Permalänk
Medlem

www.iceberg.se - Burn me!

Ja, jag behöver då både possitiv och negativ kritik.
Tänk på att det ni säger redan kan vara ändrat, eftersom jag håller på med version 1,2.

Men allt är välkommet, och regga er gärna, eller skriv någonting i gäsboken.

www.iceberg.se

Visa signatur

//Iceberg - In Trance We Trust!
www.iceberg.se

Permalänk
Medlem

Den var rätt snygg, men den röda och gröna färgen på procenten passar inte direkt in.

Ah, nu kom jag in i själva sidan (det gick inte först). Ptja, vad ska man säga. Lite väl plottrig för min smak, tror jag. Men det är väl så ni träänceare vill ha det.
Den där översta bilden har lite streck vars syfte jag inte förmås tyda. Bort!

Koden är lite skum. Du använder HTML 4.01-doctypen, men ibland XML/XHTML-taggar (<br />). Någon speciell anledning?

Ja, det var väl allt.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Hur kan final fixes vara 65% klart, gör man inte de när man är klar med allt annat, och det är du ju inte ?

Permalänk
Medlem

Decamber: Jag kör med t.ex <br /> för att jag är i "mellansteget" mellan html och xhtml. ändrar jag doctype blir hela sidan damp.

Hoomie: Av det som inte är klart är inga ändraringar fixade, men t.ex communityt är helt klart, och där var det ju lite små final fixes, dvs 65%

Visa signatur

www.iceberg.se

Permalänk
Medlem

första reaktionen @ entrén var "personlig portfolio", men när jag gick in på sidan förståd jag att det var "lite" mera =D

måste säga att det var himmla snygg design, men kanske inte så passande till ett community, nu sitter jag på en relativt snabb uppkoppling, men gör bilderna inte sidan seg-laddad för modemare?

Jag gillar sådanna designer, men man blir trött på dom efter ett tag. Så en funktion där man kan byta färger skulle passa bra.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

jag diggade hela sidan! snyggt arbete!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Är det meningen att dina affiliates-länkar inte ska bli "ljusa" när man håller över dem, typ som länkarna? För det var vad jag trodde först iaf Det ser ut som de är lite nertonade men ska bli upptonade när man hovrar.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

väldigt liten, allt var i mitten och typ 70% var oanvänd av sidan

Permalänk

http://tjc.dyndns.org/bild.jpg <- ska texten vara så lång ner?

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Väldigt fin sida.
Du ville ju ha lite kritik, jag tycker texten Enter Site ska vara lite mindre, tror det blir snyggare då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iceberg
Decamber: Jag kör med t.ex <br /> för att jag är i "mellansteget" mellan html och xhtml. ändrar jag doctype blir hela sidan damp.

Kör xhtml för hela slanten! tar inte allt för lång tid att konvertera

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!
Jag håller på med en ny version, 1.2 där jag kommer ändra väldigt mycket ni skriver.

turbonallen: Ja, jag håller på att konvertera allting.

Bounter: Tack, ska se om jag ska ändra den.

jallabert: Antingen har du inte verdana installerat, om du kör linux, prova annars Ctrl+scroll upp/ner. Jag kan tyvär inte göra något åt linuxanvändare, förutom att hitta ett typsnitt som andra alternativ som passar till alla.

kung_bj: va?

filigran: Jo, det ska dom, och det fungerar i IE +5, netscape +5 eller 6, och mozilla. Vilken läsare har du?

m0REc: Tackar!

Smurphen: Det kommer en portfolio av c.a 30 sidor senare.
Ang. färg: Då kommer du bli helnöjd, eftersom det kommer att ändras i 1.2

Skriv gärna mera, stavfel i min text som raporteras uppskattas!

Visa signatur

www.iceberg.se

Permalänk
Medlem

De blev visst highlightade, det tog bara otroligt lång tid.. Jag skulle sänka fadetimen lite, så det går fortare för dem att bli "ljusa".

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
De blev visst highlightade, det tog bara otroligt lång tid.. Jag skulle sänka fadetimen lite, så det går fortare för dem att bli "ljusa".

Jo, jag har samma problem. Jag har kodat dom för att fada på en sekund, ska kolla nogrannare på det immrn. Tack.

Visa signatur

www.iceberg.se

Permalänk
Medlem

iceberg, vad är det för webbhotel som erbjuder unlimited webspace?

Permalänk
Testpilot

Sidan var väldigt fin och funkar fin-fint i firebird, det är bra

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Javablue: www.1place2u.com
hunden: Tackar, jag måste erkänna att det var ren tur. :] Jag kodade allt för att passa i IE, men så funkar allt i Mozilla med, då blir man glad. :]

Visa signatur

www.iceberg.se

Permalänk
Medlem

No offense, men .. du kanske skulle göra sidan på svenska istället? Dålig engelska = svårläst och oproffsigt intryck.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, vad är dåligt med min engelska? Skriv gärna stavfel, dåliga meningar och särskrivningar mm, jag och några andra hittar inga fel..

Visa signatur

www.iceberg.se

Permalänk

iceberg: "Welcome too this tutorial page, which are written by me".

Sídan känns som en blandning mellan community, personlig sida och "tutorial-sida". Och "in trance we trust" känns väldigt fel på sidan, den hör inte hemma på en sida om webbdesign.
Det syns att du är ganska duktig på den grafiska biten, men det blir väldigt svårläst och grötigt. Försök att göra en renare sida.
Och bli inte ledsen över kritiken, jag gör det för din skull

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Lugnt, In trance we trust är radiodelen :]
Sidan är en egosida, vilket kan vara väldigt mycket innehåll.
Men jag gjorde den mest för att lära mig php.

Visa signatur

www.iceberg.se

Permalänk

Tycker du har gjort ett riktigt bra arbete me det finns alltid saker att förbättra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dataper
No offense, men .. du kanske skulle göra sidan på svenska istället? Dålig engelska = svårläst och oproffsigt intryck.

Håller med, du har .se domän och det finns grammatiska fel, stavfel och meningar som inte riktigt är bra lite överallt på sidan men inga stora saker. Sen tror jag att du kommer ha flest svenska besökare och tutorials är lättare att läsa på svenska än engelska, tycker i.a.f. jag.
Det ser bättre ut med svenska helt enkelt

#2 Man borde kunna välja olika färger på designen, en ljusare, en mörkare och kanske några med andra färger.

#3 Länkarna borde inte ha en "fade" utan ändra färg dirket eller nästan direkt.

Sen bara undrar jag, har du testat sidan i de vanligaste webbläsarna, IE, Netscape, Mozilla, (Links)?

Ta det inte för hårt, i helheten är det en bra sida!

Permalänk
Medlem

Eller så kan man ju göra sidan på svenska, och ha en "page in english"-länk nånstans, så blir alla glada, istället för att ta bort den engelska sidan helt, nu när du ändå har skrivit på engelska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Shadow-Song:

1: Istället för att säga att det finns massa fel, kan ni inte skriva vad som är fel i texten så jag kan ändra?

2: Version 1.2 kommer du bli nöjd med

3: Även detta är nytt i version 1.2

Ja, jag har testat sidan. Allting fungerar i IE +5, i netscape/mozilla fungerar allting utom länkfaden vilket inte gör så mycket.
Opera skiter jag i, eftersom den läsaren inte kör på w3s standarder.

Filigran: Nope, jag vill inte ha sidan på svenska. Mest för att när den är på engelska kan mer förstå den. Och sedan är det ju ett utmärkt sätt att lära sig engelska på, eller hur? Så snälla, säg vad som är fel med engelskan!

Visa signatur

www.iceberg.se

Permalänk
Medlem

Jag sitte r på modem och den är seg.

Synd på en fin sida.

För övrigt tycker jag att du ska köra på engelsk text. Inte svenska.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Varland: Hur lång tid laddas sidan?
Är det bara loggan som är seg, eller alla sidor?
Jag tror loggan kommer vara laddningsvänlig i nästa version, så det är de andra sidorna jag undrar över. Det blir engelska

Visa signatur

www.iceberg.se

Permalänk
Testpilot

På tal om tutorials, hur översätter man det bra? handledningar låter inte så särskilt bra.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Okay, nu jävlar ska du få så du tiger.
[edit] Det är inte meningen att klanka ner på dig eller nåt, utan jag gör detta endast för att du bad om det. No hard feelings. [/edit]

Introsidan

Citat:

Hi and welcome to my website, well the entering stage of my
homesite. Well, right now there isn't much to enter anyway :).
This site is most designed and used for my own pleasure, but
I'm sure that you will find it entertaining. Regards // Iceberg.

"Well" återkommer lite väl mycket och "anyway" känns lite stelt. Prova skriv om meningen. Jag skulle nog skriva om allt:

"Hi and welcome to the entering stage of my website. At the moment there isn't so much to enter, but stay tuned - I'm almost there! This is mostly an ego page designed for my own pleasure, but I'm sure you will find something exciting. Regards // Iceberg"

På samma sida. "Php functions", låter det inte bättre med "PHP functionality"?

"Admin stuffs" -> "Admin stuff" (inget plural-s; stuff är ett så kallat "uncountable" subst.).

"Final Fixes" -> "Final fixes". Håll dig konsekvent med versaler/gemener.

"Newsposting are also up" -> "Newsposting is also up". Newsposting är singularis eftersom det åsyftar själva posthanteringen och inte nyheterna. (news är för övrigt också singularis).

"Credits site are up too" -> "Credits site is up too" (eller "[...]is also up"). Det är själva sidan man syftar på, inte krediterna.

Huvudsidan

(Första nyheten)
"betatester" -> "beta tester". "Thank you all!" kanske låter bättre än "Thank you!"?

Citat:

"Some sections are down or not finished, don't worry. I will fix them as soon as possible. Happy surfing!"

->
"Some sections are down or not finished. Don't worry - I will fix them as soon as possible. Happy surfing!"

(Andra nyheten)

Citat:

"At this time five HTML tutorials are done, but I'm going to finish them soon."

Vad menar du? Fem html-tutorials är färdiga, men du ska göra klart de snart?

(Tredje nyheten)

Citat:

"Well, now most of the site is finished, I saved the newspost function because I couldn't code one before :)."

Most of the site låter lite dumt, i min mening, även fast det går att säga. Jag skulle nog skriva om det till: "Now almost everything is finished. I saved the newspost function because I couldn't write one before. ;)" (Notera bytet från komma till punkt; ett komma skiljer en huvud- och en bisats medan punkt skiljer två huvudsatser).

Me, Myself and I

"Here is more interesting parts". Ändra till "Here comes a more interesting part" eller "Here are some more interesting parts". (Notera are).

Citat:

"I started experimenting with the web a few years ago, two to be exact, after almost ruining my family with the modem cost, my dad bought my ADSL. Bostream 2.5 Mbit, which is very much okey."

Ändra till:
"I started experimenting with the web a few years ago, two more precisely. [Inte nödvändigt - du kan behålla din formulering!] After almost ruining my family with[/by] the Internet cost, my dad bought the ADSL Bostream 2.5 Mbit, which is very much okay."
(Notera punkten innan "after almost...", samt stavning på okay).

Citat:

"It was when I got ADSL I started with html coding, I really don't remember how I started but I think my friend MeR|iN had something to do with it :)."

Personligen skulle jag ändra till:
"It was when I got the ADSL I started doing some HTML. I don't really remember how it began, but I guess my friend MeR|iN had something to do with it. ;)"

"After a while i learned enough..." Hörredu - "I" med stort I.

Citat:

"It was pretty big when we closed it, mostly because it was summer and we didnt have the time that it took."

Hmm...
"Even though it grew pretty big, we had to shut it down. The main reason is that it was summer and we hadn't got enough time on our hands."

Citat:

"After a very warm summer I suddenly met Phoon, which I started Web-It with. It was probably here when I learned most, we was at the top 20 peoples working in the team, we aranged one successful counter-strike cup and made many homepages for clans etc."

Så här skulle jag skriva:
"After a very hot summer I suddenly met Phoon, whom I co-founded Web-It with. Now was probably the time I learned most."
"top 20 people" - jag fattar inte riktigt vad du menar? Hur som helst: "we were" (inte was), people (inte peoples), arranged (inte aranged).

Nu ska jag käka. Jag återkommer strax.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Okay, låt oss fortsätta.
Fortfarande vid "Me, Myself and I".

Citat:

"Well, after Web-It I just cooled down, working the shit out of me in school. That was about 4 month ago, from that time to now I've learned even more, just to create this personal site. I will work on it until its done :)."

Ändra "4 month" till "four months". Ändra "from that time to now...." till "Now I've learned even more, just to be able to create this site. I will keep working on it until its done. :)"

Citat:

"When I go out elementary school I will try and attend to a Basketball gymnasium, while going the technic line there. While I will learn even more about Webdevelopment, which I hope to work with after quiting school. This is like my life's history and future. :)"

Så här skulle nog jag skriva:
"When I finish elementary school, I'm planning to go for an upper secondary technical school with a basket ball profile, if I manage to admit [osäker på ordval!]. After then I want to work with web development. Well, this is a little glance into my life's history and future. :)"

Vidare... "icecream" -> "ice cream". "finaly" -> "finally".

Tutorials

Citat:

"Welcome too this tutorial page, which are written by me,
but some by my friends as well."

Ändra till typ:
"Welcome to the tutorial page. Most of the tutorials are written by me, but some are written by my friends."

"formating" -> "formatting"
"Comming soon" -> "Coming soon"

Hosting
"anywone" -> "anyone"
"but again not any friend" -> "but again not all my friends" (om det var det du menade!)
"mails" (only serious mails) -> "mail"

F.A.Q.
"feel free to drop a mail" -> "feel free to drop me a mail"

Well, annars var det bra.
Observera att detta endast är förslag - du behöver inte ändra om du inte vill.
Just ja - jag tycker verkligen att du ska byta ut den röda färgen på ex "Not completed!" (portfolio) till något som är lättare att läsa och som sticker mindre i ögonen.

Detta blev kanske lite rörigt, men vafan...

Visa signatur

- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Tack! Precis sånt jag ville ha, ska läsa igenom mer noggrant och kolla allt som behöver ändras, den röda färgen är kass för då får den mig att vilja göra klart sidan varje gång jag tittar på den. :] Vilket aldrig händer. ^_^

Visa signatur

www.iceberg.se