Frågor om bolån? Hit me!

Permalänk
Skrivet av Sunix:

Hej! Nu sticker jag ut mitt fula tryne här ett slag.
I januari 2021 insåg jag att räntorna inte kunde bli lägre. Och då är det ju dumt att inte binda tänkte jag.
Jag har inte så stora lån och ligger på en låg belåningsgrad så jag hade typ, 1,6% i ränta hos SEB.
Så jag bytte till SBAB och låste på 10 år tills 2031 med 1,76% ränta.
Oavsett om det är bra eller dåligt att binda tror jag inte räntorna kommer gå ner till 1,76% ränta igen inom överskådlig framtid. Man måste komma ihåg att huspriserna låg stilla mellan 1850 och 1950. I ca 100 år.

Jag skrev om detta i denna tråd vid tillfället och föreslog att folk i tråden också skulle binda.
Jisses vilka påhopp jag fick. En utskällning, massor av svar som ”det var det sämsta råd jag någonsin hört” osv…. 😂
Så jag sa inget mera. Men ibland, då och då, sticker jag ut mitt fula tryne här och gottar mig lite. Jag tror inte det är så hemskt egentligen eller hur 😋

Men poängen då?
Marknaden är otroligt korkad och det är inte så svårt att slå den.
Ukrainakrig - folk sålde tillgångar i panik.
Trump blev president - folk sålde tillgångar i panik.

Lyfter man sin blick så måste man ju då fundera på vart folk skulle ha sina realiserade tillgångar? I madrassen? Och hur länge?
Alltså man måste lyfta sin blick och inte lyssna på marknaden. Det har funkat väldigt bra för mig i alla fall.

PS. Ursäkta den raljanta stilen DS.

Exakt, man måste få protestera när folk påstår att man alltid ska ha rörlig ränta oavsett tidpunkt eller världsläge.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Det är klart det var rätt i efterhand. Men en insikt att räntorna inte kunde bli lägre 2021 var ett bet, inget säkert. Som blev rätt, grattis!

Ett ganska säkert bet som han säger, pandemi / ukrainakrig / inflation / lågkonjunktur osv, det är inte direkt svårt att räkna ut vad som händer med makroekonomin, speciellt när det inte händer över en natt heller i de flesta fall. Ju snabbare förlopp desto svårare är det att reagera såklart. Poängen är dessutom att det spelar inte så stor roll om man prickar den absoluta botten, bara man fattar hyfsat rätt beslut i ungefär rätt tid så lönar det sig. Det spelar liksom ingen större roll om man när som helst under 2021 eller under början av 2022, det var ett bra beslut oavsett när man än tog det så länge man inte väntade allt för länge och bankernas prognoser hann komma ikapp.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Ett ganska säkert bet som han säger, pandemi / ukrainakrig / inflation / lågkonjunktur osv, det är inte direkt svårt att räkna ut vad som händer med makroekonomin, speciellt när det inte händer över en natt heller i de flesta fall. Ju snabbare förlopp desto svårare är det att reagera såklart. Poängen är dessutom att det spelar inte så stor roll om man prickar den absoluta botten, bara man fattar hyfsat rätt beslut i ungefär rätt tid så lönar det sig. Det spelar liksom ingen större roll om man när som helst under 2021 eller under början av 2022, det var ett bra beslut oavsett när man än tog det så länge man inte väntade allt för länge och bankernas prognoser hann komma ikapp.

Kanske, men Ukrainakrig, pandemi och AI kunde lika gärna leda till lägre räntor enligt andra analyser. Då hade vi suttit här idag och sagt att bunden 10åring på 1,7 är fruktansvärt onödigt. Nu vet vi ju svaret. Men att säga att man visste innan, nej man tror och kommer fram till olika analys. Cred för det i efterhand såklart.

Edit: ser dock när jag läser bakåt i tråden att mycket tankekraft ägnats åt frågan, gränsar väl till off topic med. Kanske ny tråd för diskussion om räntor historiskt och framåt vore nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Hej! Nu sticker jag ut mitt fula tryne här ett slag.
I januari 2021 insåg jag att räntorna inte kunde bli lägre. Och då är det ju dumt att inte binda tänkte jag.
Jag har inte så stora lån och ligger på en låg belåningsgrad så jag hade typ, 1,6% i ränta hos SEB.
Så jag bytte till SBAB och låste på 10 år tills 2031 med 1,76% ränta.
Oavsett om det är bra eller dåligt att binda tror jag inte räntorna kommer gå ner till 1,76% ränta igen inom överskådlig framtid. Man måste komma ihåg att huspriserna låg stilla mellan 1850 och 1950. I ca 100 år.

