Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

BAJSbolaget BBB

Nu äntligen efter många turer med supporten hos bredbandsbolaget så har jag lyckats häva beställningen på vdsl.

Anledningen till detta var att det blev för mycket trassel, men främst för att leveranstiden på 90 dagar inte höll.

Först skyllde man fördröjningen på min nuvarande ISP.

Sen skyllde man fördröjningen på sin underleverantör.

Och slutligen så försökte man få mig att betala 1200 kronor i ångeravgift.

Egentligen så skiter jag i om leveranstiden är 3 mån eller 6 månader.. Men har man LOVAT att det ska ta upp till 90 dagar, och samtidigt har en support som ena gången inte förstår eller knappt kan tala svenska, samt nästa gång man ringer så får man prata med någon som uppförsig som att han var efterbliven.

Det får iallafall mig att känna att bluffbolaget vill jag ej ha något med att göra.

Var bara tvungen att säga det.. Om någon mer har haft otäcka erfarenheter så är det bara att fylla på i den här tråden.

Visa signatur

Abit NF7 | AMD Barton 2500+ @ 3200+ | Gainward Geforce FX5600 | Twinmos 256 DDR 2700 Dual Channel (2.5-3-3-0) | 3dmark2k1 = 9800

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget har då varit extremt trevliga och hjälpsamma alla de tre år jag har haft dem som ISP.

Permalänk
Medlem

Hjälpen man får speglar ofta hur man hanterar sig själv i telefonen.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cels
Hjälpen man får speglar ofta hur man hanterar sig själv i telefonen.

Så du menar alltså att han var så otrevlig i telefon att dom fick för sig att lova saker för att bli av med honom?

Permalänk
Medlem

inkörning av nya tjänster är sällan problemfritt och man kan välja att stå ut med problemen eller lämna det som kund.

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Så du menar alltså att han var så otrevlig i telefon att dom fick för sig att lova saker för att bli av med honom?

Nej det kanske han inte menade!?

När jag hade/fick problem med BBB telefoni & kontaktade kundtjänst & med trevlig röst påpekade problemet jag hade samt refererade till teknisk supports uttalande så hävdes mitt telefon abbonemang utan några kostnader + att BBB stog för returfraktkostnaden av utrustningen .....

Som man känner sig själv känner man andra

Sen att bara skriva bajsbolaget speglar hans mentalitet, har han använt en sådan nivå i sina samtal med supporten så förstår jag BBB & kan bara gratulera dem i sitt val att inte behålla honom som kund!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk

Jag för min del hävde min intresse ansökan det gick väldigt smidigt. Både svar via mail och telefon. De personer jag varit i kontakt med har varit trevliga och kunniga.
Ångrar att jag gjorde det, men det saknas pengar för närvarande. Med uppsägnings avgiften från bostream mm. skulle det kosta drygt 2000 kr.
Alltså absolut inte bajsbolaget

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej det kanske han inte menade!?

När jag hade/fick problem med BBB telefoni & kontaktade kundtjänst & med trevlig röst påpekade problemet jag hade samt refererade till teknisk supports uttalande så hävdes mitt telefon abbonemang utan några kostnader + att BBB stog för returfraktkostnaden av utrustningen .....

Som man känner sig själv känner man andra

Sen att bara skriva bajsbolaget speglar hans mentalitet, har han använt en sådan nivå i sina samtal med supporten så förstår jag BBB & kan bara gratulera dem i sitt val att inte behålla honom som kund!

Mjo det förstår jag, men varför har BBB folk som "lovar" saker alls när dom tydligen inte kan hålla det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivanhoe
Bredbandsbolaget har då varit extremt trevliga och hjälpsamma alla de tre år jag har haft dem som ISP.

Jag känner folk som har bbb LAN och är mycket nöjda. Vilket jag med skulle vara om jag hade haft tillgång till den. Mina bekymmer rör den nya VDSL tjänsten som även har en egen support.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av null
inkörning av nya tjänster är sällan problemfritt och man kan välja att stå ut med problemen eller lämna det som kund.

Håller med om detta. Nu var det så att det höll på att drabba mig som kund då jag från början skulle få betala 1200 kr i ångeravgift, trots att det står i avtalet att man har rätt att häva avtalet om leveranstiden överstiger 90 dagar. Fick hota med Almänna reklamationsnämden innan dem gav sig.

Visa signatur

Abit NF7 | AMD Barton 2500+ @ 3200+ | Gainward Geforce FX5600 | Twinmos 256 DDR 2700 Dual Channel (2.5-3-3-0) | 3dmark2k1 = 9800

Permalänk
Medlem

BBB LAN + BBB telefoni finns det då inget att klaga på, varken stabilitet eller service. Telefonikillen löste mitt problem snabbare än snabbt

tråkigt med vdsl'et, men verkar inte mkt bättre hos Bostream

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Bajsbolaget var nått som kom upp när dom försökte snuva mig på 1200 kr.. Sen brukar det vara så att det finns en stor dragningskraft till bajs och kiss bland unga grabbar.. därav den rubriken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ringde idag till bbb,
-hej, jag skulle vilja beställa vdsl, men det är så att min telestation inte är utbyggd ännu, går det att beställa ändå?
-Ja, självklart, det ska gå alldelles utmärkt, det är till och med bättre att beställa innan, då reserverar du en plats i telestationen. Vänta lite så kopplar jag dig till kundtjänsten som har hand om beställningar.
-ok, Tack!

Efter kopplning, pratar nu med någon annan person.
-Ja, då behöver jag postnummer
-*** **
-Näe, vi har inga tjänster på det postnummret, så du kan inte beställa.
-Näe, jag vet, men snubben på kundtjänsten som jag pratade med nyss sa att det skulle gå bra.
-Vänta lite...(1 min)...näe, det går inte.
-happ, ok hejdå.

Känns som att dem verkligen måste se över sin information, jag har tidigare hört om massor som har fått olika information från olika personer på kundtjänsten, så jag (och uppenbarligen fler här) är inte ensam(a).

Permalänk
Medlem

Support?! Jag loggade in på LAN:et o reggade mig! Så najs med 10Mbit fiber...

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

Bara om din telestation är färdig så kan du beställa eller reservera plats, annars inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo det förstår jag, men varför har BBB folk som "lovar" saker alls när dom tydligen inte kan hålla det...

Jaså att lova saker är något som är unikt för BBB menar du?

aph! -> Du satte rubriken för att dra folk till tråden? ok... jag förstår, men man skriver inte så ändå tycker jag.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av aph
[B]Jag känner folk som har bbb LAN och är mycket nöjda. Vilket jag med skulle vara om jag hade haft tillgång till den. Mina bekymmer rör den nya VDSL tjänsten som även har en egen support.

LAN eller DSL så är det exakt samma support. Precis som med allt annat så har LAN funnits en längre tid och har därmed bättre fungerade rutiner. DSL är allmänt krångligare både före och efter anslutning i jämförelse.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på rubriken har jag en känsla av att du saknar den retoriska äefarenhet det krävs för att skapa en bra kontakt. För det är lite själv beroende på hur man bemöter kundcervice. Själv håller jag alltid god ton när jag talar med dem även jag är arg. Jag försöker även förstå att de tyvär inte kan lösa alla problem på ett magiskt fingerknäpp och att man iblan måste vänta och ha tålamod.

Så nästa gång kan du testa med att stryka alla svordommar, könsord och skitord även du är lite irriterad eller total förbannad.

Permalänk
Medlem

Jag tycker B2 har varit väldigt vänliga med det lilla jag haft med dom att göra.

Men det är väl klart, dom blir väl trötta på alla fjortisar som ringer hela tiden och frågar när dom ska få sin uppkoppling varannan dag.

Permalänk
Medlem

aph, vad ska du köra nu då? Scream lr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaså att lova saker är något som är unikt för BBB menar du?

aph! -> Du satte rubriken för att dra folk till tråden? ok... jag förstår, men man skriver inte så ändå tycker jag.

Bra motargument, strålande, och med en så är det ju spikat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra motargument, strålande, och med en så är det ju spikat!

