Permalänk
Medlem

Flyttat från vecka 36 till vecka 39, om det intresserar någon.

Permalänk
Medlem

Det känns lite som att Bostream drog en rövare och lockade jätte många kunder till scream som ännu inte var utbyggt! Tycker det är lite fel av dem! De var för ivriga pga av BBB vdsl tryck kan tänkas, tror själv att de ville vänta några månader innan de gick ut med scream

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Verkar ju som de ändrar samtliga från 34 -> 41, så kolla imorrn igen.

Bstark och jag tillhör samma station och det står fortfarande v34 på mig med.

Detta är ju en av de telestationer som skulle vara först med att få Scream - så..... hoppet finns ju att det kanske är på gång...

Men hoppet känns inte så starkt.

Permalänk
Medlem

Fan för bostream..

Först stod det på sidan att stationen skulle installeras vecka 34.. sweet har man tänkt..
MEN NU har mupparna ångrat sig o skrivit att den kommer att installeras vecka 41..

ahh va sur man blir..

Funderar på att avbeställa allt nu...

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Bstark och jag tillhör samma station och det står fortfarande v34 på mig med.

Detta är ju en av de telestationer som skulle vara först med att få Scream - så..... hoppet finns ju att det kanske är på gång...

Men hoppet känns inte så starkt.

Jo, vi får lov att hoppas på att det blir så Vore ju trevligt om man kunde få lite info om hur tjänsten fungerar innan man själv får den.

Permalänk
Medlem

VECKA 34 ---> Stationen installeras vecka 39

fan om jag ska få vänta tre veckor till efter det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
VECKA 34 ---> Stationen installeras vecka 39

fan om jag ska få vänta tre veckor till efter det!

Får du säkert, tänk på stackars mig och Gurra, vi får vänta två veckor till på att stationen ska "installeras" =(

Permalänk

Uj. Jag ringde bostream förra veckan. Kom fram till en kille som trots mina ursäkter att jag är tjatig ändå var otroligt less och grinig. Åja. Enligt honom kunde jag nog igång hela kittet till början av oktober. mmm.

Äntligen har de iaf behandlat min order över huvudtaget så att jag kan kolla statusen på hemsidan. V39 är det tänkt att stationen ska vara klar... sedan ska det ta 3 veckor att leverera modemet? hmm.

Jobbigt när man är van att jobba mycket hemifrån att inte ha nån lina nu.
Lite skumt att ha erbjudandet om 1000:- rabbat fram till 31a augusti när de inte kan erbjuda tjänsten förrän ca 1-2 månader efter det sista datumet för erbjudandet.

Åja. IT är ju som det är. Idel lovord och siffror hit och dit men alla är ändå förlorare i slutändan. Förrutom chieferna på högsta nivå som håvar in allt då förståss :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Du vet alltså att det är Skanovas fel och inte BBB som skickat ut fel information?

Tycker de flesta av dina argument mest är spekulationer från din sida och inga sakliga fakteargument, sluta smutskasta företag om du inte kan bevisa det.

Det är inte första gången du grillar på Skaniva istället för dem du köper produkten av. Det är BBB, BoStream etc. ni köper slutprodukten av, det är hos dem ni ska klaga, inte Skanova, det är i detta fall en underleverantör som resp. ISP sköter kontakten med.

I många fall som det blir fel är då företagen gör på sitt sätt och motparten inte är beredd på det. Skanova hamnar naturligtvis i kläm och springer lite som ärendegossar mellan de två.

Företag X avslutar en kunds abonnemang men har ett förfarande då de kan dröja mellan 1-5 dagar innan deras utrustning kopplas ut därefter. Företag Y planerar att överta abonnemang och önskar ansluta sin utrustning snarast möjligt vid utlovad avslutning av kund hos företag X. In kommer mellanhand och skall ansluta nytt abonnemang men ser att företag X ej kopplat bort sig än. Mellanhand kan inte på företag Ys begäran koppla bort företag X utrustning. Och där är vi idag, eller det är ivf så det har sett ut
Jag klandrar även isp:erna naturligtvis, men det är bara med frustration man kan se dem hållas och Skanovas insats är inte heller den guldkantad.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk

screem

låter djävligt skumt ATT ALLA FÅR DET V.34
jag tillhör mälarhöjden

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk

nu har dom ändrat till v.41 för mig oxå, nu kan dom dra åt helvete
betställer BBB istället

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

hmm vill inte verka skadeglad men fan vad glad jag är att jag slipper bostream hädanefter.

Men uhm dom verkar inte vilja slippa mig för dom har inte klippt min lina ännu trots att jag betalade för att få den klippt till den sista augusti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasse42sthlm
nu har dom ändrat till v.41 för mig oxå, nu kan dom dra åt helvete
betställer BBB istället

Gör du så, de har ju iaf förlängt sitt rabatterbjudande en månad. Jag skulle dock inte tro att de kan leverera tjänsten snabbare =(

Permalänk
Medlem

Alla som funderar på att byta från scream till BBB´s vDSL borde nog lugna sig lite...speciellt eftersom dom inte heller levererar i GBG än(?!)....ta det lugnt och vänta helt enkelt...till slut så kommer det ska ni se..

Permalänk
Medlem

ju fler som byter desto snabbare får vi som väntar...
Nja, men jag kan nog hålla mej för att få några Mbit mer... ungefär 6-10 eller vad det blir.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk

34 blev 39 här med. I alla fall lite information

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Xstream gick utmärkt på sin tid....Scream går åt h*lvete

Huh? Jag fick fan vänta 5-6månader på 2.5mbit efter att jag skulel fått det och efter alla andra nöjt sig med felia 0.5. dock har jag alltid haft gratis modem så jag hade tid att vänta. Men men, vart ju över 50telefonsamtal samt säkerligen 10mail. 2-3månaders indragen månadsavgift dock, de va snälla.

Permalänk
Medlem

för mig står det fortfarande v34 på min station...vilket innebär att dom har till på fredag på sig att leverera mitt modem.
men något säger mig att de kommer skjuta på leveranstiden till v39 även för mig, dom lär bara inte hunnit ändra mitt datum än misstänker jag

Permalänk
Medlem

lite komiskt, När postnr-funktionen dök upp så satte alla igång o kolla sina postnr där jag bor, i Älta (stockholm, nacka) det visa sig att ett postnummer kunde få scream, 13836 närmare bestämt, vilket skapade stor förundran över varför bara ett postnummer kunde få det. Tillslut efter många samtal och support som säger att det finns två telestationer i älta och att man ska kunna få det på 13836 kom de fram till att det var en bugg i systemet som gjorde att det visade "grönt ljus" där. Vilket senare bekräftats av status-sidan för kompisar som beställt på det postnumret.

Nu när de ändrat till "kan levereras omedelbart" istället för "under sommaren" så har istället mitt postnr fått grönt ljus och 13836 rött... stabilt värre

Får se vad man kan göra av det, har nämligen lagt en beställning innan 31/8 augusti trots att jag då inte kunde få det. vilket jag väl inte kan nu heller men men :]

Permalänk
Medlem

Det där it-stödet har väl nån praktikant pillat ihop...

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk

34 >> 41. Shit det är ju snart det, dax att börja möblera om då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

v.34 -> v.38 , vafan e det för vecka nu?

Visa signatur

MSI k8t neo ,Amd 64 3200+, elixir 512 sticka pc400, Club-3d 9600 pro @ 460/340 and some other crap.

Permalänk
Medlem

Ja man vart ju måttligt road av att se att de har flyttat fram datumet... Jävla bostream... Är de så ""#¤"¤#% svårt att uppdatera en hemsida och skriva att vi inte vet när det är klart? Utan när det har gått 3 veckor som de stod att då skulle man normalt ha fått det, så dåååå börjar de ändra på hemsidan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lithod
Flyttat från vecka 36 till vecka 39, om det intresserar någon.

Hear ye, hear ye... verkar vara Malmö-fenomen med framflytt till v.39 från v.36...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

När jag kollar status på sidan står det fortfarande V.34. Jag sitter på vasa-stationen i Gbg.
Ringde tidigare idag o då sa dom att dom håller på och installerar och att det borde ta 3 veckor innan jag får det.
Nån som tror att man kan lita på detta? Inte jag iaf...

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

Neee det kan man inte lita på. "Håller på att installera" på en station som skulle varit intallerad v34, men igentligen skulle varit installerad redan när de lanserade VDSL.

"Leverans av den nya produkten kan påbörjas redan idag till 100 000 hushåll i centrala Stockholm och Göteborg." från pressreleasen 4 juni

Bull**** är vad det är.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzz
v.34 -> v.38 , vafan e det för vecka nu?

37 om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

http://www.vecka.nu/
Där kan man se vilken vecka det är.

Permalänk

Din närmsta station är GÖTEBORG/KASERNTORGET
Stationen installeras vecka 34
Ditt avstånd till stationen är 700 meter

Står det fortfarande... innebär det att jag får scream den här veckan ? verkar som min station kanske är instalerad. Ringer imorgon!

Permalänk
Medlem

Icystriker, vilken station är du på? Vasa oxå eller? Skriv gärna vad dom sa när du ringde...

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|