Gta:Sin City/San Angelo

Permalänk
Medlem

Gta:Sin City/San Angelo

Som flera antagligen vet så har Rockstar annonserat att en uppföljare till Gta:Vice City ska komma någon gång nästa år. Rockstar kallar det än så länge GTA V alltså GTA 5, trots att det blir det 6:e spelet som släppts i serien. Jag har skapat den här tråden eftersom att jag har sett många andra trådar om detta på andra forum som har blivit totalt nerspammade. Syftet i den här tråden är att samla så mycket information om spelet så mycket, så skriv inte något som redan står i tråden.

FAQ:

Vad ska spelet heta?
-Rockstar har inte tillkännagivit det slutgiltiga namnet än, men det ryktas om att det ska heta GTA: Sin City eller GTA: San Angelo alt GTA:San Andreas

Vilka plattformar kommer det att släppas på?
-Till att börja med PS2, om det sen kommer att släppas på PC är oklart.

I vilken tidsålder kommer det att utspelas?
-Det är fortfarande oklart, men det ryktas om att det ska utspela sig på 40 och 50 talet. Rättelse: Mer troligt att det utspelar sig i San Francisco i nutid.

Vilka nya funktioner kommer det att finnas?
-Rockstar har inte gett någon information om det, men det ryktas om lite olika saker. Se nedanstående lista.

Nya Funktioner:

Möjligheten att skapa gäng och leda dem.
Möjlighet att ta droger och dricka sig full.
Man ska kunna lyfta människor och slänga in dem i olika föremål.
Kunna köpa och gå in i nästan alla byggnader.
Åka i fängelse i stället för att respawnas om man blir gripen av polisen.

Länkar:
http://www.gta-sanandreas.com/ (Tack Flatbeat!)

Det kommer mer info, posta gärna och föreslå vad mer jag ska lägga till i FAQ:en.

P.S. Inget har tillkännagivits officiellt och är bara rykten.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk

Namnen var inte bra.

Permalänk
Hedersmedlem

1: GTA
2: GTA: London (år?)
3: GTA 2
4: GTA 3
5: GTA: Vice City
6: GTA: Sin City/San Angelo

Något jag missat? Självklart så blir det inte GTA 6 efter 3 och "4". London var ju trots allt en expansion ungefär.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Ja, men det blir det 6:e enskilda GTA spelet. Jag räknar alltså inte med alla plattformar det släppts till och så. Fast om man titta på siffrorna så skulle det bli GTA 4, och om man inte räknar med Gta:London som är ett tillägg så blir det 5.

Visa signatur

Permalänk

Yargnitz: Posta dina källor. Diggar verkligen dom nya "funktionerna". Men vissa är kanske en aning överdrivna. Om man kommer kunna göra dessa saker som att droga ner sig eller supa sig full så kommer dom få betydligt mer skit för sitt spel än för 3an och VC.

Jag tycker inte det stämmer med att kunna ta droger under 40-50 talet. Då fanns det väl inte mycket sådant. Det var väl mest på 60-70 talet det kom med hippies. Det skulle inte heller vara kul att köra långsama bilar från 40-50 talet.

Hoppas iaf på ännu en bra uppföljare i GTA-serien. Dom måste behålla maffian! Och tycker även att dom ska arbeta på ett MP som vi alla väntar på.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Borde inte det heta San Andreas?

GTA3 var ju Liberty city
Liberty City var ju bana 1 i GTA(1)

GTA:VC bana 2 i GTA(1) hette Vice City
Och bana 3 hette San Andreas

Så det mest logiska är ju att det heter San Andreas

(Ja jag vill att det ska heta San Andreas JA jag heter Andreas )

Permalänk
Medlem

sin city är bara ett ryckte som inte stämmer alls så jag undrar om man verkligen kan lita på dina källor

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Tufft. En helt ny motor också. Dom får se till att fixa finare models och ett nytt system för att beräkna var och när olika fordon och människor ska visas i den nya spelvärlden.
Jag får en massa spel att spela när jag kommer hem från lumpen i vår -05:D:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ja, multiplayer är verkligen något som de borde lägga till. Visserligen finns MTA, men det är så buggigt och ostabilt att man tröttnar på det rätt fort. Hoppas att det inte utspelar sig på 40-50 talet, då skulle ju inte alla sköna moderna saker finnas ;). Sen så kan jag inte påstå att jag diggar musiken från den tiden.

P.S. Mafia rockar.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Ja, multiplayer är verkligen något som de borde lägga till. Visserligen finns MTA, men det är så buggigt och ostabilt att man tröttnar på det rätt fort. Hoppas att det inte utspelar sig på 40-50 talet, då skulle ju inte alla sköna moderna saker finnas ;). Sen så kan jag inte påstå att jag diggar musiken från den tiden.

Tänk Mafia. Inte var det ett dåligt spel?
Angående musiken kan det nog bli riktigt stämningsfullt. Själv har jag inget emot musiken från den tiden.

Permalänk
Inaktiv

http://www.gta-sanandreas.com/

san andreas givet...annars blir det fel ju..

Permalänk

För er som inte har läst. Detta är mest ideer runt spelet. Det sägs inte så mycket "fakta" om själva spelet. Men det är endå intressant att läsa vad dom har i tankarna:)

Det låter lovande iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mr. Bravo: Finns en liknande grej på www.gta-sanandreas.com/ , fast då i listform. Kanske skulle vara en ide att starta en tråd om vad man vill ska vara med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huck
(Ja jag vill att det ska heta San Andreas )

Jag också.:D

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Det bästa namnet skulle vara Gta: San Andreas tycker jag. Gta: Sin City låter ju ruskigt fult.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

San Andreas såklart...

Visa signatur

Utvandrad till NH tills vidare

Permalänk

Hoppas det bli Polishundar med? Är det någon som vet om det kommer polismortocycklar??

Men jag tycker det ska heta San Andreas!
Och så kommer det bli riktigt kul om man få dricka lite ochs en gå ut på stan och slås!:D

Permalänk

Hoppas på ordentlig nätkod.
Börjar snart grina över MTAs.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Får nog säga att jag helst ser GTA utan hundar och barn. Känns som det skulle kunna bli för mycket..... Tror inte det skulle tillföra så mycket heller egentligen. En polismc skulle nog rocka dock!

Droger och alkohol tycker jag ligger på en vettig nivå som det är.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Som jag skrev innan så stämmer inte sin city alls och det mesta som yargnitz skrev stämmer nog inte

Visa signatur

003