Permalänk

BBB När kommer det?

Beställde BBB den 17 augusti. Fick bekräftelse på beställning med mera. Efter cirka en månad gick jag in och kontrollerade leveransstatusen, stod att BBB hade begärt en uppkoppling hos skanova den 6/10. Glad som en lärka avbeställde jag mitt futtiga och krångliga com hem abonnemang. Men, runt början av oktober ändrades leveransstatusen till "Något mer precist besked om inkopplingsdatum kan vi inte ge i dagsläget. " Har varit i kontakt med kundstjänst och de kan inte ge mig några vidare besked om när jag kan tänkas bli inkopplad. Någon mer som är i samma sits eller hur lång tid brukar det ta från beställning till inkoppling?

Minna
Väldigt oglad i dag.

Permalänk
Medlem

japp samma sits här ..och tydligen väldig många.... dessutom beställde jag i juni.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt BBB VDSL den 4/9 och fick de den 7/10 de tog alltså en månad och ett par dagar...jag hade telia innan som vart spärrat p.g.a virus spam så de stängdes av med omedelbar verkan kanske därför jag fick mitt BBB så snabbt, för att jag slapp upsägningstiden hos TELIA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1tCh1n
Jag beställde mitt BBB VDSL den 4/9 och fick de den 7/10 de tog alltså en månad och ett par dagar...jag hade telia innan som vart spärrat p.g.a virus spam så de stängdes av med omedelbar verkan kanske därför jag fick mitt BBB så snabbt, för att jag slapp upsägningstiden hos TELIA!

jo men jag sa upp mitt adsl innan jag beställde BBB så det beror det inte på i mitt fall

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
jo men jag sa upp mitt adsl innan jag beställde BBB så det beror det inte på i mitt fall

Själv har jag väntat i över 3 månader beställde den 19e juni och ingenting nytt=(

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ke84
Själv har jag väntat i över 3 månader beställde den 19e juni och ingenting nytt=(

Japp, beställde samma tid och det är fortfarande uppe i luften när jag får mitt. Telia påstår tom att mitt abbonemang inte är uppsagt.

Beror antagligen på att min station inte var nära att byggas ut när jag beställde, medans andra som beställt betydligt senare och fått det direkt sitter på en station som byggdes ut tidigt.

Permalänk
Medlem

mailade bbb tydligen ska min station bli klar i oktober.

Visa signatur