Permalänk
Medlem

bäst val av detta?

Halloj

Asus P4C800/DELUXE
A-DATA SELECTRA 256MB DDR500
har jag redan bestämmt mig för, men sen är det så att 2.4C kostar på OC.se ca 2100 medans en 2.6C kostar OXO 2100 på kylning.com, då undrar ja vilken man ska ta, eftersom man är mer säker på steppingen på OC.se och det är ju meningen att ja ska dra upp den till åtminståne 3-3.2 ghz.

MVH / Hinds

Permalänk
Medlem

Det finns bara en stepping av varje frekvens på de nya.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt 2.6C. Mer "säkrad" prestanda och sedan tycker jag OC.se tar alldeles för mycket extra för att kolla upp klisterlappen på deras produkter.

Sidnot, varför inte ASUS P4C800-E? Inte så värst mycket dryrare, och med ICH5R med Intels GBit via bryggan istället för PCI.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Det finns bara en stepping av varje frekvens på de nya.

Du har delvis rätt, D1 är det enda som finns men om du menar SL6WH osv så finns det fler nu, 2,4 och 2,6 har båda två fått en ny var. Jag personligen sitter på den nya SL6WS.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

jo kommer nog ta -E på kortet oxo, skrev fel
Men till frågan igen, Eftersom båda kostar lika mkt borde man väl ta 2.6C men går den att klocka så mkt som det går att klocka upp en 2.4C, Så jag har fått för mig (kanske är fel) så är det ju att 2.4C går att dra upp lika mkt men att man köper den för den e billigare, men nu när den e lika dyr så borde man kunna ta 2.6C?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinds
jo kommer nog ta -E på kortet oxo, skrev fel
Men till frågan igen, Eftersom båda kostar lika mkt borde man väl ta 2.6C men går den att klocka så mkt som det går att klocka upp en 2.4C, Så jag har fått för mig (kanske är fel) så är det ju att 2.4C går att dra upp lika mkt men att man köper den för den e billigare, men nu när den e lika dyr så borde man kunna ta 2.6C?

Precis. Jag skulle valt 2.4C om det var billigare, men eftersom de är lika dyra så är det lika bra att köpa 2.6C. De båda klockar nog ungefär lika men som sagt, om du köper 2.6C har du garanterat .2GHz "out of the box".

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Du har delvis rätt, D1 är det enda som finns men om du menar SL6WH osv så finns det fler nu, 2,4 och 2,6 har båda två fått en ny var. Jag personligen sitter på den nya SL6WS.

en sån fick jag åxå. 2.6 Ghz. har du klockat din? vad har du kommit upp i isf? har inte provat än men lite kul å höra vad de går för

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miff0
en sån fick jag åxå. 2.6 Ghz. har du klockat din? vad har du kommit upp i isf? har inte provat än men lite kul å höra vad de går för

Jag har kört den i 3,44 men mitt nätagg strejkar och ville inte vara med i hastigheter över 3,1 om jag belastar den.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti