Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JediSthlm
Läste i CS idag att Telia är på väg med sin VDSL lösning snart. Enligt Yvonne på Bostream så har de kopplat upp 2000 på VDSL nu och BB ska ha kopplat in 3000. Undrar om det stämmer eller om hon pratar om ADSL?

Säkert ADSL, vet inte om nån som har fått VDSL hos Bostream än.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Är det bara dom med adsl som fått klar datum el är klara ingen med vdsl ?

Permalänk
Medlem

Hmm, beställde Scream den 28'e okt.

ringde nu för att höra om de kan ge mig ett datum INNAN mina 14 dagars ångerrätt går ut... fick beskedet via telefon att stationen är utbyggd v.47, därefter 3-4 veckor till.

Vet inte om jag litar på det, men BBB är nog inte mycket snabbare själva, så jag får väl snällt vänta då...

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk

lechill så vitt jag vet har ingen med VDSL fått.. :/

Permalänk
Medlem

dom e ju helt fuckade vägrar svara på mail också dom kan väl iallafall säga att dom har problem, och inte gå ut och lova saker som dom inte kan hålla.

Permalänk
Medlem

till Patbos: bbb har ialfall kunder uppkopplade med vdsl verkar ju inte bostream ha !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
till Patbos: bbb har ialfall kunder uppkopplade med vdsl verkar ju inte bostream ha !

Det är möjligt, men bor inte så nära ändå... kommer få 8/1 i vilket fall...

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem

Patbos: Sitter i samma situtation. Spelade ingen roll vilket jag valde.

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Nu syns inte mitt avstånd till stationen längre på status-sidan, antar att det är samma för er? Undrar om det är fel på databasen eller varför skulle dom vilja plocka bort denna informationen för oss?

Permalänk
Medlem

Vet någon varför avståndet till stationen har fösvunnit från statussidan?

Jag fick äntligen besked från bostream att mitt telestation var klart förra veckans onsdag och att jag får modemet i posten nästa veckas måndag eller tisdag!

Min station är Stockholm/birka

För mig gäller det tyvärr adsl.

Permalänk
Medlem

Avståndet är borta, men notera att det finstilta, om att avståndet inte kan stämma, också är borttaget.
Alttså är det nog inget databas fel.

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Din närmsta station är ÅRSTA.
Stationen installeras vecka 45.

fan.. jag kollade tidigae idag o då hade de kvar avstånd. säkert har de kommit på att det varierar krafitgt från deras antagande att de inte vågar har det skrivet längre..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kors i taket - nu verkar det vara på G även för mig

Senaste turerna hos kundtjänsten:

Onsdag: Ja vi ser att du väntat länge, vi tar hand om ditt ärende nu - du kommer att få ett mail under dagen.
Torsdag: Ja, jag ser att han du pratade med tidigare har tagit hand om ditt ärende - men han har inte gjort något än - jag ska påminna honom.
Fredag: Jag har ingen aning om vad du pratar om, det är ingen som tagit hand om ditt ärende - det tas i turordning och borde vara på gång nu snart.
Tisdag: Ditt ärende verkar ha fastnat i systemet hos oss - jag tar hand om det nu.

Då ändrades min statussida till:

Citat:

Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation.

Antagligen kommer jag få det där mailet under dagen idag alltså - så det kanske tar ca 1-2 veckor innan jag har det inkoppat

(Göteborg/Kasertorget - ADSL 8/1 )

Permalänk

Huj.

Nu har man haft modemet sedan i fredags. Jag har ännu inte fått igång det, så jag ringde igår och kom fram efter 35 minuter. Tydligen hade jag och en till problem som körde mot aspuddens station. Jag har provat att pinga gatwayen och det funkar lite fifty/fifty. Det går att pinga men den tappar en del paket lite då o då. Jag kan som sagt inte så mycket om sånt här. Den här typen av paketförluster.. beror det på felkonfiguration i gatewayen lr kan det bero på sopiga ledninger på även dit?

Hoppas iaf att de styr upp det idag. Man e måttligt sugen nu :]

Permalänk
Medlem

Pulver:Ringer du till Kundtjäns el ? för dom svarar ju inte på mail!! Skicka mail till dom i förra veckan forfarande inget svar. man blir ju fett sne!

Permalänk
Medlem

Jepp - jag ringer dom. Känns som det enda sättet att få fram ett svar (även om de inte alltid kan ge något vettigt svar)

Permalänk
Medlem

vad väljer du för val om man väljer scream så säger dom att dom inte kan ge några svar på nått......