Kundtjänsten går bara efter företagets riktlinjer, vad vet du om vad de tvingas säga även om det inte gäller. Vissa personer värderar sina arbetet och kan inte bara gå och "höfta fram egna gissningar" efter sina egna tankegångar vilket sannolikt skulle resultera i snabb spark pga arbetsbrist.

Sluta vara pinsam och lägg ner ditt mothuggande.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

Bara för att jag skrev bajsbolaget här så betyder inte det att jag på något sätt varit ohövlig i komunikationen med deras support. Jag talade bara om hur jag blev behandlad. Och att dom som jag varit i kontakt med verkade inkompetenta. Med undantag för den sista personen som per mail bad om ursäkt för allt krångel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyqol
aph, vad ska du köra nu då? Scream lr?

Jag kommer att fortsätta använda min 2mbits kabeltv uppkoppling tills dess det finns ett bättre allternativ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade BBB Lan i 2 år, utöver ett 10 tal kortare (2 längre, 6h~_) avbrott så var det inga problem, mista problem jag ade så ringde jag supporten som var både trevliga och kunniga, att det sedan blev telefonkö när nätet va nere är en annan femma och ganska förståligt

Permalänk

Har pratat med supporten två ggr, dom har varigt väldigt trevliga dom gångerna.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Har ringt till bbb ett antal ggr med en massa dumma adsl / vdsl frågor
Och min uppfattning är följande

Supporten är Bra trevliga och kunniga Raka korrekta svar

Kundtjänst å andra sidan Helt värdelösa osamanhängande svar
Som dessutom är helt fel

Dom har ingen koll på vilka tjänster som bbb erbjuder eller vad som gäller för att få respektive
tjänst
Jag fick tom förklara för en av killarna vilka tjänster dom hade och vad som gällde
Han hade ingen aning

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk

BBB har funkat skitbra hos mig. Kör 10Mbit fiber och deras telefoni.
Inga klagomål där. Tja.. Förutom att deras hemsida är otäckt ful.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Bara om din telestation är färdig så kan du beställa eller reservera plats, annars inte.

mmmmm exakt....
jag beställde eftersom det stod både på deras sida och dom tala om för mig när jag ringde till dom att det var tillgängligt.
sedan efter 3månader så börjar jag undra lite och ringer upp dom och gissa vad dom säger? (hint: telestation är inte färdig)

så nu måste jag vänta ytterligare 2månader(Och undra om dom lyckas hålla det nu)
(detta var för adsl bbb)

dåligt av dom att inte säga och markera ut på deras sida att det inte är aktiverat än(bara för det har jag fått räkning på mobilen om +2000kr bara för abstinens dom 2sista månaderna;/ (har kopplat upp genom mobilen))

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
(har kopplat upp genom mobilen))

Err... provat med vanligt modem via telefonlinje? Det fungerar faktiskt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aph
Bara för att jag skrev bajsbolaget här så betyder inte det att jag på något sätt varit ohövlig i komunikationen med deras support. Jag talade bara om hur jag blev behandlad. Och att dom som jag varit i kontakt med verkade inkompetenta.

Att kalla folk för inkompetenta är synnerligen uppskattat från heldeskarnas sida, jag lovar. Du anar inte hur mycket skit man får ta som frontlinesupport. Tycker snarare du skall vara tacksam att de inte svor åt dig...

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

grejen är att jag ej har modem:P och gick in i bland annat expert och elgiganten mfl.. och där vill dom ha ca 900!!!! för ett modem..nej tack (på telia ville dom till och med ha +1200:-)
iof hade jag köpt modem till att börja med hade det blivit billigare men men^^

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
grejen är att jag ej har modem:P och gick in i bland annat expert och elgiganten mfl.. och där vill dom ha ca 900!!!! för ett modem..nej tack (på telia ville dom till och med ha +1200:-)
iof hade jag köpt modem till att börja med hade det blivit billigare men men^^

...eller gått till närmasta riktiga datorbutik och köpt ett vanlig sketet comportsmodem för ett par hundra. Tror till och med Classe har modem

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)