Permalänk
Musikälskare

Trä chassi IDE :P

Ska bygga in en 800 Mhz med ett litet mobo i en trä låda,
finns det någon guide, ska göra en liten låda

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

det är ju bara att skissa på hur stor låda du behöver.. såga utr bitarna, sätt ihop dom +"finish" roligast att designa sina egna lådor, då känsn dom mer personliga

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem

Har gjort det samma, ska lägga in bilderna från kameran till datorn, så kan du se hur jag har gjort.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Man kan ju fuska genom att baka in sitt vanliga chassi i en trälåda... mycket lättare och mer ljudlöst.
Fast inte lika proffsigt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Nu ligger bilderna uppe på http://w1.401.telia.com/~u40115585/Swecpics/Tr%e4l%e5da/

Hade lite 19mm's plankor liggande, så det blev en liten låda på 250*288*250 till min nya webserver.
Saknar dock en hårddisk. Men det kommer en ny på posten så fort Maxtor skickar en.....
Lådan skall målas vit o stå i ett hörn på skrivbordet utan en massa ljus o grejer... Ingen HD-led eller nåt.
Funderar på att eventuellt köra utna dvd-romen. Den skall bara användas vid installationer, så den skall ju gömmas inne i burken, men har inte bestämt om den skall vara ansluten fortsättningsvis, eller om jag skall koppla ur den helt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

snyggt med spikes under

varför levereras som i förpackning om 3 ? e det nån som vet det ?

kan ju säga som så att en 21kg sub hade ju ståt stabilare med 4 spikes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filiphag
snyggt med spikes under

varför levereras som i förpackning om 3 ? e det nån som vet det ?

kan ju säga som så att en 21kg sub hade ju ståt stabilare med 4 spikes

Nej, jag kommer köra min sub på 3 spikes, är det ojämnt golv (parkett och likn) så står basen stabilare med 3 spikes än 4.

Permalänk
Medlem

coolt, satte du i metallen för mobot och hårddisk racken med?

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem

Har inte kommit så långt, men kommer nog bara fästa med metallband i chassiet....
Skruva fast nätagget med plåtvinklar, sedan fästa metallband i "taket" o sen skruva fast HD'n o dvd'n i det.
Har fixat en plåt på jobb som kommer fungera som backplate, i den kommer jag att fästa I/O-plåten och nätbrunnen. har tänkt att göra en tunnel från nätagget o ut till ett hål jag skall klippa upp, o sen fixa nån form av dämpmatta att sätta på insidan av tunneln, så man kan få ner fläktljudet den vägen. Kommer köra fläkten på 5V, men minsta lilla man kan minska är värt. HAr tänkt o klä hela insidan av lådan i sån där vågig svart skummatta från Classe. Sen är den väl färdig efter det...
Kommer posta nya bilder allt eftersom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Har inte kommit så långt, men kommer nog bara fästa med metallband i chassiet....
Skruva fast nätagget med plåtvinklar, sedan fästa metallband i "taket" o sen skruva fast HD'n o dvd'n i det.
Har fixat en plåt på jobb som kommer fungera som backplate, i den kommer jag att fästa I/O-plåten och nätbrunnen. har tänkt att göra en tunnel från nätagget o ut till ett hål jag skall klippa upp, o sen fixa nån form av dämpmatta att sätta på insidan av tunneln, så man kan få ner fläktljudet den vägen. Kommer köra fläkten på 5V, men minsta lilla man kan minska är värt. HAr tänkt o klä hela insidan av lådan i sån där vågig svart skummatta från Classe. Sen är den väl färdig efter det...
Kommer posta nya bilder allt eftersom.

Var köpte du "spikesen"?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De följde med ett par gamla högtalare jag gjort mig av med.
Men du kan köpa sådana på ställen som säljer högtalare, allt från SIBA till Hifi-klubben....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

laggeman,
vad är det för ett trevligt mb du har, ser ut som något slags litet mb av något slag.
stämmer det eller ser jag bara helt fel?

Permalänk
Medlem

Ett VIA Epia med integrerad 800MHz prolle....

Länk: http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=2#p3

Visa signatur

Permalänk
Medlem

key,
jag som hoppats på att det typ var ett litet mATX kort eller nåt
letar efter ett lämpligt litet kort nämligen

Permalänk
Musikälskare

vilket nätaggregat ska man ha ?

http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=2#p3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vilket ATX som helst, fast ju mindre desto bättre, om du siktar på en liten låda.
Att tänka på är att om du använder ett sådant här; http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=9#p67 så kan du inte ha en vanlig cd-rom, då de tar mer ström än vad det kan ge.

Citat/ Note: These PSUs are only 55W, (please remember what they were originally designed for - we recommend a 5400RPM or laptop drive and slimline optical) - unsuitable for use with full size CDROM drives! /slut citat.
Ett mATX-nätagg är väl det som passar bäst annars. Om du inte väljer ett lite dyrare 1U-modell...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
De följde med ett par gamla högtalare jag gjort mig av med.
Men du kan köpa sådana på ställen som säljer högtalare, allt från SIBA till Hifi-klubben....

Oki, tack!

Visa signatur