Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

argh.. nu är klockan 16.10 sista arbetsdagen i vecka 45, och jag har då inte sett skymten av något e mail som de skulle skicka ut denna veckan ang lev tid...förtroendet för bostream börjar ju sjunka mer och mer >:/

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

ragnarok: Det står inte längre v45 om du kollar på deras hemsida. Dom har ändrat till så fort som möjligt tror jag. Man kan även läsa att du senast ska ha fått mailet på Onsdag.

Alla som ska få VDSL ska tydligen bli erbjudna ADSL tjänsten tills vidare...

Permalänk
Medlem

lol @ bostream

att de inte lär sig o skriver ut saker som att de ska maila alla v45... när de tydligen inte äns klarar av det.
så nu ändrar de status sidan än en gång.... Fan va duktigt! det är sånt här som ger förtroende till kunderna

BTW, visst stör inte comhem och bostreams adsl varandra utan man kan ha båda i samma lägenhet samtidigt? då jag har ingen lust alls att avsluta min lina innan bostream funkar

Permalänk
Medlem

Nyss inkommet!!

"Bästa kund,

Vi beklagar förseningen av din screambeställning!

Bakgrunden till förseningen är att Bostream inte fått tillgång till telefonstationerna i den takt som utlovats av TeliaSonera. Det glädjande är att vi nu har kunnat börja installera screamtjänsten för fullt till väntande kunder i majoriteten av telefonstationerna.

Din leveransstatus

Bostream har nu installerat utrustning för scream i din station, och den grupp du tillhör kommer att börja anslutas vecka 49. Under samma vecka kommer du att få e-post från oss med uppdaterad information om ditt telefonnummers status och kort därefter kommer du också att få ditt modem.

Vi har full förståelse för att du önskat dig screamtjänsten enligt den tidsplan som var planerad, och vi beklagar verkligen förseningarna. Vi arbetar för närvarande med alla tillgängliga resurser för att, allt eftersom vi får tillgång till telefonstationerna, ansluta så många kunder som möjligt.

Med vänlig hälsning,

Richard Burston
VD Bostream"

Permalänk
Medlem

mailet som går ut till alla med vdsl kommer säga att man kan få ett adsl modem istället till dom fått in vdsl modemen. och efter man har sagt okej till det så var det 3 veckors leveranstid.

Permalänk
Medlem

[VTi]:du kan ha båda samtidigt !. comhem e ju via kabel tv nätet.

Permalänk
Medlem

lechill: thanxs :D, som jag misstänkte då. hehe betalar hellre dubbelt än o hoppas på bostream leverar i tid

Permalänk
Medlem

lechill: Pratade precis med en kille på supporten som sa att han inte trodde att man var tvungen att godkänna att de skickar ett ADSL-modem tills VDSL-modemen kommer. Visste han vad han pratade om?

(Jag har nämligen inte fått det utlovade mailet)

Permalänk
Medlem

Sen när de väl gett er ADSL-modemet så kan de skjuta på VDSL-lanseringen så mycket de vill, yay !

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk

cels... iaf längre. Men det är bättre att vi får något än inget. Får du väl ta och hålla med om ?

Permalänk

2003-11-07 scream leveranser
Vi beklagar förseningarna av scream leveranser! Det glädjande är att vi nu har kunnat börja installera screamtjänsten för fullt till väntande kunder i majoriteten av telefonstationerna.

Bostream gör just nu ett e-post utskick till alla screamkunder med individuell anslutningsinformation och informationen bör ha kommit alla tillhanda senast onsdag 12 november.

Vi har full förståelse för att ni önskat er screamtjänsten tidigare och vi beklagar verkligen förseningarna.

Vi arbetar för närvarande med alla tillgängliga resurser för att, allt eftersom vi får tillgång till telefonstationerna, ansluta så många kunder som möjligt.

Bostream

Står som nyhet på sidan.

Permalänk
Medlem

ok

jag kanske missuppfatta att man behövde godkänna men det ska endå ta, 3v + och få adsl istället !!

Permalänk
Medlem

*suck*

Bostreams berömda "3" veckor........

Permalänk
Medlem

2003-08-01

- Leveranserna är försenade på grund av Skanova. Vi är klara att köra, vi har utrustning på plats, säger Yvonne Borg.

Mer än två månader senare har dom inte ens modem till kunderna, vicket skämt. Tur man avbokade och väntar på b2 istället. Där har ju iaf nånn fått vdsl.

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Vad händer om man bokar både screm och bbb ? Kan man inte sen bara avboka det som tog längst tid ? iaf borde man ju kunna göra det med bostream och bara skylla på förseningar. tycker jag iaf

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baaz
Vad händer om man bokar både screm och bbb ? Kan man inte sen bara avboka det som tog längst tid ? iaf borde man ju kunna göra det med bostream och bara skylla på förseningar. tycker jag iaf

Du kan göra det så länge Bostream inte påbörjat installationen, om de börjat åker du på anslutningsavgiften. Skulle tro att det är något liknande med B2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
cels... iaf längre. Men det är bättre att vi får något än inget. Får du väl ta och hålla med om ?

Iof, tycker bara att de borde ha vetat någorlunda i förväg om utrustningen fanns tillgänglig än ej. Hoppas bara för eran skull att ni sen inte blir sittandes med ASDL utan faktiskt får VDSL inom rimlig tid.
Förresten, kommer de debitera full pris för ADSL verren om ni beställt något annat?
Jo vet att priset är samma, men vissa kanske avstått om de fått ADSL.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

Vem tror på att det är problem hos Alcatel?

Är det inte lite suspekt att man kan få det ena modemet, men inte det andra? Efter nästan 6 månader kommer man på att man måste ge kunden ett vdsl-modem för att använda tjänsten. Har man inte haft tid att införskaffa modem sen lanseringen den 10 Juni!? Modemet finns ju uppenbarligen och är det inkopplat i telestationen är det väl inga problem att beställa modem till sina kunder?
Nä, så här dåligt kan väl inget företag hantera sina kunder. Det måste ju helt enkelt vara andra problem.
Men i vilket fall som helst, så måste ju nomineringen av "den mest misslyckade introduceringen av bredbands tjänst" gå till Bostream i år.

Visa signatur

JP

Permalänk

Jag hade iaf avstått om jag bara fått ADSL. Så vi bör kunna gnälla lite imo.

Permalänk
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
vet inte om ni har läst detta, aja

http://www.idg.se/ArticlePages/200311/07/20031107143122_PFA/2...

läst mitt senaste inlägg i denna tråd?

skrev in denna länk
http://pcforalla.idg.se/ArticlePages/200311/07/20031107142955...

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag har oxå aspudden som telestation men jag har inte fått nåt mail sen den 13:e oktober. 1440 meter till telestationen, är det normalt? Jag hade hoppats på lite kortare avstånd =(.

Jag sitter på ett felia abbonemang nu som inte är uppsagt ännu, ringde och pratade med en kille på bostreams support för nån månad sen och han sa att man skulle få ett mail av dom när det blev dags att säga upp den nuvarande adsl tjänsten, undra hur lång tid det tar att bli av med den då?

Permalänk
Medlem

De har sagt v.49 till oss över telefon men det står v.45 på scream status ... skulle inte tro jag får det innan jul

Visa signatur

Windows XP | AMD Athlon XP1700+ | 512Mb DDR | GeForce 4 Ti 4600 | IBM 160Gb 160GXP
FreeBSD | AMD TBird 800MHz | 512Mb SDRAM | ATI 8Mb | IBM 30Gb
http://www.mozilla.org/ - Firefox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael G
Jag har oxå aspudden som telestation men jag har inte fått nåt mail sen den 13:e oktober. 1440 meter till telestationen, är det normalt? Jag hade hoppats på lite kortare avstånd =(.

Jag sitter på ett felia abbonemang nu som inte är uppsagt ännu, ringde och pratade med en kille på bostreams support för nån månad sen och han sa att man skulle få ett mail av dom när det blev dags att säga upp den nuvarande adsl tjänsten, undra hur lång tid det tar att bli av med den då?

nja, det verkar vara rätt ovanligt att bo under 1000 meter från en station

hehe, jaru, telia har ju hittills inte varit särskillt snälla mot de som vill byta till BBB eller bostream. sega som fan osv. så räkna inte me nå mirakeltider, kan gå snabbt, men likväl kan det ta LÅNG tid som fan.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

böt till comhem från telia i sommras bara för att det inte skulle bli nå strul, det hade man ju mycket för

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scuba
De har sagt v.49 till oss över telefon men det står v.45 på scream status ... skulle inte tro jag får det innan jul

Det som står på "scream status" är ju den vecka din telestation skall "installeras", och de säger att normal leveranstid är 3 veckor efter detta. Det skulle alltså kunna stämma alldeles utmärkt.
Dock tvivlar man ju..

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Leverans av access-tjänst

Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation.

vet inte hur mycke man vågar hoppas

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk
Medlem

Fick Scream installerat i förra veckan och är grymt besviken, för mig går det långsammare överlag än med mitt förra abonnemang hos bostream (xstream). Speciellt vid simultana filöverföringar, då är det helt värdelöst.

Permalänk
Medlem

nutbeem
Vad säger supporten då?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk

nutbeem: fan de låter ju inte bra

har du testat att köra http://tptest.se/ och kollat vad du får för fart ?
kör det och skriv här sedan vad du får för fart

Visa signatur

In Hoc Signo Vinces!