Permalänk
Medlem

När försvinner Athlon XP TB?

Hej

Jag funderar på att uppgradera min duron 1300 till någonting snabbare men kan inte köpa barton p.g.a moderkortet(nforce1)
så jag har nog siktat in mig på en 2400+.

Är det nån som vet hur länge 266mhz TB kommer finnas kvar att köpa så jag inte sitter och funderar och helt plötsligt märker att den inte finns kvar längre och måste köpa både moderkort och processor när jag vill uppgradera?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska köpa både processor och moderkort jag.
Men tror nog inte att T-bred kommer försvinna inom den närmaste tiden. Du har nog åtminstone halva 2004 att fundera.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Antielefant

å andra sidan kan det ju snart vara läge att byta till ett nForce2, de kostar ju näst intill ingenting.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem

Duron finns ju annars..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Halva 2004 låter skysst då hinner jag uppgradera viktigare saker först.
Vill inte byta moderkort för det jag har fungerar väldigt bra med låglatency ljuddrivrutiner vilket är lite av ett lotteri.

Tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreasH
Halva 2004 låter skysst då hinner jag uppgradera viktigare saker först.
Vill inte byta moderkort för det jag har fungerar väldigt bra med låglatency ljuddrivrutiner vilket är lite av ett lotteri.

Tack så mycket.

nForce2 har VÄLDIGT låg latency på det inbyggda ljudet. Tar nästan NOLL i resurser.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Antielefant

MCP-T (nForce2 SoundStorm) har ju en egen väldigt effektiv ljudprocessor, vilket det är nästan ensamt om bland integrerade ljudkort. Dessutom ligger ljudkvaliteten väldigt nära Audigy2, dvs mycket högt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync