511
Pris: 6940 Kr
Prismatch mot: https://www.verbit.se/product/google-pixel-10-pro-xl?ref=pris...

Beroende på inbytesmobil kan man komma billigare undan, jag har endast räknat med Elgigantens garanterade 50kr för inbytesmobil.
Min slutade på 4890Kr

får inte göra så enligt elgigantens support, testade förut idag.
kanske hade otur med support men fick iaf höra att det inte går att kombinera prismatch och inbyteskampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

kanske hade otur med support men fick iaf höra att det inte går att kombinera prismatch och inbyteskampanj.

För mig gick det utmärkt att boka den via chatten och ingen i butiken hade något att inflika på heller utan vart bara sugna själv😁
Sitter för närvarande och för över från min gamla till den nya just nu och la upp fyndet då det funkade för mig😊

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

För mig gick det utmärkt att boka den via chatten och ingen i butiken hade något att inflika på heller utan vart bara sugna själv😁
Sitter för närvarande och för över från min gamla till den nya just nu och la upp fyndet då det funkade för mig😊

Jag förstår inte vad du får 6900 ifrån? Ja är nog inte med i matchen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Nyfiken, dvs du får behålla din gamla mobil en dag eller två för att föra över till den nya och sedan lämna in den gamla för att slutföra inbytet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Nyfiken, dvs du får behålla din gamla mobil en dag eller två för att föra över till den nya och sedan lämna in den gamla för att slutföra inbytet?

Han kanske bytte in en annan mobil? Jag har mina två senaste i en låda 😅

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag förstår inte vad du får 6900 ifrån? Ja är nog inte med i matchen.

Prismatch telefonen hos Elgiganten med länken jag bifogade = 11990
Byt in valfri fungerande telefon = 50kr + 5000kr vid inbyte = 6940kr

Är din mobil värd mer så betalar du mindre

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

jag testade igen med deras support via chatt nu och fick som svar att jag får köpa den för 11990 och när jag hämtar i butik så kan dem ordna med inbyte, fick inte göra det online. Så får dra dit imorrn o höra vad dem säger då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Prismatch telefonen hos Elgiganten med länken jag bifogade = 11990
Byt in valfri fungerande telefon = 50kr + 5000kr vid inbyte = 6940kr

Är din mobil värd mer så betalar du mindre

Har dom ingen hemsida man kan kolla vad man får för sin gamla lur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Har dom ingen hemsida man kan kolla vad man får för sin gamla lur?

Du kan söka https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Scrolla ned till uppgradera för mindre
Starta trade in> sök modell> välj accept eller inte

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av Sapporun:

1. Starta en chatt med Elgiganten Kundtjänst via deras hemsida.
2. Länka de olika telefonerna från Elgigantens Hemsida och sedan från Verbit, säg att du vill prismatcha dessa.
3. Säg att du kan lägga en order med inbyte och be de att justera priset till 11990kr.
4. Skicka över ordernummer, de justerar priset på din order till 11.990 och inbytet ligger kvar.
5. Färdigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drakmästaren:

1. Starta en chatt med Elgiganten Kundtjänst via deras hemsida.
2. Länka de olika telefonerna från Elgigantens Hemsida och sedan från Verbit, säg att du vill prismatcha dessa.
3. Säg att du kan lägga en order med inbyte och be de att justera priset till 11990kr.
4. Skicka över ordernummer, de justerar priset på din order till 11.990 och inbytet ligger kvar.
5. Färdigt

Supporten sa att det endast gäller färgen "moonstone", var själv sugen på "Porslin"

Permalänk
Skrivet av Ketric:

Supporten sa att det endast gäller färgen "moonstone", var själv sugen på "Porslin"

Ja precis endast Moonstone, då det är den som är prissänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

jag testade igen med deras support via chatt nu och fick som svar att jag får köpa den för 11990 och när jag hämtar i butik så kan dem ordna med inbyte, fick inte göra det online. Så får dra dit imorrn o höra vad dem säger då

Jag gjorde samma som du.
Jag prismatchade och bokade via kundtjänsten, det dom fick göra i butiken för mig va att ta bort originalordern då butiken ej kan ändra priset på dom och sedan skapa en ny order med prismatch rabatten och Google 5000kr rabatten, sedan kunde dom lägga på värdet på telefonen

Skrivet av Drakmästaren:

Ja precis endast Moonstone, då det är den som är prissänkt.

Skrivet av Ketric:

Egentligen är det endast Obsidian som är rabatterad

Skrivet av dennisnp:

Näe tyvärr inte, jag stod i butik och gjorde överföringen, blev lite stressigt och stackarna fick stå kvar till 20:20

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Paddglutt:

Jag gjorde samma som du.
Jag prismatchade och bokade via kundtjänsten, det dom fick göra i butiken för mig va att ta bort originalordern då butiken ej kan ändra priset på dom och sedan skapa en ny order med prismatch rabatten och Google 5000kr rabatten, sedan kunde dom lägga på värdet på telefonen

Näe tyvärr inte, jag stod i butik och gjorde överföringen, blev lite stressigt och stackarna fick stå kvar till 20:20

Det står Obsidian i titeln, men på bild är det Moonstone samt under specifikationer står det Moonstone, så väldigt oklart.

Permalänk
Medlem

Jag blev också nekad av Elgiganten support. Dom sa att butiken inte kommer acceptera inbyte och prismatching.

Det står dessutom på https://www.elgiganten.se/kundtjanst/prismatch: "Obs! Prismatch kan inte användas i kombination med andra erbjudanden."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Model på Verbit sidan går till Moonstone precis som bilderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Köp med inbyte på elgigantens hemsida med betalning, sedan chatten som ordnande prismatchning.
Så nu hämta mobilen i butik, 10 dagar på mig att slutföra inbytet till butiken. Slutar på 2500 ungefär för mig.

Permalänk
Skrivet av dennisnp:

Köp med inbyte på elgigantens hemsida med betalning, sedan chatten som ordnande prismatchning.
Så nu hämta mobilen i butik, 10 dagar på mig att slutföra inbytet till butiken. Slutar på 2500 ungefär för mig.

Kan man köra prismatchning efter att köpet redan är genomfört menar du?

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut för mig efter kontakt med Elgigantens chatt. Jag la ordern medan jag chattade med dem.

Jag tog den med leverans av Bring, och så får man lämna in den gamla inom 10 dagar från beställningen.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av laserkatten:

Kan man köra prismatchning efter att köpet redan är genomfört menar du?

Precis, fick ordern uppdaterad och pengar tillbaka om 1-3 dagar..
Nytt email med betalningsbekräftelse gällande prismatchning.

Permalänk
Medlem

Jag körde upphämtning i butik och då gnisslade dem.. fick avbryta ordern.
Ska prova igen men köra det med hemleverans istället. Dessa eviga inkonsekvent kundtjänster/medarbetare..

Permalänk
Skrivet av Ethaan:

Ska prova igen men köra det med hemleverans istället. Dessa eviga inkonsekvent kundtjänster/medarbetare..

Vad menar du med, ”då gnisslade dem”?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drakmästaren:

Vad menar du med, ”då gnisslade dem”?

Dem kunde inte kombinera prismatch med kampanj...
Alltså 5000kr extra inbyte..

Permalänk
Skrivet av Ethaan:

Försökte precis med chatten online. Han kunde prismatcha men inte lägga till inbyte av telefonen utan bad mig åka till butik för att fortsätta

Permalänk
Skrivet av aftersweden:

Försökte precis med chatten online. Han kunde prismatcha men inte lägga till inbyte av telefonen utan bad mig åka till butik för att fortsätta

Du lägger in inbytet enligt bild först, sedan lägger du mobilen i varukorgen och medans du chattar med kundtjänsten så lägger du en order och skickar över ordernummer och ber de att lägga in prismatchningen så behöver du inte åka in till butiken för att få in trade-in.

Permalänk
Medlem

Minst sagt ett förmånligt erbjudande för Pixel 10 Pro XL.
Synd att de ej finns lika bra deal att matcha på icke XL varianten. Håller tummarna att det dyker upp med 256gb.

Permalänk

Jag fick inte kombinera prismatch med inbyte på telefonen heller. De menar att det är en bluff så grattis om ni har lyckats med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HWS:

<Uppladdad bildlänk>
Såhär ser det ut för mig efter kontakt med Elgigantens chatt. Jag la ordern medan jag chattade med dem.

Jag tog den med leverans av Bring, och så får man lämna in den gamla inom 10 dagar från beställningen.

Varför är priset innan trade-in 11990 kr för dig? Jag får bara 14990 kr när jag försöker göra inbytet

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Skrivet av deques:

Varför är priset innan trade-in 11990 kr för dig? Jag får bara 14990 kr när jag försöker göra inbytet

Du har glömt prismatchningen..