Jag skrev om detta i denna tråd vid tillfället och föreslog att folk i tråden också skulle binda.
Jisses vilka påhopp jag fick. En utskällning, massor av svar som ”det var det sämsta råd jag någonsin hört” osv…. 😂
Så jag sa inget mera. Men ibland, då och då, sticker jag ut mitt fula tryne här och gottar mig lite. Jag tror inte det är så hemskt egentligen eller hur 😋

Men poängen då?
Marknaden är otroligt korkad och det är inte så svårt att slå den.
Ukrainakrig - folk sålde tillgångar i panik.
Trump blev president - folk sålde tillgångar i panik.

Lyfter man sin blick så måste man ju då fundera på vart folk skulle ha sina realiserade tillgångar? I madrassen? Och hur länge?
Alltså man måste lyfta sin blick och inte lyssna på marknaden. Det har funkat väldigt bra för mig i alla fall.

PS. Ursäkta den raljanta stilen DS.

Jag skulle också bundit till den räntan helt klart. Dock vågade jag inte binda vid den tidpunkten eftersom vi eventuellt skulle flytta inom en snar framtid. Nu blev det inte så, så med facit
i hand hade vi sparat mycket pengar på att binda. Dock hade jag inte vågat binda på 10 år. Lite jobbigt om du behöver sälja eller något annat, då lär du åka på rätt stor ränteskillnadsersättning till banken.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Jag skulle också bundit till den räntan helt klart. Dock vågade jag inte binda vid den tidpunkten eftersom vi eventuellt skulle flytta inom en snar framtid. Nu blev det inte så, så med facit
i hand hade vi sparat mycket pengar på att binda. Dock hade jag inte vågat binda på 10 år. Lite jobbigt om du behöver sälja eller något annat, då lär du åka på rätt stor ränteskillnadsersättning till banken.

Eller så gör man ett säkerhetsbyte och flyttar med sig lånet, det gjorde vi när vi hade bundit till 1,29% på 5 år och flyttade efter ca halva bindningstiden. Men går ju såklart inte om man typ ska flytta utomlands eller skaffa hyresrätt istället, men det är nog inte så vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Det är klart det var rätt i efterhand. Men en insikt att räntorna inte kunde bli lägre 2021 var ett bet, inget säkert. Som blev rätt, grattis!

Man ska väl aldrig säga aldrig men hur mycket minus tror du man kan sätta räntan till? Bara att den låg på minus är ju exceptionellt.
Och även då, bankerna hade ju aldrig betalat folk för att låna, så max den hade kunnat gå ner var drygt en procentenhet.

Nej, chansningen handlade om huruvida den skulle gå upp eller ligga kvar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Bara om rörliga räntan är lägre jämfört med vad du bundit till. Är rörliga räntan högre än vad du bundit till så blir det ingen ränteskillnadsersättning om man bryter bindningstiden i förtid. Man kan ju även annars göra säkerhetsbyte för lånet.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Man ska väl aldrig säga aldrig men hur mycket minus tror du man kan sätta räntan till? Bara att den låg på minus är ju exceptionellt.
Och även då, bankerna hade ju aldrig betalat folk för att låna, så max den hade kunnat gå ner var drygt en procentenhet.

Bra och kul fråga!
Teoretiskt finns ingen gräns, vad som är gjort tidigare i historien kan vi alla se. Vad som händer i framtiden är ovisst.
Men backa bandet till 2020.
Covid pandemi, samhället på paus. Nollränta sedan ett decennie utan effekt på inflation. Kriget hotar. AI och automatiseringar med robotteknik på uppgång.

Det är givetvis way out there, men ökad arbetslöshet pga minskat behov av arbetskraft, krig med stor osäkerhet och bomber som faller, samtidigt kraschad ekonomi efter en covid pandemi.
Visst kan det teoretiskt leda till en situation där användande av lån för investeringar belönas istället för att det kostar. Så visst kan man teoretiskt tänka sig 0-ränta, -1, -2 procent. När 10-åringen stod i runt 1,2% fanns sådana tankar mer än det finns nu.

Hur troligt var det? Nog riktigt otroligt, de flesta bedömare trodde väl på evig låg ränta eller på ökad ränta.
Men framtiden är oviss. Jag ser varken 10-15% ränta eller 0-ränta som utesluten kommande 5 åren. Man får hantera sin privatekonomi efter de troligare utfallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Betalar man ränteskillnadsersättning ifall räntan är högre än den man bundit? tänk man binder 1,76% och efter några år är räntan 4-5% precis som den var förra året, Banken går ju snarare plus på att du säger upp lånet än att ha det kvar.

Permalänk
Skrivet av AdtranZ:

Betalar man ränteskillnadsersättning ifall räntan är högre än den man bundit? tänk man binder 1,76% och efter några år är räntan 4-5% precis som den var förra året, Banken går ju snarare plus på att du säger upp lånet än att ha det kvar.

Nej det gör man inte, som jag skrev några inlägg upp.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Bra och kul fråga!
Teoretiskt finns ingen gräns, vad som är gjort tidigare i historien kan vi alla se. Vad som händer i framtiden är ovisst.
Men backa bandet till 2020.
Covid pandemi, samhället på paus. Nollränta sedan ett decennie utan effekt på inflation. Kriget hotar. AI och automatiseringar med robotteknik på uppgång.

Det är givetvis way out there, men ökad arbetslöshet pga minskat behov av arbetskraft, krig med stor osäkerhet och bomber som faller, samtidigt kraschad ekonomi efter en covid pandemi.
Visst kan det teoretiskt leda till en situation där användande av lån för investeringar belönas istället för att det kostar. Så visst kan man teoretiskt tänka sig 0-ränta, -1, -2 procent. När 10-åringen stod i runt 1,2% fanns sådana tankar mer än det finns nu.

Hur troligt var det? Nog riktigt otroligt, de flesta bedömare trodde väl på evig låg ränta eller på ökad ränta.
Men framtiden är oviss. Jag ser varken 10-15% ränta eller 0-ränta som utesluten kommande 5 åren. Man får hantera sin privatekonomi efter de troligare utfallen.

Vad som helst kan hända men när vi står vid dryga 1% ränta är de scenarion som gör att vi får 4% ränta mer troliga än de som gör att vi får -2% ränta. Och de scenarion där pensionsbolags och investerares bästa utväg skulle vara att betala folk för att låna till sina bostäder är väldigt osannolika.

Sannolikhetsfördelningen för räntan är helt enkelt inte likformigt fördelad utan det är högre sannolikhet att den håller sig inom vissa områden. Som sagt tycker jag det var ovanligt att inte binda räntan bland de jag mötte i finans-/försäkringsområdet som just arbetar med beräkning vilket ändå är lite talande.

Permalänk
Medlem

Jag hade ens inte koll på att det gick att bida räntan på 10år på de låga nivåerna ni prata om. Men jag brukar bara bry mig när det är dags att förnya rabatten. Där i mellan har jag knappt koll på vad räntan ligger på.

Jag tror inte jag är ensam om detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det går ju att välja sina tillfällen.
Senast band jag på fyra år till 1,39% istället för att ha ~1,19% rörligt.
Det var ju ganska uppenbart då att räntan inte kunde bli lägre och kostnaden för att binda var marginell.
Hade något liknande innan med tre års bindningstid.

Jag kommer däremot gå över till rörligt tillsvidare när det här löper ut i december, om inget oväntat händer innan dess.

Det han och vissa säger är ju att "det är aldrig bättre att försäkra mot sämre tider utan att ha rörligt hela tiden, även om man tror att det är kommande sämre tider framöver i närtid". Vilket jag invänder emot. Tror man att räntorna kommer stiga mer än premium för bunden ränta är, så är det såklart klokare att binda. Det är min enda poäng. Så har jag gjort och det har lönat sig. Räntemarknaden är betydligt enklare att bedöma än aktiemarknaden.

Skrivet av Json_81:

Jobbar redan som analytiker med annat

Men oavsett det så tycker jag dit uttalande är tramsigt.
Som jag skrev så var det uppenbart att räntan inte kunde bli lägre då.
Den kunde antingen fortsätta på ungefär samma nivå eller gå upp.
Det var väldigt lätt att analysera. Bankerna bedömde att vi skulle fortsätta på ungefär samma nivå och det blev då väldigt billigt att binda på lång tid.
Det kostade några tiondelar att försäkra sig mot det som faktiskt hände denna gången, en 3-4 gånger så hög ränta.

