Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Finns inbyggt i spelet också. Under Advanced på Graphics. Längst ner har jag för mig. Dock kan man inte ändra storlek så kör man hög upplösning kan det bli smått.

Aha! Mer än jag visste. Har inte spelet själv hehe

Visa signatur

Motorcykel: Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Ryzen 7 9800X3D / Noctua NH-D14 / Sapphire 9070 Pulse

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/QGkKABi

HAHA Vad ska man säga??

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Den inbyggda mätaren (i det enkla läget) ger dig tre olika värden - GPU, CPU och SIM. Skärmen får det lägsta av GPU och CPU.
GPU är alltså hur många frames grafikkortet kan haspla ut. CPU hur många processorn kan hiva över till GPUn. SIM är hur snabbt simulationen körs, det borde vara ett ganska konstant värde om du inte har stora CPU-problem.

Så om din CPU kan skyffla 300 FPS, men grafikkortet bara kan rendera 150, så får du 150 ut. Omvänt, om du är CPU-bound kanske grafikkortet kan ösa ut 400 FPS, men CPUn begränsar dig till 75.

Aha! Det där är ju supersmart! MEN, går det att få spelet att endast visa den lägsta av siffrorna så att man slipper titta på båda samtidigt? Så länge man har bra FPS så är man kanske inte så intresserad av om det är CPU eller GPU som sätter gränsen.

Skrivet av bennyfax:

Kör uppskalning, det ger ingen inputlag. DLSS quality eller balanced. Svårt att se skillnad mot native.

Vad skulle fördelen vara med att skala upp till låga 1080p? Att rendera i lägre upplösning och skala upp till 1080 kan ju knappast ge bättre bildkvalité än 1080p native?
Kör man en högre upplösning förstår jag varför man kan vilja göra detta för att få högre FPS. Men 1080 är ju så pass lättdrivet redan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echo Echo:

Jag vill så överjävligt gilla spelet då jag i bf4 har flera tusen timmar inkasserade i loggen. Jag vill så gärna att detta ska vara reinkarnationen av bf4 fast uppdaterat till det lite bättre. Men jag har börjat inse att jag har svårt att matcha reaktionstiderna jmf mot motståndarna i ett kaotiskt och för mig ett oöverblickbart krigslandskap.
Kan vara åldern som börjar göra sig påmint som gör att man inte hänger med längre?
Antar att det bara är att försöka gneta in kartorna så man iaf har lite koll på flödet.
Som det är nu så väljer jag Hell Let Loose före bf6 när jag sitter ledig framför datorn. Och då ska man veta att Hell let loose med senaste uppdateringen är hyffsat sönder....

Men jag ger inte upp än på bf6, till helgen blir det långkörare med bf6.

Försök hitta folk du kan spela tillsammans med för majoriteten av spelarna på matchmaking spelar endast för sig själva. Då slipper man bli frustrerad över medics som bara springer förbi när man är död m.m.

Är över 40 och spelar väldigt lugnt och försöker hålla mig i bakgrunden och se till att alla håller sig vid liv. Hybris och leka Zlatan får ungdomarna hålla sig till.

Permalänk
Medlem

Händer det nån att spelet kraschar till och från och att man hamnar i skrivbordet utan ett felmeddelande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Händer det nån att spelet kraschar till och från och att man hamnar i skrivbordet utan ett felmeddelande?

Enda gångerna det skett, väldigt fåtal så har man joinat nån custom server som nån har skapat.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Battlefield.. spelen jag alltid blir bannad från servrar i då jag jag flyger med joystick och det är helt omöjligt enligt tangentbordsflygare att vara bättre än dom 😅

Ha ha ha 😅 Fattar precis.
Samma här 🕹️

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Bloom som har varit på tapeten sen realese, kulorna går runt fienden när det i själva verket är träffar.

Ok! Alltså att det är överdriven bloom eller att det är helt random?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Börjar bli lite äldre(fortfarande under 40) men jag väljer oftast att spela som support / engineer framför assault. Det krävs inte lika mycket twitch reaktioner utan inta en bra position och sen är det bara att peppra på. Jag brukar ändå landa i top 3 och allt jag gör är springer runt för att reviva, kasta ut ammo och suppressa fienden, sjukt kul.

Lite sniper ibland för att köra runt med drönaren och spotta fienden + paja deras diverse utrustning som drönare och minor(man kan döda folk som är i närheten av minor om man spränger dem med rätt timing).

47 vintrar ung 😂
Jag håller tempot och var bäste spelare och med i bästa squad flera gånger igår. Lite stolt faktiskt. Börjar förstå spelet mer och mer och levlar upp bra. Lite drygt 28h in i spelet och detta är 2025 års spel för mig

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Samma här 🕹️

Jag måste testa koppla in min joystick och ge helikoptern en chans till, det har inte gått så bra tidigare 😂

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Zero Cool:

Aha! Det där är ju supersmart! MEN, går det att få spelet att endast visa den lägsta av siffrorna så att man slipper titta på båda samtidigt? Så länge man har bra FPS så är man kanske inte så intresserad av om det är CPU eller GPU som sätter gränsen.

Jag kör faktiskt oftast Nvidias Performance Overlay från Nvidia App. Där kan du justera det mesta, och den ger "rätt nog" FPS.
Nån enstaka gång har jag provat Windows Game Bar, meh.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold7 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Ok! Alltså att det är överdriven bloom eller att det är helt random?

Som det verkar är den både random och överdriven atm.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig det står att bf6 servrarna är nere just nu när jag försöker att komma in i spelet.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Crucial P3 2TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Samma här 🕹️

Är det bra feeling med joystick nu igen på bf? Är det värt att damma av den gamle Logitech joysticken? 😅

Permalänk
Medlem

Några spridda intryck: Tycker det är lite för mycket arkad med fordon. För mycket gokart med stridsvagnarna, ingen upplevd tyngd.

Annars har jag mest problem med kartorna och level design. Dels för få större kartor, annars många kartor där lede fi kan dyka upp var helst, när helst, om det så är ovanifrån eller bakom/vänster/höger/under. Gärna samtidigt.

Det sistnämnda är givetvis ett resultat av 64 spelare men kan också ha med åldern att göra. Jag tycker dock det är lite för snabbt tempo rent allmänt för att vara ett Battlefield. Det faktum att man var på G att reducera tickets för att driva upp tempot ytterligare... hmm.

När allt kommer omkring kommer jag fortfarande spela och ha roligt med vänner och bekanta. Ribban känns dock rätt lågt satt för att jag ska bli och vara lyrisk över en denna installation i serien.

Lite QoL som kanske kommer fixas med tiden - exvis har jag dött ett par gånger för att single fire inte resettats efter död. Irriterande där och då.

Permalänk
Medlem

Ett litet klipp jag gjort.

Recon känns riktigt skön och köra med än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Det är svårt att säga vad mycket/lite är, men jag spelar runt 2-3 timmar per dag och tycker att jag har ganska bra koll nu sen release. Självklart ska man inte jämföra sig med no-lifers och barn som sitter framför spelet 24/7. Men jag tycker spelet är sjukt kul, även de matcher man förlorar så har man haft riktigt kul.

Har inget med AI att göra men nu när du säger det!

2-3 timmar om dagen låter ändå som extremt mycket för mig. Med den tiden hade man ju typ kunna lära sig t ex kinesiska på sex månader, medan jag inte riktigt vet vad man får ut av att köra bf6 samma tid.

Jag skulle kunna tänka mig max 2-3 timmar i veckan att lägga på spel. Är det värt att köra battlefield då eller kräver det mer tid för att vara roligt?

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bmannu:

Det är ju främst ett fel i breakthrough. Hade det varit på en "riktig" karta så finns det helikoptrar och plan som kan plocka en stillastående tank som om det vore ingenting.

Nu står de ju i "dödszonen" som inte försvararna kan gå in till öht.
Möjligen så går det att lösa genom att backa dödszonerna på vissa kartor tillbaka mot attackerarnas spawn. Men då ökar risken för spawncamping.

ja nåt måste de göra, blir ju lite less på det

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Är det ngn mer än mig som börjat störa sig mycket på cod glidande med smg:s? Antar att det inte vore så drygt om smg:s inte var en aning OP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Är det ngn mer än mig som börjat störa sig mycket på cod glidande med smg:s? Antar att det inte vore så drygt om smg:s inte var en aning OP.

På PC stör det inte så mycket imo. Då man lika lätt kan skjuta dom. Men kan tänka mig att det kan vara svårare med Hk. Ser inte riktigt fördelen mer än runt ett skydd.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

På PC stör det inte så mycket imo. Då man lika lätt kan skjuta dom. Men kan tänka mig att det kan vara svårare med Hk. Ser inte riktigt fördelen mer än runt ett skydd.

Hör att du inte varit på servrar där det varit några experter på taktiken. Men du kommer att förstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ja, jag skulle öppna min squad för att kicka en random så en kompis kunde joina men då kraschade jag till windows istället. Dock första kraschen sen jag köpte spelet vilket verkar vara okej med tanke på vad jag hört.

Permalänk
Medlem

Vart rekommenderar folket att man köper BF6 när det gäller PC?

Steam eller via EA's egna launcher?.....mina vänner har det på PS5 samt Xbox, men antar att man kan crossplaya oavsett vart man köper ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Vad skulle fördelen vara med att skala upp till låga 1080p? Att rendera i lägre upplösning och skala upp till 1080 kan ju knappast ge bättre bildkvalité än 1080p native?
Kör man en högre upplösning förstår jag varför man kan vilja göra detta för att få högre FPS. Men 1080 är ju så pass lättdrivet redan.

Jag tyckte du hade "låg" fps men det kanske matchar din skärms hz bra.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Steam eller via EA's egna launcher?.....mina vänner har det på PS5 samt Xbox, men antar att man kan crossplaya oavsett vart man köper ifrån?

Kan inte svara på den sistnämnda frågan men argumentet för Steam brukar vara att det är skönt att ha alla spel samlade under samma launcher, speciellt om man inte spelar andra EA-titlar. Till skillnad från 2042 så behöver EA-appen inte längre vara installerad för att spela Battlefield 6 via Steam. En annan fördel med Steam från mitt perspektiv är att jag kunde sälja av gamla CS-lådor och skins som bara låg och skräpade vilket gav mig mer än tillräckligt för att köpa spelet "gratis".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Kort svar:
Steam 100%. Crossplay funkar oavsett.

Permalänk
Medlem

Alla vänner som gamear är på steam, enklast att bjuda in och se när ens vänner spelar så det blev 💯 Steam för mig, rätt skönt slippa andra Launcher appar.
Steam och Xbox appen är de två jag använder

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Har köpt alla EA spel via deras app tidigare men efter deras klanterier med denna lansering köper jag aldrig något där igen. Först kan man inte spela vid lanseringen i deras egen app, sen ska de kompensera spelarna som drabbades men väldigt många inklusive jag själv har inte fått vad som utlovats. Blir Steam framöver för egen del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

2-3 timmar om dagen låter ändå som extremt mycket för mig. Med den tiden hade man ju typ kunna lära sig t ex kinesiska på sex månader, medan jag inte riktigt vet vad man får ut av att köra bf6 samma tid.

Jag skulle kunna tänka mig max 2-3 timmar i veckan att lägga på spel. Är det värt att köra battlefield då eller kräver det mer tid för att vara roligt?

Ja, det är främst på helgerna det blir 2-3, men jag är också vaken mellan 6-22 och framåt kvällen brukar man vara rätt slut i huvudet, så då är det perfekt med lite bf6 där du slipper tänka mycket.

Om det är värt eller inte är nog upp till dig men säg att en standard conquest/escalation varar runt 20-30 minuter(10-15 minuter om du kör squad deathmatch eller liknande modes), då blir det kanske 5-6 matcher i veckan, vilket inte är helt fel? Vissa matcher kan dra över rejält dock men mina matcher snittar runt 30 minuter.

Om du gillar att grinda för låsa upp saker så finns det gott om det, men vissa är riktigt sega som du kommer få jobba på länge(beroende på hur duktig du är såklart).

Permalänk
Medlem