Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hur då? För nån som varit intresserad av just ett astral 5080 så är det nog ett fynd då den cirkulerade för 18k +.
Sen vad du tycker om den är prisvärd eller inte är upp till köparen som är intresserad av produkten.
Och nej, hattåg mot rtx 5080 och kalla det för ”asusskatt” är inte ett värdigt argument, vad som är ett fynd relaterar till vad en vara vanligtvis kostar.

Jag håller med dig, det är klart att dyra produkter som är nedsatta kan vara fynd!

Däremot har det här kortet kostat 15700kr sedan 7/10 (ca en och en halv vecka sedan) och blev då nedsatt från 16800kr till 15700kr. Det må vara en prissänkning med 1100kr, men det är samtidigt en prissänkning med ynka 6,55%.

Och en rabatt på 6,55% tycker i alla fall inte jag är räknas som ett fynd.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag håller med dig, det är klart att dyra produkter som är nedsatta kan vara fynd!

Däremot har det här kortet kostat 15700kr sedan 7/10 (ca en och en halv vecka sedan) och blev då nedsatt från 16800kr till 15700kr. Det må vara en prissänkning med 1100kr, men det är samtidigt en prissänkning med ynka 6,55%.

Och en rabatt på 6,55% tycker i alla fall inte jag är räknas som ett fynd.

Herregud har sett trams som 300-400 kr rabatt på ps5’or som kostade tusenlappar mindre tidigare i denna tråd. Det är inte upp till dig som individ och även mod att avgöra vad som är fynd eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Herregud har sett trams som 300-400 kr rabatt på ps5’or som kostade tusenlappar mindre tidigare i denna tråd. Det är inte upp till dig som individ och även mod att avgöra vad som är fynd eller inte.

Så ere! Har 1 enda person tyckt att det är ett fynd så tycker ju tydligen någon att det är ett fynd!

One mans trash is another mans treasure!

Frågan är varför det stör någon annan? För mig är ungefär 1% av fynden här riktiga fynd. Jag sitter dock inte och kommenterar på alla andra ickefynd jag ser

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Vi letar alla efter olika "fynd" och vi har olika tankar om hur billigt ett fynd ska vara för att kallas just fynd men det är väl bättre att vi har 100 tips på "billigare-än-vanligt-produkter" att välja bland än bara ett eller två med fantastisk prissänkning (där det ena är felsatt och ändå inte leder till något)?

Om sen fyndet är jättebra sett till konkurrerande produkter spelar inte så stor roll. Det borde väl ligga på eventuella köpare att ta reda på?