Att försöka bedöma om vi ska upp, ner eller ligga kvar nu är väldigt mycket svårare samtidigt som det kan bli betydligt dyrare att binda.

Var det verkligen så många som argumenterade mot att binda räntan under lågränteperioden?
Även jag och jag tror de flesta jag känner hade bunden ränta då, problemet är ju att även bunden ränta går ut, och att få den där superräntan på 10 år var inte alltid en möjlighet vad jag kommer ihåg. Oftast var det 3-5 år och så länge man inte hade turen att binda exakt innan allt vände (lågränteperioden var ändå rätt lång, jag hade bundit 2019 tex) har man inte så väldigt lång tid av bunden ränta kvar så att säga.

Som jag kommer ihåg det var långa räntorna redan en bra bit upp efter att "pandemi / ukrainakrig / inflation " var ett faktum dock. Ifall man då satt på en bunden ränta och hade något år kvar var det mycket svårt att avgöra om man skulle binda om sig på en för mig typ dubbelt så hög ränta eller hoppas på att det var bättre igen antingen när bindingstiden gått ut eller 'tillräckligt snabbt efter' så att säga.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Men snälla nån, hur skulle räntorna kunnat bli lägre enligt dig??
Och vad hade det haft för betydelse om det vore en halv procent lägre från redan låga 1,76%
Tänk efter lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Det är så låg ränta så ränteskillnaden blir försumbar.
Du kan räkna på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Vad som helst kan hända men när vi står vid dryga 1% ränta är de scenarion som gör att vi får 4% ränta mer troliga än de som gör att vi får -2% ränta. Och de scenarion där pensionsbolags och investerares bästa utväg skulle vara att betala folk för att låna till sina bostäder är väldigt osannolika.

Sannolikhetsfördelningen för räntan är helt enkelt inte likformigt fördelad utan det är högre sannolikhet att den håller sig inom vissa områden. Som sagt tycker jag det var ovanligt att inte binda räntan bland de jag mötte i finans-/försäkringsområdet som just arbetar med beräkning vilket ändå är lite talande.

Eller hur !!!

Permalänk
Medlem

Jag väntar ett par år till sedan sticker jag återigen ut mitt fula tryne och säger emot alla som påstår att man alltid ska ha rörligt.
Jag kommer hävda detta även om de rörliga räntorna går ner på minus igen och den ränta jag skulle kunna få är ca 1,76%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Men snälla nån, hur skulle räntorna kunnat bli lägre enligt dig??
Och vad hade det haft för betydelse om det vore en halv procent lägre från redan låga 1,76%
Tänk efter lite

Men 3-4% lägre hade varit surt att missa. Otroligt, men var aldrig omöjligt.
Men absolut, varför så få band under den perioden var nog för att många trodde på evig låg ränta. Vi får väl se kommande decennier var vi landar.

Det talas ju om hur sannolikheten för olika utfall ser ut osv, att det inte är likformigt. Absolut. Men när 10åring står i låga 1% så finns det uppenbart ganska mycket som talar för evig låg, eller lägre ränta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Men 3-4% lägre hade varit surt att missa. Otroligt, men var aldrig omöjligt.
Men absolut, varför så få band under den perioden var nog för att många trodde på evig låg ränta. Vi får väl se kommande decennier var vi landar.

Det talas ju om hur sannolikheten för olika utfall ser ut osv, att det inte är likformigt. Absolut. Men när 10åring står i låga 1% så finns det uppenbart ganska mycket som talar för evig låg, eller lägre ränta.

Det är där jag inte håller med dig. Om jag gjort det hade jag aldrig bundit i tid och varit fattigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Det är där jag inte håller med dig. Om jag gjort det hade jag aldrig bundit i tid och varit fattigare

Nej vi är uppenbart oense 😁, men jag drar ju saker till sin spets också. Vi får kanske enas om att vara oeniga. Jag ser fram emot nästa dialog om några år 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Nej vi är uppenbart oense 😁, men jag drar ju saker till sin spets också. Vi får kanske enas om att vara oeniga. Jag ser fram emot nästa dialog om några år 👍

Yes!

Permalänk
Skrivet av varget:

Jag hade ens inte koll på att det gick att bida räntan på 10år på de låga nivåerna ni prata om. Men jag brukar bara bry mig när det är dags att förnya rabatten. Där i mellan har jag knappt koll på vad räntan ligger på.

