Permalänk
Medlem

Vad är det för p2?

Jo är så att jag hittat sSpec Nummret på min p2 processor, och det är SL2QV problemet är att jag hittar inte detta i Intels Processor Spec Finder. Ska inte den speeca alla modeller? För jag har ingen aning om hastighet osv... kan jag läst av fel nummer? men vore ju knasigt om det stårt ett som är så pass likt sSpec nummret, finns ju en rad p2or som börjar med SL2Q* men ingen V.

Andra problemet är var jag hittar en kylare till denna? Idag ser flänsen ut som den bifogade filen med olika nivåer på flänsen. Ser ju ut som en SECC2 om jag inte kommer ihåg helt fel hur de såg ut...

Anledningen är att inte använda orginal skiten är för att fläkten är slut och flänsen skitliten, dessutom låter dedär små fläktarna satan...

Permalänk
Medlem

Pinnar för kylningen genom kortet = SECC2

Intressant att flänsen är utformad för kylning av L2 chachen också, så har det inte varit på mina SECC2 CPU:er (2*P3 500)

Permalänk
Medlem

Det är (troligen) en PII utan låst multiplier=guldklimp för några år sedan.

Permalänk
Medlem

Måste lyfta tråden igen, det går inte få tag på nya flänsar till denna PII vad jag fattat. Vad jag har läst så ser det ut att vara en slot1 Klamuth och den behöver en platta som alltid ska sitta där, vilket jag inte har. Montera dit orginal sakerna går ju inte heller då jag fick den isärplockad och utan "spännen" till baksidan

http://www.ramelectronics.net/html/cpu_cooling_install-klamut...

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man ändrar multipliern eller sätter dit en fläkt på P2 slot1 Deutsches ?

Visa signatur

CHA: Fractal Design R3 PSU: Newton R2 650W MB: Crosshair Formula V CPU: X6 1090T @Default FAN: CNPS-9900 MAX RAM: 2x 4GB Dominator GPU: Sapphire HD6950 2GB SSD: Crucial m4 256GB HDD1: Barracuda Green 2TB HDD2: WDC 1TB LCD: Samsung 2233RZ

Permalänk
Medlem

offtopic:
Jag tycker slot1 och Slot A Processorerna är dom häftigaste som gjorts
just att dom är så stora, blev helt i från mig när dom gick över till socket..

iof så är det snabbare men det är BALT med en stor prosessor.

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CDrom
offtopic:
Jag tycker slot1 och Slot A Processorerna är dom häftigaste som gjorts
just att dom är så stora, blev helt i från mig när dom gick över till socket..

iof så är det snabbare men det är BALT med en stor prosessor.

Håller med, dessutom är det skitbra att bara kunna dra ut processorn inkl flänsen om man vill byta eller kanske rensa damm.
Den enda nackdelen är ju att det är svårt att fixa riktigt bra kylning efetrsom det är så trångt =/

Permalänk
Medlem

glöm inte slot2-processorna........;)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber]