Vad saknar ni på en fancontroller? Vad önskar ni mer kunna erbjudas på dessa?

Permalänk
Medlem

Vad saknar ni på en fancontroller? Vad önskar ni mer kunna erbjudas på dessa?

Jag undrar vad ni öskar att en fancontroller saknar eller tycker borde förbättras?

Vad ska det kanske följa med fläktar?
I sånna fall med vilken dbA får dom ligga på?

Hur stor plats får dom ta?

Vill ha lite feedback på detta tror att många här har bra idéer angående dessa tillbehör.

Visa signatur

P4 HT 3.0GHz <-> 512Mb DDR <-> 200Gb HHD <-> Readeon 9800XT <-> 17"

Permalänk
Medlem

en knapp med vilken man kan stänga av den ev. belysningen.. den kan vara jobbig när man ska sova...
speciellt om det är sånna där über-LEDs

Permalänk

Skulle jag få göra en Fancontroller så skulle jag ha med följande:

4st rattar för att jämt kunna styra fläktarna mellan off/5v-12.
2st vanliga on/off switchar till valfri komponent.
2st usb uttag.
1st uttag för hörlurar.
Traditionella gröna och röda LEDs för on/off på alla knappar.
Samt en digital, lysande tempmätare till prolle och grafikkort.

Vi kallar det en "väl utrustad" fancontroller. En fancontroller med just dessa egenskaper skulle jag köpa för vilken summa pengar som helst Nästan.
Tillkommande fläktar är inte nödvändigt imo. Däremot långa sladdar till allt plus tempsensor till graffet

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Skulle jag få göra en Fancontroller så skulle jag ha med följande:
bla bla bla bla...

Får du inte det?

Permalänk
Medlem

Natriumtech UltraDM
tycker jag har allt

http://www.natriumtech.com/products.php?pid=1

möjligen en knapp för on/off av belysning

Permalänk
Medlem

Har styrnnig av ccfl-rör på min, samt dioder för 10/100Mbit och active från nic:et, lite dålig spänning därifrån dock. Hade även tankar på att sätta in usb-expasionskortet där också, men det fick inte plats

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (sic)reaper
Får du inte det?

Så klart. Men jag har inte tid, eller pengar att lägga ut på det.:(

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nyss hade du ju hur mycket pengar som helst för en sån grej. *mobbar vidare*

Det enda jag är ute efter är en fancontroller som är billig och verkligen kan reglera steglöst 5-12 V. Hört att vissa i praktiken inte är steglösa även om de utger sig för att vara det. 5.25"-plats, styrning för 4 fläktar. Förlängningskablar på några dm ska ingå. Max 250:-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Nyss hade du ju hur mycket pengar som helst för en sån grej. *mobbar vidare*

Det enda jag är ute efter är en fancontroller som är billig och verkligen kan reglera steglöst 5-12 V. Hört att vissa i praktiken inte är steglösa även om de utger sig för att vara det. 5.25"-plats, styrning för 4 fläktar. Förlängningskablar på några dm ska ingå. Max 250:-

varför måste du ha exakt steglöst? Bara det blir någorlunda bra steg. Jag tror det inte blir riktigt exakt med PWM tekniken som man använder. Vanlig analog teknik blir inte heller rätt för potentiometern inte är exakt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja ok, finns det säg minst 15 steg så är jag nöjd. En del fancontrollers verkar ha 3-4 steg vilket inte duger.

Jag har en Enermax på processorkylaren och i vissa specifika lägen uppkommer ett resonansljud. Vrider man då bara liiite lite så försvinner det. Jag vill kunna justera sånt utan att få en helt annan hastighet på fläkten.

Jag vill även kunna finjustera ner fläktarna så att jag får en kontrollerad maxtemperatur i datorn, utan att jag behöver köra fläktarna fortare än nödvändigt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
här är den ultimata: http://kylning.com/info.php?cPath=77_95&products_id=278

http://w1.250.telia.com/~u25014489/lada/Ny/5.jpg <--- där är en ultimata, mer behövs inte, 5V/12V.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

4st rattar steglösa
2st Vanliga on/off
1st hörlur kontakt
1st Fire Wire
Och inga lysdioder bara cleant utan masssa light. Kan tända skrivbordslampan om jag behöver se.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
http://w1.250.telia.com/~u25014489/lada/Ny/5.jpg <--- där är en ultimata, mer behövs inte, 5V/12V.

Håller med. Skit najs och inte massa penta lights

Permalänk
Medlem

off/5/12 är de enda som behövs..

Visa signatur

Amd 64 3200+ säljes inklusive moderkort..

Permalänk
Medlem

men den jag gav förslag om har både steglös reglering och off på samma ratt...är inte det oslagbart? fast min egena 12V-off-5V är iof också jävligt nice....

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Det får absolut inte vara PWM, det blir sådana irriterande ljud från fläktarna när man sänker..

Visa signatur

128 Ghz Pentium 7, 16 mb sdram, 13 Tb hårdisk 2,5-tum

Permalänk
Medlem

3-pinskontakter och 3pin->4pins addapter

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Medlem

en expressokran som man kan tappa ut lite kaffe vid behov

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Jag hade gärna sett stegleds som tänds beroende på krämen man vridit på

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

sånna med stegleds finns. kolla recension är på swec.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Faust
Det får absolut inte vara PWM, det blir sådana irriterande ljud från fläktarna när man sänker..

det beror på hur man skapar den. Vissa gör frekvenser på 30khz. Dom hör man inte så bra. Men om man bara kör ca 2khz så låter det.

jag håller med Golliwog

Om man kör PWM så är det ju inga problem att fixa så att den stängs av med samma knapp. Det är ju bara att ställa in om den kommer under ett visst värde så stryper den spänningen helt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aerogate II tycker jag är rätt så komplett iallafall utseendemässigt Dock så saknas en on/off switch för valfri komponent. Det skulle vara kul att kunna se vilken låt som spelar på Winamp på displayen