Permalänk
Medlem

Fråga om port forwarding....

Jag har en D-Link DSL-504g router med inbyggt modem och nu vill jag sätta upp en ftp server men de verkar ej funka bra för den ger ju ut routerns ip eller nå så det funkar inte alls och nu hörde jag av nån polare att man måste port forwarda i routerns inställningar men jag hittar inte var i den och jag kika lite i help filen och så här fanns det en funktion:

Click Enable to turn on the DNS forwarding service, which forwards to your LAN PCs the Domain Name System server addresses that your PPP connection learns from your ISP. This option can only be used when the Router is configured to act as a DHCP server for your PCs.
If you click Disable, you must configure DNS addresses manually on each PC or in the fields below.

MEN det funkar ju typ bara med PPOE och telia använder ju inte de så hur ska jag göra? Svaret är säkert jättelätt men jag kommer bara inte på de!

Permalänk
Antielefant

Inte DNS forwarding, det är ointressant i sammanhanget. Det du ska använda är Port Forwarding eller Virtual Server.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync