Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Nec 1300 bra el. dålig

Permalänk

Nec 1300 bra el. dålig

Vad jag har förstått så är det många som har en Nec 1300 här på forumet. Jag har beställt min så den kommer snart.
Men min fråga är om det är ett bra eller ett dåligt köp? Om den krånglar något eller om det är något man ska passa sig för. Har läst tråden om han som misslyckades med firmware updaten och blir lite skraj för att updaten ska misslyckas när jag kör update på min Nec 1300.
Jag undrar vad ni har för personlig respons av brännaren om ni gillar den eller inte?

Permalänk
Medlem

Inga fel med brännaren. Fungerar utmärkt. Firmwareuppdateringar är inte mer riskfyllda på denna brännare än någon annan.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Jag gillar den, den är lite kinkig med skivor, men det är bara bra då det håller en ifrån att använda skräp-media

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Gillar den skarpt. Orginal-firmwaren som följde med den (min hade 1.05) är lite grinig med vilka skivor den vill bränna på. Med hackad 1.07 (som var busenkel att installera, gick dessutom att göra från WinXP) går den klockrent (och dessutom regionfritt). De skivor den inte ville bränna på först var dessutom skräpskivor (några misslyckades, de flesta andra fick lite olika läsfel).
Med lite bättre skivor har allt gått perfekt. Inget att klaga på. Alls.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Med hackad 1.07 (som var busenkel att installera, gick dessutom att göra från WinXP) går den klockrent (och dessutom regionfritt).

Var det Normal Windows flasher eller Auto Update flasher?

Permalänk

OK, jag ville bara vet a om det var ett bra eller ett dåligt köp. Om jag skulle behöva updatera firmware:n så vill man ju gärna inte att brännaren ska gå sönder, det var därför jag undrade.

Permalänk
Medlem

Gå sönder gör den nog inte så lätt. Skulle flashningen misslyckas i windows så är det bara att köra i dos, där går det nästnan alltid att återställa brännaren.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Jag minns inte att jag har sagt det där...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.