Permalänk
Medlem

måla tbordet

jag tänkte måla tbordet, och tänkte använda humbrol hoby spray för detta. någon som har några synpunkter eller erfarenheter av detta? kan man lacka denna färg med något lack och vart får jag tag på det i såna fall?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
SpelClockers

har inte gort det själv, men snyggast är vell att slipa på t-bordet sen lägga på några lager klar lack!
Dom borde ju ha sånt på Mekonomen eller Biltema!

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Du måste slipa grunda lacka och klarlacka om det ska sitta annars släpper det efter ett tag.

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Avstängd

Ska du måla knapparna också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Ska du måla knapparna också?

nope, inte knapparna, iaf inte dom man skriver med, kanske typ esc och f-knapparna. men funkar klarlack med humbrol färg? har fått för mig att det kan lossa...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

hobby färg e nog ganska bra kvalitutta på så den ska nog inte lösas upp som montana och biltema har en tendens att göra.

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem

jag använde vanlig spatfärg från närmaste ok mack och det håller fortfarande

Visa signatur

Permalänk
Medlem

måste man verkligen slipa? det sitter ju inte precis lös färg på tbordet nu...räcker det inte bara med tröd`?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

man slipar väll för att färgen ska fästa bätre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

slipar man inte för att det kanske sitter gammal lös färg på?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett ett tangentbord som ha en helt slät yta, så jag antar att din inte heller är det.
Du måste slipa ner med väldigt fint sandpapper, våtslipa, så det blir helt lent, du ska inte ens känna några skavanker på tangentbordet.

Det måste du göra om du vill ha en spegelblank yta, annars kommer det bli "bulor".

För att få färgen att fastna bättre använder du grundfärg(Primer). Jag tycker denna metod är bäst när man slipar:

sandpappra med grova pappret
sandpappra med finare
sandpappra med finaste (ska vara lenare än en babystjärt nu )
Primer
vila 16-24 h
Sanpappra som ovan, men om det går igenom färgen måste du slipa ner all färg och börja om.
Vanlig färg
Sandpappra som ovan (strunta i grövsta/medel, kär bara med det finaste du kan hitta.)
Färg
Sandpappra
Lacka
sandpappra
Lacka
Polish

Upprepa sandpappringen/lackning/färgning valfritt antal ggr, beroende på vilket resultat du vill ha. Men se till att inte slarva vid slipningen, minsta skrovel syns! Du frågade ju inte efter råd om hur man målar, men tänkte bara lägga till vilken metod jag tycker ger bäst resultat

Lycka till!

Permalänk
Medlem

tack för tipset, men det blir väl iof inte alls buckligt om man inte slipar...färgen gör ju så att det blir blankt...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

har målat mitt i blåmetallic och svarta knappar(vissa)

Visa signatur

"Var glad över att Nintendo Game Cube inte ser ut som en stor svart verktygslåda eller en kupévärmare på högkant"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboa
har målat mitt i blåmetallic och svarta knappar(vissa)

har du några bilder? vad använde du för färg och metod?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

jag använde vanlig svart lack från mekonomen. (fick över när jag höll på med bilen).
problemet är att lacken har sprucket då tangentbordet står i solan några timmar om dagen. (bilen är ok, är väl plasten som expanderat...)

jag slipade inte, 2 lager vit och 2 lager svart gav en fin slät yta (sånär som på sprickorna då).
bilder i galleriet...
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=123...

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Medlem

jag har målat mitt bord en gång nu..ser bra ut, verkar dock lite kladdigt. har typ torkat 4h och det ska tydligen torka i 24 så vi får se hur det blir

Visa signatur

Deck me out

Permalänk

Ska nog också måla mitt tbord, gult.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Hedersmedlem

Duger färgen svart kan vinylspray (finns på mekonomen bland annat) rekommenderas. Ingen förbehandling krävs. Det förenar sig med plasten och släpper inte.

Permalänk
Medlem

nu har det torkat, men det blev lite prickar...kan det bero på att jag har skakat färgen för lite? för det verkar vara små luftbubblor. eller hur gör man för att undervika detta?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

har målat 3 ggr nu och är rätt nöjd med resultatet. funderar på att lägga på lite bilvax som avslutning eller kanske först lack och sedan vax. någon som har någon invändning eller ngt tips?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Vax kan nog bli fint du, kommer antagligen få en blank å fin yta då

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
nu har det torkat, men det blev lite prickar...kan det bero på att jag har skakat färgen för lite? för det verkar vara små luftbubblor. eller hur gör man för att undervika detta?

Man håller burken tillräckligt långt ifrån Man bör även lägga flera tunna lager färg för bästa resultat.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Ickx: jo, jag höll lite nära första gången, men efter dom 2 andra lagrerna är prickarna nästan borta. ska nog dra öven en gång till idag

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

va krånligt ni ska göra de ! ja skruvade bara isär mitt å sprayade sen lät de torka ! å färgen sitter fortfarande..iofs så var de bil lack. men sprolla

Permalänk
Medlem

Alternativ kan ju vara att bara KÖPA ett svart tangentbord. Fast självklart förstår jag att när kreativiteten infinner sig finns det inga hämningar och det är ju alltid roligt att göra det själv.

Visa signatur

system: Proletären

Permalänk
Medlem

Så här blev mitt:

Visa signatur

"vill du ha en tandläkarräkning på 5000 spänn"?

Permalänk
Medlem

Hur lyckades du har kvar texten på knapparna?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Efter jag lackat om det så skrev min syster med en silverpenna, och efter det klarlack 3ggr

Visa signatur

"vill du ha en tandläkarräkning på 5000 spänn"?

Permalänk
Medlem

nu är det klart, blev rätt nöjd. det ända är att det lucktar målarfärg. kommer denna lukt försvinna? det har torkat i 2 dagar nu.

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

BILDER!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )