Ursprungligen inskrivet av ca6
Ja, det låter vettigt.
Först hade jag tänkt mig att köpa ett MSI Neo 875, men sen läste jag att om instabilitetsproblemen, och att folk rekommenderade IC7/IC7-G istället...men efter att ha läst Abit-forumet så tvekar jag på det kortet med (MIC-problemen är inte så farliga, men boot-störningarna och dom felaktiga temp-sensorerna verkar jobbiga). Så en kompis som också ska köpa nytt rekommenderade Lanparty-kortet. Det verkar vara rätt bra, men NB-kylaren verkar lite i underkant.
Nu har DFI även ett nytt 875-kort på G, som på pappret ser identiskt ut med Lanparty, men förmodligen kommer utan neon-kontakter och bärsele. Jag hittade priser i Australien, och det verkar landa runt 1600-1700:-, vilket gör det riktigt intressant. PCB vet dock inte när det kommer till Sverige.
Det har ju varit mycket skriveri och hypande när det gäller Abits kort. Själv har jag tre stycken hemma för test och alla funkar kanonbra. Jag har däremot inte provat mic. Boot och temp har jag däremot inte haft problem med. En viss fördröjning när man trycker på knappen kan man märka men inget som stör. Detta var från början ett större problem men fixades via biosuppdateringar. Fick i går ett nytt Asus P4C800-E DeLuxe som jag precis riggat i och börjat köra. Har kommit upp till 260MHz på bussen redan (P4 2,6c) och kommer att fortsätta försöka. 260MHz var dessutom siffran där Abit IC7-G inte ville längre. Så kommer jag längre med Asus kortet så får det nog sitta kvar.
Har nästan alltid kört med Asus och ett par MSI tidigare. MSI har jag aldrig varit riktigt nöjd med men Asus har jag alltid gillat. Tills man kom med P4C800 DeLuxe (utan -E). Ett bottennapp när det gäller features och utrustning. Tyckte inte riktigt om bios heller (AMI). Därför provade jag Abit och har hittils tyckt dom funkat kanon. Nu kanske mitt förtroende ökar för Asus när jag provat det nya kortet. Kanske något du kan tänka dig om du är osäker på Abit?? Jag kommer testa ett tag så får vi se hur det går.
Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.