Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Du kan inte stänga av crossplay på pc.

För övrigt, är det bara jag som tycker rpgs har sjukt dålig splashdamage? 🤔

Tror dom fått göra den kompromissen för att få lite balans. Du behöver många skott för tanks, men man vill inte ha nån raketbonanza mellan spelare. Engineers hade blivit alldeles för OP.

Min tanke

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk

Jag har följande specs:

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING
CPU: AMD Ryzen 5 5600G, 3,9 Ghz, 19 Mb
RAM: Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL 1
GPU: ASUS Radeon RX 5700 8GB

Jag har inga problem att lira på Low och Medium (1440p) men High, Ultra och Overkill blir inte spelbart. Vad är det jag behöver uppdatera för att få spelet att flyta på i de högre inställningarna?

Räcker det endast med att jag byter ut grafikkortet eller måste jag även lägga in mer ram samt byta ut processorn?

Ska jag vänta till Black Friday i november för att slå till på ett bra grafikkort? Har tittat lite på följande grafikkort:

Acer Nitro Radeon RX 9060 XT OC 16GB för 4 490 kr. Är det värt att köpa detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Spelat i 5 timmar nu ikväll. Ruskigt bra alltså, ljudet är ju grymt.
Sedan får man fippla mer med inställningarna innan man blir 100 nöjd.
Men hittills, endast mp, så är det fruktansvärt bra/roligt.

Det är kul och beroendeframkallande. Ljudet är bra men uppfattningsförmågan via ljudet är inte bra då fotsteg inte alltid hörs även om man inte skjuter. Oftast hör man lätt om man står helt still men ibland så kommer de runt hörn eller över ett litet berg/sten om man hör ingenting.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hardcore-läget är riktigt bra i BF6!

Tempot sänks, då folk blir mer försiktiga och taktiska. Och folk spammar inte allt de har till höger och vänster pga. Friendly Fire.
Bra balans på hur mångs skott som krävs för kill, det krävs alldeles för många skott i vanligt läge.
Sen i vanlig ordning skönt att bli av med mini-map som avslöjar ens positition med mera.

Låter förjävligt om du frågar mig. Finns inget tråkigare än folk som ligger och hoppas att man inte ser de. Lite sjukt att det verkar finnas stöd för att göra Battlefield till någon typ av Mil-sim, när det aldrig varit det. Förut var det väl en sandbox-shooter rentav, dvs så långt ifrån mil-sim man kan komma rentav.

Skrivet av Soldierofwar1985:

Jag har följande specs:

Jag har inga problem att lira på Low och Medium (1440p) men High, Ultra och Overkill blir inte spelbart. Vad är det jag behöver uppdatera för att få spelet att flyta på i de högre inställningarna?

Räcker det endast med att jag byter ut grafikkortet eller måste jag även lägga in mer ram samt byta ut processorn?

Ska jag vänta till Black Friday i november för att slå till på ett bra grafikkort? Har tittat lite på följande grafikkort:

Höga grafikinställningar kräver bra grafikkort.

CPUn är viktigare om du vill upp på hög FPS, typ 150+ osv. Förutsatt att ditt grafikkort klarar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hardcore-läget är riktigt bra i BF6!

Tempot sänks, då folk blir mer försiktiga och taktiska. Och folk spammar inte allt de har till höger och vänster pga. Friendly Fire.
Bra balans på hur mångs skott som krävs för kill, det krävs alldeles för många skott i vanligt läge.
Sen i vanlig ordning skönt att bli av med mini-map som avslöjar ens positition med mera.

Håller med till fullo! Bästa standard HC hittills i ett bf spel! 👍😁
Pendlar mellan HC och softcore, måste lära mig mapsen också, är lite lättare med minimapen då 😅

Permalänk
Medlem

Attans vad helgen gick snabbt! Nu vill man ju bara sätta sig och spela..!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Sapphire RX9070XT nitro+ | Sapphire B850m nitro+ | 32GB 6000mhz | Kingston KC3000 | 1TB 860 QVO | Corsair SF850 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Har ni fått era XP boost som dem sa att ni skulle få?

EA app – Compensation Update

Players impacted by yesterday’s EA app outage will now find their XP Boosters delivered to their in-game mailbox and XP Boost inventory.

To see your XP Boost inventory, on the main menu, select "Training Grounds" and select "XP Boost" in the top-right menu.

Thank you for your patience and understanding!

Permalänk
Skrivet av 4.0:

Låter förjävligt om du frågar mig. Finns inget tråkigare än folk som ligger och hoppas att man inte ser de. Lite sjukt att det verkar finnas stöd för att göra Battlefield till någon typ av Mil-sim, när det aldrig varit det. Förut var det väl en sandbox-shooter rentav, dvs så långt ifrån mil-sim man kan komma rentav.
Höga grafikinställningar kräver bra grafikkort.

CPUn är viktigare om du vill upp på hög FPS, typ 150+ osv. Förutsatt att ditt grafikkort klarar det.

Okej - men tror du att det endast är grafikkortet jag behöver byta ut eller ska jag byta ut processorn också? Har 1gb Ram DDR 4 3200 Mhz - det borde räcka va?

Permalänk
Medlem

Sitter med en i7 6700k och Geforce 1080ti.

Processorn blir slaktad och har inte budget för bättre grafikkort.

Tips på skaplig processor som kan hjälpa log på vägen?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Spelade främst hardcore även i BF3 - absolut roligaste läget. Det är ju inte i närheten av någon mil-sim ändå, men som det skrevs så går tempot ner vilket krävs ännu mer idag av vad man läst hur de flesta spelar spelet. Har ännu inte bestämt om jag ska skaffa BF6 efter katastrofen BF2042, men det ser ju i alla fall lite intressant ut.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Någon som fått boosts osv för att man inte kunde lira om man köpte på EA-appen vid launch?

Edit

Skrivet av IceKey:

Skrev innan jag läst att du skrivit exakt samma sak. Nej, tomt på konto.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Någon som fått boosts osv för att man inte kunde lira om man köpte på EA-appen vid launch?

Edit

Har det på EA-appen och nej inte fått något.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Players impacted by yesterday’s EA app outage will now find their XP Boosters delivered to their in-game mailbox and XP Boost inventory.

To see your XP Boost inventory, on the main menu, select "Training Grounds" and select "XP Boost" in the top-right menu.

Skrivet av frong:

Edit

Jag såg det av en slump häromdagen att jag hade fått. Fick spelet via Intel (EA) men hade inga problem att spela på releasen, så antar att de skickade ut till alla som hade EA och inte endast till de som upplevde problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag såg det av en slump häromdagen att jag hade fått. Fick spelet via Intel (EA) men hade inga problem att spela på releasen, så antar att de skickade ut till alla som hade EA och inte endast till de som upplevde problem.

Jag har fått alla xp-boostar och jag hade varken problem i fredags och köpte dessutom på Steam.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Slaget: Team SweC

Helt fantastiks spel. 27timmar 23 timmar av dem i luften. Helt j**la sjukt WE ARE BACK

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Du kan inte stänga av crossplay på pc.

För övrigt, är det bara jag som tycker rpgs har sjukt dålig splashdamage? 🤔

Wtf varför kan vi inte stänga av detta? Jag & många andra har inga intresse av att hamna med lobbies med stickturning plebs haha.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Skrivet av frong:

Edit

Skrivet av runicgol:

Har det på EA-appen och nej inte fått något.

Har tyvärr inte fått mina än vad jag kunde se i helgen men hoppas att det trillar in i veckan.

Visa signatur

CPU: 7800X3D GPU: GeForce RTX 4090 Moderkort: MSI MAG X670E TOMAHAWK
RAM: G.Skill 32GB DDR5 CL32 @6000Mhz Chassi: Fractal Design
PSU: Seasonic Vertex GX-1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Jag har fått alla xp-boostar och jag hade varken problem i fredags och köpte dessutom på Steam.

Det ingick XP boosts vid köp på Steam Phantom edition.
Fick du extra utöver det?

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Cooled by Noctua | ASUS ROG XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Det ingick XP boosts vid köp på Steam Phantom edition.
Fick du extra utöver det?

Jag köpte inte Phantom, förbokade bara standard edition. Minns inte exakt nu men fick väl 3-4 olika boostar på career och lika många på hardware.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Du ryker på att byta allting förutom gpu dock. 5-10k för cpu, moderkort och minnen, beroende på krav.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Bara jag som konstant kommer åt den jäkla Commo Rose via mushjulknappen? Har försökt "unbinda" skiten men den finns där ändå... Tips mottages tacksamt på hur jag löser det!!? Måste dock säga att de verkligen lyckats den här gången. Det jävla 2042 är avinstallerat för gott!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av gurkburk92:

Wtf varför kan vi inte stänga av detta? Jag & många andra har inga intresse av att hamna med lobbies med stickturning plebs haha.

Lite tråkig syn du har på andra i vårt annars så trevliga gamingcommunity.
Förstår inte hur det stör dig men jag kan inte svara på din fråga på varför det inte går att stänga av, det får du nog fråga Dice om.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har följande specs:

Jag tror det finns flera problem. 5600G har dels mindre cache än 5600 och Battlefield 6 gillar en snabb processor. Sen är 5700 bara ett lite äldre kort som inte riktigt är toppmodernt längre.

Till och med i mitt 9070/5700X3D-system hade jag lite prestandaproblem i högre inställningar (i betan). Jag behövde slå på frame gen för att kunna få låst 144 fps på max, då jag satt på runt 100 och inte ville köra FSR 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Fanns en grym deal på ryzen 5 7600x på Amazon förra veckan (edit: den är 300kr dyrare nu, bättre att köra 9600). Kör på en sån och ett billigt B650-moderkort samt 32GB DDR5 6000 MHz, så får du en rejäl uppgradering till AM5 för cirka 4500kr.

Det går annars att köra riktigt billigt med ett snorbilligt B450-mlderkort för typ 600kr. En Ryzen 5 5600 eller Ryzen 7 5700 och 16/32GB DDR4 och att komma undan runt 3000kr, vilket fortfarande hade varit okej med ditt grafikkort, men känns mer värt att hoppa direkt på AM5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Lite tråkig syn du har på andra i vårt annars så trevliga gamingcommunity.
Förstår inte hur det stör dig men jag kan inte svara på din fråga på varför det inte går att stänga av, det får du nog fråga Dice om.

Det är ett stort problem i alla KB/M vs controller spel där det är blandat. Förlorar mer matcher där stor del av laget är på konsoler.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ena931:

Fanns en grym deal på ryzen 5 7600x på Amazon förra veckan (edit: den är 300kr dyrare nu, bättre att köra 9600). Kör på en sån och ett billigt B650-moderkort samt 32GB DDR5 6000 MHz, så får du en rejäl uppgradering till AM5 för cirka 4500kr.

Tack för svar! Blir vänta till black friday så smäller det!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av gurkburk92:

Det är ett stort problem i alla KB/M vs controller spel där det är blandat. Förlorar mer matcher där stor del av laget är på konsoler.

Okej, det finns ju en massa olika lösningar på det problemet, att prata nervärderande om andra som gillar att spela samma spel är inte en av dessa.
Jag tror andra också har önskat en toggling på crossplay för pc, vi får hoppas att dice lyssnar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har följande specs:

Du bör köra allt på low men textures på high och köra FSR uppskalning. Det är inte så stor stor skillnad mot att spela på high/ultra som kräver bra cpu och gpu. Du bör då uppgradera hela datorn.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Okej, det finns ju en massa olika lösningar på det problemet, att prata nervärderande om andra som gillar att spela samma spel är inte en av dessa.
Jag tror andra också har önskat en toggling på crossplay för pc, vi får hoppas att dice lyssnar

Det är väl inte nedlåtande med ett faktum att KB+M är bättre både för nybörjare & erfarna spelare?

Hur som haver verkar bara konsoller ha tillgång till att stänga av crossplay.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz