WIN98 går ej att installera med nya minnet...

Permalänk
Medlem

WIN98 går ej att installera med nya minnet...

Ett problem uppkom när jag skulle uppgradera min dator. Vid ominstallationen funkade det inte. Efter alla möjliga lösningar så tog jag bort sak efter sak som jag uppgraderat. Till slut var det bara orginalkonfigurationen kvar. Då funkade det givetvis. Det sista som jag bytte tillbaka var minnet. Två stycken stickor Twinmod 256MB PC2100 ville den inte installera med. Det konstiga att jag kunde köra operativet med båda stickorna innan(alltså när jag bara bytt minne, inget annat). Är det fel på minnet eller är det installationsprogrammet som är cp?
Nån som vet något eller haft liknande problem. Ska jag prova installera allt och sedan byta minnet efteråt?
Tacksam för svar!

Kom på en till sak. Felmeddelandet kommer när kopiering från cd´n börjar. Felmeddelandet är nått i stil med "ms dos extender s=d9833.. osv osv"

Löste sig, provade att installera med en sticka bara. Då gick det bra. Provade med enbart andra stickan funkade då med. Satte i båda igen, vad händer, jo självklart funkar det den här gången.... datorer förstår inte jag mig på i alla fall.