Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nutbeem
Fick Scream installerat i förra veckan och är grymt besviken, för mig går det långsammare överlag än med mitt förra abonnemang hos bostream (xstream). Speciellt vid simultana filöverföringar, då är det helt värdelöst.

hur långt har du till din station?
verkar vara hastighets problem med folk som bor längre bort än 3000m.

Permalänk
Medlem

Har mailat supporten, får se vad de svarar.

Jag har kört TP-test och den varierar oerhört, det finns inget värde som stämmer någorlunda överens med det förra man kört.

Jag har 1900 Meter och förväntade mig väl ingen större fartökning men att det skulle gå långsammare är väl minst sagt en besvikelse. Med xstream fick man iaf vad de utlovat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

...Med xstream fick man iaf vad de utlovat.

Inte vid starten, gick ner ofta etc. Gissar att Scream kommer att gå igenom samma händelseförlopp som XStream.

Bara och acceptera att du hoppade på en icke beprövad tjänst :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick Scream installerat i förra veckan och är grymt besviken, för mig går det långsammare överlag än med mitt förra abonnemang hos bostream (xstream). Speciellt vid simultana filöverföringar, då är det helt värdelöst.

Vet inte men kanske beror på att de har börjat använda sitt Packetlogic?

"PacketLogic´s unika modulära uppbyggnad gör det lätt att lägga till nya
plugin för olika applikationer och protokoll.
För närvarande finns stöd för HTTP, GNUTELLA, FTP, POP3, IRC,
SMTP, SSH och ICQ. Nya protokoll plugin tas fram kontinuerligt."

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Inte vid starten, gick ner ofta etc. Gissar att Scream kommer att gå igenom samma händelseförlopp som XStream.

Bara och acceptera att du hoppade på en icke beprövad tjänst :).

En obeprövad tjänst? Sen när har VDSL blivit en obeprövad teknik? Skall jag låta bli att köpa ny bil i år oxå, man vet ju aldrig om den går långsammare än min fjolårsmodell, trots att försäljaren lovar att det är en bättre bil?

Permalänk
Medlem

Har märkt 2 nya saker på hemsidan,

Min statussida (GÖTEBORG/HISINGEN) har ändrats.
Bostream har påbörjat ett e-postutskick med uppdaterad leveransinformation för din individuella anslutning. Vi beklagar förseningarna!

En ny grej som även har kommit till är "Avboka Scream"
http://www.bostream.com/page.php?xml=swe/pages/servicecenter/...

Vet inte vad jag tycker om det.. Men det låter ju inget vidare att dom har lagt upp en sådann meny. Tänker dom levera eller inte? Eller så kanske dom har börjat komma igång som dom försöker ge intryck av och därför vågat lägga upp länken. Vem vet..

Permalänk
Medlem
Citat:

En obeprövad tjänst? Sen när har VDSL blivit en obeprövad teknik? Skall jag låta bli att köpa ny bil i år oxå, man vet ju aldrig om den går långsammare än min fjolårsmodell, trots att försäljaren lovar att det är en bättre bil?

Det där var ett mycket intelligent inlägg måste jag säga.

För Bostream och flera andra aktörer på marknaden så är VDSL en obeprövad teknik. Eller snarare, ny teknik. Det SantaClaus drar paralleller till är ju Bostreams införande av ADSL, som till en början var riktigt labilt. Och nu, när ytterligare en teknik skall införas finns det ju en god anledning till att tro att detsamma kan gälla just VDSL.
Med VDSL så kommer antaligen en hoper med ny programvara, med det även buggar och kompabilitetsproblem. Precis som vanligt med mjukvara!
Det jag vill säga är att din jämförelse med den nya bilen kontra den gamla bilen var den sämsta i år.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte men var inte Powerstream som bostream erbjöd vdsl?

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Svarar mig själv, jo det var det, men det hette jetstream

"2002-09-30 Bostream lanserar två nya bredbandsprodukter
- den billigaste respektive den snabbaste DSL-produkten på marknaden Idag lanserar bredbandsleverantören Bostream två nya bredbandsprodukter på marknaden. Med ADSL-produkten istream på 0,5 Mbps för 298 kronor per månad blir Bostream den billigaste ADSL-leverantören på marknaden. Samtidigt lanserar Bostream produkten jetstream på 4 Mbps eller 8 Mbps, som är baserad på den nya VDSL-tekniken. De nya kompletterande produkterna innebär att Bostream idag är den enda leverantören som erbjuder privatpersoner och företag ett brett urval av olika bredbandsprodukter – istream 0,5 Mbps, xstream 2,5 Mbps, jetstream 4 Mbps eller 8 Mbps och lanstream 10 Mbps."

Visa signatur

JP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

En obeprövad tjänst? Sen när har VDSL blivit en obeprövad teknik?

Håll isär begreppen, teknik och tjänst är inte samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN

En ny grej som även har kommit till är "Avboka Scream"
http://www.bostream.com/page.php?xml=swe/pages/servicecenter/...

Vet inte vad jag tycker om det.. Men det låter ju inget vidare att dom har lagt upp en sådann meny. Tänker dom levera eller inte? Eller så kanske dom har börjat komma igång som dom försöker ge intryck av och därför vågat lägga upp länken. Vem vet..

Noterade också detta igår, tror att de har haft endel som hoppat av och bytt till BBB eller dylikt i hopp om att de kan leverera snabbare. Nu behöver de inte hålla på och ta avbokningar per telefon, fast hur kan de som väntar, som inte har något annat, avboka på internet...?:confused:

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEvo
Noterade också detta igår, tror att de har haft endel som hoppat av och bytt till BBB eller dylikt i hopp om att de kan leverera snabbare. Nu behöver de inte hålla på och ta avbokningar per telefon, fast hur kan de som väntar, som inte har något annat, avboka på internet...?:confused:

dom flesta har nog nått gammal modem liggandes i nån låda

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

jaha ja...vecka 46 nu då ja.....inget e-mail till mig än ang lev datum på scream....läste på deras sida att "senast den 12 nov" skulle man ha fått mäjlet, men de tror jag ju så mycke jag vill på.....

Hur går det för er andra som oxå är kopplade till Göteborg/Hisingen ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

ragnarok: Precis samma som för dig, inte ett ord från bostream. Dock publicerades ju en tidningsartikel som berättade att de inte kan leverera VDSL på ett tag, känns ju otroligt roligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
jaha ja...vecka 46 nu då ja.....inget e-mail till mig än ang lev datum på scream....läste på deras sida att "senast den 12 nov" skulle man ha fått mäjlet, men de tror jag ju så mycke jag vill på.....

Hur går det för er andra som oxå är kopplade till Göteborg/Hisingen ?

Åt helv***

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Är det inga fler än jag som börjar känna för att avboka SCREAM och beställa BBB?

Permalänk
Medlem

Nej, så länge de inte tar bort mitt gamla (xstream) så kan jag vänta...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman
Är det inga fler än jag som börjar känna för att avboka SCREAM och beställa BBB?

Nä.. varför det? Har ju X-stream just nu, och fast IP klarar man sig inte utan

Permalänk
Citat:

Jag... så INIHELVETE trött på de jävla idioterna hos Bostream.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo den tanken har slagigt mig, drog iväg ett mail till BBB och sa att jag funderade på att avboka min screambeställning till förmån för deras tjänst och frågade hur lång tid dom skulle behöva för att koppla upp mig mot deras nät. Skulle i.o.f. bara få 8mbit ner och 1mbit upp men slipper man vänta så kan jag köpa det.

Nån som minns vilka hastigheter Scream kunder erbjuda vid olika avstånd? Jag har 1440m och minns inte vilken hastighet dom kunde erbjuda.

M v h
/
Micke

Permalänk
Medlem

Fast skulle man avboka SCREAM nu och beställa BBB skulle det ta ett ljusår innan man får det.

Permalänk
Medlem

Inte längre ?, kanske skulle fundera på det då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael G
Jo den tanken har slagigt mig, drog iväg ett mail till BBB och sa att jag funderade på att avboka min screambeställning till förmån för deras tjänst och frågade hur lång tid dom skulle behöva för att koppla upp mig mot deras nät. Skulle i.o.f. bara få 8mbit ner och 1mbit upp men slipper man vänta så kan jag köpa det.

Nån som minns vilka hastigheter Scream kunder erbjuda vid olika avstånd? Jag har 1440m och minns inte vilken hastighet dom kunde erbjuda.

M v h
/
Micke

1000meter VDSL, ADSL inom övrigt räckhåll om jag inte uppfattat fel.
Du kommer alltså få ADSL hur du än gör.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem
Citat:

Om jag kunde....

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem
Citat:

Redan gjort, orkar inte med Bostream, t.o.m. mitt X-stream går skitsegt nu =(

Väntar med spänning på att se hur många ljusår det kommer ta att få BBB dock, enligt deras välkomstmail borde jag fått papprena i torsdags men statussidan säger 2 veckor så den här torsdagen, ska bli spännande och se om något dyker upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Redan gjort, orkar inte med Bostream, t.o.m. mitt X-stream går skitsegt nu =(

Väntar med spänning på att se hur många ljusår det kommer ta att få BBB dock, enligt deras välkomstmail borde jag fått papprena i torsdags men statussidan säger 2 veckor så den här torsdagen, ska bli spännande och se om något dyker upp.

du är medveten om att Bostream har 3 månaders "avslutningstid"?, annars får man betala 500kr så tar dom bort det direkt.

Permalänk
Medlem

Nu fick det vara nog, beställde scream 1 juni och pallar inte att vänta på bostream längre. Däremot så kan jag vänta på Bredbandsbolaget, huvudsaken är bara att Bostream inte får mina pengar! Sämsta tänkbara kundtjänst jag någonsin råkat ut för. Dom bara slingrar sig och ljuger en rätt i ansiktet för att slippa konflikt.

Gör som jag och beställ BBB istället.

EDIT 2003-11-27:

Idag inkom visst mitt BBB paket till mitt "post kontor" och ligger där och väntar =D skall hämta ut det imorgon
Från beställning till leverans på 3 veckor blev det i mitt fall :D:D:D
Prisa BBB !! förakta Bostream!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
du är medveten om att Bostream har 3 månaders "avslutningstid"?, annars får man betala 500kr så tar dom bort det direkt.

Xstream har 4 månader + att det tog över en och en halv månad för b2 att säga upp abbet hos Bostream. Dom sa att dom inte fick skicka in hur många uppsägningar som helst på en gång...tror förresten att det är 600 för att avsluta direkt

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Jag får vackert vänta på Bostream eftersom jag inte kan få BBB. XStream funkar ju så länge. Men det är riktigt dåligt att det ska ta sån jävla tid. Varför kan de inte låta bli att lova saker de inte kan hålla? Det kan ju inte direkt kommit som någon överraskning att intresset är stort för snabba uppkopplingar.

Kadotjes: Lycka till! Du lär ju få nåt före mig i alla fall.

Är det förresten bara för mig som statussidan inte funkar?

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc

4 månader på X-stream, men det kan vara värt 600kr för att få det uppsagt direkt.