Permalänk
Medlem

1 för privatpersoner sedan 2 för abonnemangsärenden.

Permalänk

Uj.

Vad gällar att ringa bostream så gäller iaf dagtid... Men de verkar jobba över rätt rejält i dessa bråda dagar iaf. Igår väntade jag mest bara tills alternativen lästs upp färdigt 2 varv. Då kopplas man vidare till kundtjänst och därifrån blev jag omkopplad till en tekniker som i sin tur kände snubben som meckade med stationen så att kommunikationen blev nog relativt rak med få mellanhänder igår iaf. Klart trevligt bemötande med. Mycket gemytligt. Räckan med ca 20min till "kopplaren" och ytterligare ca 15 min till teknikern.

btw. När jag provade att ansluta mig igår och pingade gateway samt ett annat ip som "dök upp" i commandprompten som låg inom samma range började norton att gnälla om ett virus, W32.Blaster.Worm som enligt nortons hemsida smyger sig in via tftp-porten och använder cmd.exe (som jag pingade med.) viruset ger sig på maskiner inom samma range och då endast 2k o xp. Spårra tftp och rdp säger jag när ni vill ansluta till bostream då det här säkert kom från någon annan ansluten till samma gateway. Jag är inte mycket för säkerhet o sånt men det var lite läskigt då jag bara nån dag innan kollat igenom hela burken efter virus o sånt. läskigt. nu åker routern på iaf :]

Permalänk
Medlem

Har du bott under en sten? Blaster har bara varit det mest spridda viruset det senaste halvåret! Alla (nästa alla tydligen) vet vad blaster är.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

bara köra windows update så klarar man sig från blaster el spärra brandväggen lite...

Permalänk

Hehe. Thanx. Jo. Jag ska köra windows update så fort bostream behagar öppna på kranen :]

Jag har haft brandvägg hela tiden o kör nästa bara ftp mot privata siter så jag har väl klarat mig bra innan. Sen sa jag upp mitt comhem i augusti för så jag har inte haft nån lina sedan 1a augusti. Så jag har klarat mig bra från virus hittls.

Permalänk
Medlem

Statussidan förändrades idag åt mig till följande:

Information om din station *
Din närmsta station är STOCKHOLM/BIRKA.
Utrustning för scream har installerats i din station. På grund av förseningarna och för att påskynda leveranserna så mycket som möjligt installeras väntande kunder i flera omgångar. Du kommer under vecka 45 att få e-post med uppdaterad leveransinformation.

vad borde man tänka om det här då?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

japp precis samma för mig på status sidan

Din närmsta station är GÖTEBORG/HISINGEN.
Utrustning för scream har installerats i din station. På grund av förseningarna och för att påskynda leveranserna så mycket som möjligt installeras väntande kunder i flera omgångar. Du kommer under vecka 45 att få e-post med uppdaterad leveransinformation.

undra vad de kommer att stå i det emäjlet...säkert nått i stil med.."ähh fan sorry asså...kanske vecka 50 om du har tur"

*inget email från dem än iaf....

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

även jag har fått den där statusen.
då har dom bara 2 dagar på sig att pumpa ut mailet
nåt säger mig att dom inte kommer få ut nåt mail den här veckan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok

undra vad de kommer att stå i det emäjlet...säkert nått i stil med.."ähh fan sorry asså...kanske vecka 50 om du har tur"

Jag börjar bli väldigt trött på detta. Ska fan ringa imorgon. Jag ska banne mig ha modemet innan dom stänger ner mitt 2.5.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok

samma för mig.. även om det fortfarrande står "Din order är mottagen men har ännu ej hunnit behandlas. "

sen så undrar man ju lite vad dom grejar med. Dom har tagit bort avståndet på statussidan och tagit bort hastigheterna på info sidan om scream. Står nu bara upptill 26mbit :/

Permalänk
Medlem

ahhhh

vad har hänt..

FEL: Det gick inte att kontrollera din order just nu, vänligen försök igen om några minuter.

som täntke kolla min status o se om nåt har ändrats

edit:wohooo
Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation.

Fått samma meddelande som de andra.. att jag ska få mail under vecka 45! hoppas på Bostream snart.. fast det bara är ADSL...

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

crown...vad hade du för avstånd ? jag hade 3700m

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!