Jag tror inte jag är ensam om detta

Skrivet av Triffid:

Var det verkligen så många som argumenterade mot att binda räntan under lågränteperioden?
Även jag och jag tror de flesta jag känner hade bunden ränta då, problemet är ju att även bunden ränta går ut, och att få den där superräntan på 10 år var inte alltid en möjlighet vad jag kommer ihåg. Oftast var det 3-5 år och så länge man inte hade turen att binda exakt innan allt vände (lågränteperioden var ändå rätt lång, jag hade bundit 2019 tex) har man inte så väldigt lång tid av bunden ränta kvar så att säga.

Som jag kommer ihåg det var långa räntorna redan en bra bit upp efter att "pandemi / ukrainakrig / inflation " var ett faktum dock. Ifall man då satt på en bunden ränta och hade något år kvar var det mycket svårt att avgöra om man skulle binda om sig på en för mig typ dubbelt så hög ränta eller hoppas på att det var bättre igen antingen när bindingstiden gått ut eller 'tillräckligt snabbt efter' så att säga.

Jag bröt min befintliga bindningstid i början av 2022 då jag hade ca ett års bindningstid kvar (band räntan runt 2018 på 5 år på typ 1,5%) och band om den till strax över 2% på 5 nya år, då jag var så säker på att räntorna skulle gå upp rejält. Kostade några tusenlappar och marginellt sämre ränta sista året, men tack vare det slapp jag även hela perioden med högre ränta 2022-2025. Så man behöver inte bara riskera rakt av att tajma när bundna räntan går ut heller.

Men visst, det kräver ju som du säger att man är lite mer aktiv än genomsnittslåntagaren och håller lite koll på bolåneräntorna.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

En fundering.

Har precis bytt jobb, dock fått fast anställning direkt.
Har höjt lönen med 12.000kr/mån jämfört med tidigare jobb.

Vi kollar på bostädee och nuvarande lånelöfte är på 5.995.000, önskar ev komma uppåt 6.500.000.
När man ska söka bolån eller lånelöfte kan man ju välja ”fast anställnkng kortare än 6 månader” och ”fast anställning längre än 6 månader”.

Vad och hur mycket påverkar det? Någon som vet?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

En fundering.

Vi kollar på bostädee och nuvarande lånelöfte är på 5.995.000, önskar ev komma uppåt 6.500.000.
När man ska söka bolån eller lånelöfte kan man ju välja ”fast anställnkng kortare än 6 månader” och ”fast anställning längre än 6 månader”.

Testa någon av de gratis snurrorna typ sbab eller Skandia? Så får du ett hum.

Borde skilja ganska mycket då banker är väldigt risk obenägna

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Jag står i ett läge här om jag ska köra rörligt eller bundet. Första gången jag skaffar bolån. Någon som har tips på vad som kan vara bra att välja i nuläget?

Permalänk
Medlem

Det är dags för mig att omförhandla bolånet för första gången men jag tycker det är jättesvårt att värdera huset. Har ni några tips?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minzert:

Det är dags för mig att omförhandla bolånet för första gången men jag tycker det är jättesvårt att värdera huset. Har ni några tips?

Värdera om huset är inget du gör själv. Banken kan göra en egen omvärdering via statistik eller kan du kontakta en mäklare och få värdering som en tjänst. Om du inte gjort något speciellt med bostaden så är det nog svårt att få till ett avsevärt högre värde, typ byggt till, byggt pool, renoverat badrum, kök osv.

Det du däremot ska förhandla är ju räntan. Det finns mycket information här om vad folk får för räntor osv som ska kunna ge dig ett hum. Och du kan alltid fylla i dina uppgifter på SBAB's hemsida och se vad de erbjuder.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

En fundering.

Det där måste ju ha med provanställning att göra , även om det är inkorrekt formulerat. En fast anställning är en fast anställning.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Testa någon av de gratis snurrorna typ sbab eller Skandia? Så får du ett hum.

Borde skilja ganska mycket då banker är väldigt risk obenägna

Ja det gör ju skillnad på prov och fast men här är ju valen ”fast anställning kortare än 6 månader” och ”längre än 6 månader”

Skrivet av Waliant:

Det där måste ju ha med provanställning att göra , även om det är inkorrekt formulerat. En fast anställning är en fast anställning.

Det jag tänker också, låter ju konstigt

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP