Battlefield 6 - En riktigt väloljad krigsmaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Jag kör, som tidigare nämnt i tråden, på en gammal 8-kärnig, Ivy Bridge, Xeon E5-1680 V2. Med config-fixen får jag 70% belastning över alla kärnor.

Okej. E5-1680 V2 verkar ju vara lite kraftigare än 4790k, många fler kärnor i alla fall. Men gammal som gatan är den ju i alla fall, så det är ju bra att den fungerar!
Vad är det för config-fix du syftar på?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av Zero Cool:

Okej. E5-1680 V2 verkar ju vara lite kraftigare än 4790k, många fler kärnor i alla fall. Men gammal som gatan är den ju i alla fall, så det är ju bra att den fungerar!
Vad är det för config-fix du syftar på?

Denna: #21008515

Kan även tillägga att jag också kört den öppna betan tidigare, på en Sandy Bridge i7-4960X, sexkärnig.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk

Spelar bara MP så bryr mig mer om hög, stadig fps än om "snygg" grafik (BF6 ser anskrämligt ut oavsett, finns inga färger). Kör allt på low och ligger på mellan 180-220 fps beroende på hur mycket som händer på skärmen, och även om det är helt okej så känns det som att det borde gå att få ut mycket högre. Har dock inte nördat ner mig i inställningarna än, väntar på att någon tryhard ska komma ut med en settings video.

Mitt gamla 780 klarade att köra BF4 på över 200 fps i över fem år.

Visa signatur

Fractal Design North XL | AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WiFi | MSI GeForce RTX 5080 Gaming Trio OC | G.Skill DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | Seasonic Focus GX 1000W | Kingston Fury Renegade G5 2TB | 27" Alienware AW2723DF Nano IPS QHD 280 Hz | Logitech Pro X Superlight 2 | SteelSeries QcK Performance XL Balance | Corsair K70 Core RGB MLX Red | Fractal Design Scape Dark

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumbiBeer:

Spelar bara MP så bryr mig mer om hög, stadig fps än om "snygg" grafik (BF6 ser anskrämligt ut oavsett, finns inga färger). Kör allt på low och ligger på mellan 180-220 fps beroende på hur mycket som händer på skärmen, och även om det är helt okej så känns det som att det borde gå att få ut mycket högre. Har dock inte nördat ner mig i inställningarna än, väntar på att någon tryhard ska komma ut med en settings video.

Mitt gamla 780 klarade att köra BF4 på över 200 fps i över fem år.

Prova med dessa inställningar -https://www.youtube.com/shorts/DW-uF82viPc
Stäng av anti-aliasing helt. Dra upp sharpness till 100. World brightness 45. Tycker spelet flyter och ser fint ut. Kör även med G-sync och V-sync på.

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Cooled by Noctua | ASUS ROG XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE

Permalänk

Kör med r9 5900x och ett rx7900xtx kort,och är så nööjd (overkill och 1440p) skärmen klarar bara 1440p men är ljuvligt ändå.

Permalänk
Skrivet av Alexraptor:

Spoofa, fuffens... äh men lägg av.

Att den högra handen av ett stort företag inte vet vad den vänstra gör, hör faktiskt inte till ovanligheterna. Troligen bygger det på ett missförstånd av hur Secure Boot faktiskt fungerar. Men om du ändå tror att EA:s systemkrav är ett sanningens evangelium, hur ställer du dig då till att BF6 går att köra alldeles utmärkt med Ultra-inställningar, på ett 10 år gammalt grafikkort som ligger under minimumkraven?

TPM 2.0 hade också inget att göra med trådarna om att "de inte kan starta spelet på äldre hårdvara", utan handlade om att väldigt väldigt många äldre installationer av Windows 10, inte hade Secure Boot aktiverat i BIOS/UEFI och körde MBR partition istället för GPT (Varav det senare som är ett krav för Secure Boot).

EDIT: Precis som jag misstänkte, de som skrev systemkraven har troligen inte den blekaste aning om hur Secure Boot fungerar.
https://help.ea.com/en/articles/technical-issues/secure-boot/

Där kan man läsa:
Vilket är inkorrekt. Secure Boot har inget TPM-krav överhuvudtaget och har aldrig haft det.

Jag får ett error medelande om att anti cheat inte kunde initieras och spelet stängs av, men när tpm 2.0 är påslaget fungerar det, så ingen aning om varför du kan starta det utan, men att det stämmer med kravet för mig och andra. Ang systemkraven har det pratats om både i interviews och står klart och tydligt överallt och ger error utan. nu pratar jag exklusivt om tpm och inte secure boot delen.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av Sneaky_rhino:

Jag får ett error medelande om att anti cheat inte kunde initieras och spelet stängs av, men när tpm 2.0 är påslaget fungerar det, så ingen aning om varför du kan starta det utan, men att det stämmer med kravet för mig och andra. Ang systemkraven har det pratats om både i interviews och står klart och tydligt överallt och ger error utan. nu pratar jag exklusivt om tpm och inte secure boot delen.

Låter skumt, med vilket operativsystem?

Själv kör jag bara en några månaders färsk Windows 10 installation, med den vanliga uppsättningen av drivrutiner, chipset, grafikkort, ljudkort. Har varken TPM, VBS eller HVCI, bara Secure Boot.

Fungerar utmärkt, inte ens felmeddelanden eller varningar i loggboken, som skulle via på att något inte fungerar som det ska.

Det jag vet med all säkerhet, bortom min egen erfarenhet, är att EA's supportsidor inehåller faktamässiga fel, så som att Secure Boot skulle kräva TPM 2.0.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

CPU test ute nu:

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe|Acer XV272Uz 1440p 240Hz|MinuxLint på Kanelen

Permalänk
Medlem

Kör med en 9950x3d och ett astral 5090. Känns som BF6 får dessa komponenter att tävla i att generera mest värme (och ljud) har inget annat spel som får fläktarna att dra på på samma sätt. o_O
Men ger ju iallafall en skaplig fps. Som tyvärr inte gör mig till en bättre spelare..

Permalänk
Medlem

Jag har spelat i 2 timmar för att återigen bekräfta att jag inte är ung längre. Lämnat tillbaka. Bra spel för den som har tid och skicklighet. Inte för mig som är snart 40

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirTouch:

Jag har spelat i 2 timmar för att återigen bekräfta att jag inte är ung längre. Lämnat tillbaka. Bra spel för den som har tid och skicklighet. Inte för mig som är snart 40

Va?? Ja och polarna är 50+... vi har askul... och går bra för det mesta ... skulle dock vilja ha servrar med lite mindre spelare i CQ... 64 p blir som ett stor yrt TDM på dom små banorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirTouch:

Instämmer helt. Gjorde samma. Alldeles för likt cod. Får bli att gå tillbaka till BF1/BF5.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt spel, men Conquest är det enda som ger BF känsla för mig.

Det tråkiga är att 5900X och 3080 får bekänna färg för första gången i 1440p. För att det ska smaka ordentligt skulle man vara tvungen att köpa nya grejer som är mer eller mindre top of the line. Det är visserligen 5+ år sedan man köpte något sist men med dagens priser känns det orimligt men billigare lär det inte bli.

Fan. Funderar på att renovera loopen lite istället men det ger inget extra krut tyvärr.

Permalänk
Medlem

Edit: fel tråd

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som i tävlingsinriktade titlar sänker allt till low för att lämna så lite åt slumpen som möjligt vad gäller potentiella flaskhalsar oavsett hårdvara?
Hur är det med sikten och lägre inställningar? Är det något som påverkas negativt i den här titeln? Hade gärna sett test med allt på low. Såg att spelet är CPU-tungt som fan också. Hardware unboxed utelämnade märkligt nog 7800X3D i deras testning.

Rör nog inte spelet om jag inte vet att det går att låsa bildfrekvensen till 120 fps utan drops eller stutters. Något min mainrigg med 5600X och 3070 inte ens klarade i COD modern warfare trots låga inställningar. Tror cpun flaskade. Idag har jag 7800X3D.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av mangemani:

eftersom min skärm bara klarar 1440p så kan jag bara köra på 1440p ultra och min 4090 verkar leverera än idag så det ska inte vara nått problem.
kan dock bli lite halv svettigt på CPU fronten då jag bara har en ryzen 7 7700x, men får hoppas att det är GPUn som får ta den största smällen.

Köp en 7800x3d eller en 9800x3d

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är det bara jag som i tävlingsinriktade titlar sänker allt till low för att lämna så lite åt slumpen som möjligt vad gäller potentiella flaskhalsar oavsett hårdvara?
Hur är det med sikten och lägre inställningar? Är det något som påverkas negativt i den här titeln? Hade gärna sett test med allt på low. Såg att spelet är CPU-tungt som fan också. Hardware unboxed utelämnade märkligt nog 7800X3D i deras testning.

Rör nog inte spelet om jag inte vet att det går att låsa bildfrekvensen till 120 fps utan drops eller stutters. Något min mainrigg med 5600X och 3070 inte ens klarade i COD modern warfare trots låga inställningar. Tror cpun flaskade. Idag har jag 7800X3D.

Jag spelar med allt på low förutom texturer som går på medium med 5900x och 3080. Det är inga problem under normala förhållande att se något men tror ändå att maximal render distance påverkas (då jag hört någon streamer prata om det) och det kanske är relevant om du försöker bomba infantri som pilot och letar strafing runs från toppen av mapen. Men mycket pingas ju så du vet ungefär var det finns folk ändå.

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag körde allt på low och fick ut ungefär 180 fps med specsen i min signatur.

Igår satt jag och fipplade runt lite och ändrade vissa inställningar som textures från low till high och vips så hade jag 280 fps istället. Hade nästan ingen påverkan på VRAM heller, hoppade från 4,7GB på all low till typ 5,4GB på custom. Så man får nog testa sig fram lite för att hitta något som funkar.

Spelet är inte 100% optimerat och jag tycker inte att någon av de settings guides jag sett på YT har funkat klockrent. Enders har en 27 minuters video där han går igenom ALLT, och han är väl i princip så tryhard man bara kan bli. Även Fr33thy har en guide som folk rekommenderar men jag tyckte inte den hjälpte så mycket heller.

Visa signatur

Fractal Design North XL | AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WiFi | MSI GeForce RTX 5080 Gaming Trio OC | G.Skill DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | Seasonic Focus GX 1000W | Kingston Fury Renegade G5 2TB | 27" Alienware AW2723DF Nano IPS QHD 280 Hz | Logitech Pro X Superlight 2 | SteelSeries QcK Performance XL Balance | Corsair K70 Core RGB MLX Red | Fractal Design Scape Dark

Permalänk
Medlem

Kör på overkill i 1440p och tycker att det flyter på och ser riktigt bra ut!
Väl optimerat spel om du frågar mig
Kommer från Ark Survival Ascended där man fick nöja sig med stabila 5 FPS på en bra dag så sätt!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3600MHz CL18 | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER EAGLE OC ICE 16G | Corsair RM1000e ATX 3.1 |

Permalänk

Knappt spelat senaste 10+ åren, va rätt fast i bf2

Nuförtiden lirar mest grabben fortnite osv.

Så frågan lyder då, min maskin har i9-10850K, 2070 super, 64gb ram, 1440 skärm och ssds mm. lönt o köpa spelet? missade betan osv. så kan inte testa heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Så frågan lyder då, min maskin har i9-10850K, 2070 super, 64gb ram, 1440 skärm och ssds mm. lönt o köpa spelet? missade betan osv. så kan inte testa heller

Jag tror att det kommer fungera fint på medium/low inställningar på din burk

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3600MHz CL18 | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER EAGLE OC ICE 16G | Corsair RM1000e ATX 3.1 |

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

Det kommer funka bra, men köp en 1080p skärm billigt och du kommer ha fina fps

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none