Permalänk
Medlem

Antagligen. med lite tur hinner de leverera innan det har gått ett år från beställning

Permalänk

Även om de får iväg mailet i helgen kan jag ändå inte läsa det förrän på måndag, då jag inte har någon uppkoppling. Är det inte lite ironiskt att man ska behöva kolla på en hemsida och ta emot mail för att se ifall man fått någon uppkoppling?

Tur att man har nät på jobbet då. Men då inte på helger. Ska väl försöka komma fram igen. Försökte komma fram på tel ca 30 min innan lunch. puh.
(Har aspudden som station.)

Permalänk
Medlem

Undrar om dom kommer leverera inom 90 dagar annars kan man ju byta till BBB dom har ju redan allt klart på min station...

Permalänk

För mig är det över 100 dagar nu så.. Men vet inte om jag orkar ta tag i det och byta leverantör efter såhär länge. Att byta från comhem till bostream var strul nog. Men jag e ju såklart lite sne över modemet med. Enligt specsen på deras site verkar begränsningen vara satta i själva modemet. 510 är låst till 8 resp 0,8 medanst 610 har 26/26 full duplex. Enligt specsen ska den har inbyggd brandvägg med. Verkar dock vara öppna spjäll i den efter min erfarenhet med blastervirus sedan jag pingade deras gateway.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått det utlovade mailet - men det känns väldigt "standardmässigt"

Citat:

den grupp du tillhör kommer att börja anslutas vecka 49

yeah right - min status är ju:

Citat:

Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation.

Alla kommer antagligen få samma mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snuttemjuk
Att byta från comhem till bostream var strul nog. Men jag e ju såklart lite sne över modemet med.

e det nåt speciellt med att byta från comhem till bostream? elelr menar du bara att bostream strular sig som vanligt? jag har förnärvarande kvar mitt comhem abonnemang o tänkt köra dubblet tills bostream har färdig fixat min station (årsta/sthlm) o leverat modem som går o koppla upp sig (ADSL SCREAM)..

Permalänk
Medlem

Kan lika gärna publicera hela mailet:

Citat:

Bästa kund,

Vi beklagar förseningen av din screambeställning!

Bakgrunden till förseningen är att Bostream inte fått tillgång till telefonstationerna i den takt som utlovats av TeliaSonera. Det glädjande är att vi nu har kunnat börja installera screamtjänsten för fullt till väntande kunder i majoriteten av telefonstationerna.

Din leveransstatus

Bostream har nu installerat utrustning för scream i din station, och den grupp du tillhör kommer att börja anslutas vecka 49. Under samma vecka kommer du att få e-post från oss med uppdaterad information om ditt telefonnummers status och kort därefter kommer du också att få ditt modem.

Vi har full förståelse för att du önskat dig screamtjänsten enligt den tidsplan som var planerad, och vi beklagar verkligen förseningarna. Vi arbetar för närvarande med alla tillgängliga resurser för att, allt eftersom vi får tillgång till telefonstationerna, ansluta så många kunder som möjligt.

Med vänlig hälsning,

Richard Burston
VD Bostream

som sagt - väldigt standardmässigt.

Permalänk
Medlem

Du har ju ialla fall fått meil....alltid nåt

Permalänk
Medlem

lyckost som iaf fått mail..
jag har inte fått mail från bostream sen början av augusti :/

Permalänk
Medlem

Huga, vågar inte ens tänka på vilket år jag kommer att få Scream med tanke på att de inte ens har behandlat min order. Vilken jäkla soppa.

Inte direkt överraskad, men någongång kunde man ju få bli positivt överraskad?

/// Frederik

Visa signatur

I want to die in my sleep like my grand father, not screaming in terror like his passengers

Permalänk
Medlem

fan inte heller fått nått mail blir väl 2004 nån gång..

Permalänk
Medlem

Pulver:ska du få vdsl ?

Permalänk

Strulet var inte att byta. Men med tanek på att att jag varit utan lina i över 100 dagar från att jag sa upp comhem har ju inte varit så kul. Man vill inte gärna vänta längre än nödvändigt. sen måste jag nog läsa på lite om bostreams uppsägninstider och policys. verkar knökigt o krångla.

Permalänk
Medlem

sa också upp mitt comhem from sista sept

Permalänk

lechill: jag sade faktiskt upp det till sista juli för att jag skulle vara borta på semester hela augusti så jag tänkte att jag kunde klara mig någon vecka utan lina för att slippa avgift och uppsägningstider. försöker nå telia nu o kolla om de har satt käppar i hjulet för bostream eller kolla vad det är frågan om när det gäller aspuddsstationen. Jag är förbannad, less och har inget vettigt att göra på jobbet. Så nu ska jag ligga på tills jag får ett vettigt svar. Telia lanserar ju sin vdsltjänst den 26:e november. Jag skulle tro att vi får vänta tills dess med. Fy fan för gamla statliga företag som inte klarar konkurrens. Stämmer det verkligen att bbb har kommit igång på aspuddsstationen? läste det nånstans..

Permalänk
Medlem

japp bbb har varit igång ett tag på aspuddsstationen, brorsan skulle redan haft det om inte telia hade sabbat och vägrat ta bort hans telia abonemang itid.. han ska nog få det i nästa vecka..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Kan lika gärna publicera hela mailet:

som sagt - väldigt standardmässigt.

Så här stod det i min status nu.

Din närmsta station är GÖTEBORG/HISINGEN.
Utrustning för scream har installerats i din station men på grund av förseningarna och för att påskynda leveranserna så mycket som möjligt ansluts väntande kunder i flera omgångar. Bostream har påbörjat ett e-postutskick med uppdaterad leveransinformation för din individuella anslutning. Vi beklagar förseningarna!

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Makaveli:står samma lika på min

Permalänk

mm. ok. det känns lite lönslöst. Jag har kommit fram på telefonväxlarna både hos telia och skanova vid det här laget. Givetvis säger receptionisterna samma sak hos båda sidor. De skyller på varandra och studsar bollen mellan varandra. Inte helt ovanligt vid sammanslagningar bolag. Jag blev dock uppmanad att höja röste och fråga "högre" upp i hierarkin varför det dröjer. Förelen med bbb är tydligen att de använder sina egna nät till stor del medan bostream använder sina egen hårdvara i stationerna. I vårt fall (aspudden) lät det på bostream att det bara var en konfigurationsfråga av gatewayen för att det skulle komma igång. Men ska det behöva ta 4 dygn att göra det? hmm. Jag kan som sagt pinga den men får stora paketförluster. Något stämmer inte riktigt.

Permalänk
Medlem

HAHA

I have now received this mail 10 times from you and have forwarded your issue to our head of customer service. Please do not send it again as we are dealing with your case.

Thank you and have a nice weekend.
Regards,

EO Bostream

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jahapp det förklarar ju saken varför inga vdsl har blivit uppkopplade än..
daam.

Permalänk
Medlem

Jag beställde scream i juni i år, min status uppdaterades i helgen till följande:

Din närmsta station är STOCKHOLM/SÖDER.
Utrustning för scream har installerats i din station. På grund av förseningarna och för att påskynda leveranserna så mycket som möjligt installeras väntande kunder i flera omgångar. Du kommer under vecka 45 att få e-post med uppdaterad leveransinformation.

men fortfarande är min beställning obehandlad.. tveksamt om jag får något mail den här veckan heller om jag känner bostream rätt..

Så jag ringde upp för å fråga när jag kommer få min uppkoppling?
Hon på kundtjänst sa att från att telestationen är installerad tar det 2v innan de ens börjar installera kunder på den. så jag kunde räkna med v50 ca..

Frågade också om de installerat vdsl nånstans än?
Ytterst få sa hon, har varit problem med vdsl-utrustningen så de har endast installerat screamkunder som ska ha adsl 8mbit ännu.. det kan komma att bli så att man skickar ut erbjudanden till de som ska få vdsl och erbjuder dem adsl 8mbit tills man löst problemen med vdsl..

Frågade också om de går efter turordning på något vis, beställningsdatum, tidigare bostreamkunder först etc.?
Nej, sa hon, det är inte säkert att turordningen följs och att tidigare bostreamkunder har ingen förtur i installationen. Hon sa också att det kan komma att bli fullt i stationerna som gör att vissa kunder kan få vänta tills de byggt ut stationen igen.

Om någon fått vdsl 13/13 eller 26/26 kan nån posta lite vettiga hastighetstester så man vet vad det går för? hur är routing till andra länder än .se från bostream scream?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
Pulver:ska du få vdsl ?

Nepp - ADSL

Permalänk
Medlem

Hej ,

Vi kommer att skicka ut information till våra
blivande VDSL-kunder i mitten av nästa vecka.

Trevlig helg,
Med vänliga hälsningar
Johanna Arvestål

Permalänk
Medlem

mailet till vdn verkar ha tagit skruv dom ringde precis upp mig på mobilen hur dom nu fick tag i det nummret... och sa att hon skickar iväg papprerna så att jag får adsl 8-1 till vdsl börjar fungera.. borde man ju ligga hyffsat till i turordningen

Permalänk
Medlem

efter fem min blev status sidan uppdaterad:
Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation.

Permalänk

lechill: vi sitter båda på aspuddens station. jag har fått både modem och papper. jag har haft dem i en vecka nu. det går ändå inte att komma ut på nätet. jag kan endast pinga gatewayen och redan där tappas massor av paket. inte kodkänt. *ringer igen - vill ha lina i helgen*

Permalänk
Medlem

maila vdn !

Permalänk

lechill: man får gratulera att du tagit dig ända upp till högsta hönset. våre iofs bra om han kunde se till att nån tekniker styr upp gatewayen, men jag skulle helst snacka med en tekniker. som vet nogåt. :]
Var hittade du mailadressen till vdn ananrs?