Permalänk
Medlem

Beställde VDSL av Bostream i sommras. Igår fick jag mitt modem, eller närmare bestämt ett ADSL-modem (Alcatel Speedtouch 510 v4). Har maxat på 835Kb/s ner och ca 90Kb/s ut. Har ännu inte kollat om varför jag fick en snabbare ADSL-tjänst istf VDSL, får väl maila imorgon..

Duedate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duedate
Beställde VDSL av Bostream i sommras. Igår fick jag mitt modem, eller närmare bestämt ett ADSL-modem (Alcatel Speedtouch 510 v4). Har maxat på 835Kb/s ner och ca 90Kb/s ut. Har ännu inte kollat om varför jag fick en snabbare ADSL-tjänst istf VDSL, får väl maila imorgon..

Duedate

För att Bostream inte kan leverera VDSL-modemen förrän i Februari skulle jag tro. Antingen det eller så bodde du för långt ifrån telestationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lamal
Är det någon som fått scream i Malmö?
Tillhör själv station Fågelback och ibte fått något besked än?

Lamal

Inte vad jag vet, sitter själv och väntar på en uppkoppling. Är en utav dem som ska få ADSL i väntan på VDSL. Senaste beskedet är vecka 51.

Har fått två olika svar när jag ringt supporten och undrat hur det går med Malmö/sparven. Första svaret va att inga kunder har kopplats in, dagen efter fick jag som svar att stationen va full och måste byggas ut och att det va därför som min uppkoppling dröjer till vecka 51. (Dessa besked fick jag för ungefär 2 veckor sedan)

Tänkte ta och maila kundtjänst chefen ikväll igen och höra om det fortfarande är vecka 51 som gäller.

Återkommer om jag får nån intressant information.

Permalänk
Medlem

Din närmsta station är HUDDINGE.
Utrustning för scream har installerats i din station men på grund av förseningarna och för att påskynda leveranserna så mycket som möjligt ansluts väntande kunder i flera omgångar. Bostream har påbörjat ett e-postutskick med uppdaterad leveransinformation för din individuella anslutning. Vi beklagar förseningarna!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Ja...Scream ligger på Song Networks nät vilket innebär nya dns:er och ip-adresser...

Iofs så bör det väl inte spela någon roll... eftersom man skall kunna använda vilken dns som helst afaik.

Permalänk
Medlem

Din order är mottagen och godkänd. Vi håller på att koppla ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation. Nästa steg är att vi kommer att skicka ut ditt modem.

Beräknad leverans av tjänsten 2003-12-06

Din närmsta station är GÖTEBORG/HISINGEN.

Permalänk
Avstängd

Så fick man modemet igår..nu inkopplat. Följande resultat i snabbform:

Ping i genomsnitt 4ms mot gateway (ännu inte pingat eller traceat t.ex Sunet

Med TP Test:

Mottagning: TCP: 7.55Mbit UDP: 7.34Mbit

Sänd: TCP: 0,753Mbit UDP: 0.85Mbit

Skall sägas att det inte varit några problem med tjänsten än. Den har fungerat utan problem. Kopplade in och off you go!! Inga downperioder än *peppar peppar*.

Jag har 1800m till stationen (GBG/Masthugget) om någon undrar!!

Så det är helt klart godkännt. Testade lite download mot ftp.funet.fi och landade max på 910kb/s så visst e jag helt klart nöjd.

Aure....

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Det känns som om bostream låter folk som beställt ADSLuppkoppling som första val gå före i kö... För jag kan inte tro att dom första kunderna blir inkopplade här i råsunda först v. 51... stationen har ju varit utbyggd sen en månad tillbaka...och jag var garanterat en av de första som beställde vdsl...

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

zamson: de kan väl bero på att scream vdsl inte funkar ännu ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Mitt israeliska xstream-modem valde att enbart lysa med två dioder igår. Hoppas innerligt att de kopplat om mig. :>

Telestation Masthugget/Majorna - Göteborg.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

Scream har installerats på ditt telefonabonnemang och är färdigt att användas. Har du problem med att komma igång, vänligen kontakta vår kundservice på 090-20 80 800.

Ditt modem kommer att skickas till dig idag. Normalt tar det tre dagar till det att du kan hämta ut ditt modem på ett av Postens utlämningställen.

Helt otroligt, och det är VDSL jag har beställt (740 meter från stationen). Nu är bara frågan om det kommer något modem, och ifall det mot förmodan skulle komma, är det ett VDSL-modem?

Permalänk
Medlem

Varför skickar bostream ut nya modem till gamla kunder när adsl modemet klarar 8-1 ? polarn beställde telias adsl tjänst igår (8-1) kl 19 på kvällen 19:45 var det klart bara att börja tanka..
han kom upp i ca 700Kb/s efter ett snabbt test
lite snabbare leverans tider än bostream

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fobie
Scream har installerats på ditt telefonabonnemang och är färdigt att användas. Har du problem med att komma igång, vänligen kontakta vår kundservice på 090-20 80 800.

Ditt modem kommer att skickas till dig idag. Normalt tar det tre dagar till det att du kan hämta ut ditt modem på ett av Postens utlämningställen.

Helt otroligt, och det är VDSL jag har beställt (740 meter från stationen). Nu är bara frågan om det kommer något modem, och ifall det mot förmodan skulle komma, är det ett VDSL-modem?

Nej du får ett ADSL-modem först. Alcatel kan inte leverera VDSL modem till Bostream än, därför får VDSL-kunderna ADSL fram till februari (tror jag det var)

Aure...

Visa signatur

Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Fobie:

Härligt att höra någon som beställt VDSL, men får ADSL tills modemen kommer, äntligen blir inkopplad! Nu vill man bara höra att de kommer igång i Malmö också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
Varför skickar bostream ut nya modem till gamla kunder när adsl modemet klarar 8-1 ? polarn beställde telias adsl tjänst igår (8-1) kl 19 på kvällen 19:45 var det klart bara att börja tanka..
han kom upp i ca 700Kb/s efter ett snabbt test
lite snabbare leverans tider än bostream

Orckiten funkar inte med 8/1 , och hur motivera 1500 kr i inträdesavgift om man bara byter upp sig ?
Ang. VDSL så har jag inte hört att nån har fått det förutom gamla VDSL kunder från PowerStream (eller vad den hette) tiden ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Jo, det är vad jag misstänker. Men eftersom de inte säger någonting om det kan man alltid hoppas.

Använder ADSL-tjänsten sig av samma ip-adresser (81.x.x.x) som VDSL-tjänsten gör?

Permalänk
Medlem

JB-Prod : Beställd vdsl får adsl på mån

Tack för ditt mail.

Beställde ditt modem idag. Scream ska vara inkopplat på måndag.

Med Vänliga Hälsningar Joakim F
Bostream

Permalänk
Medlem
Citat:

JB-Prod : Beställd vdsl får adsl på mån

Tack för ditt mail.

Beställde ditt modem idag. Scream ska vara inkopplat på måndag.

Med Vänliga Hälsningar Joakim F
Bostream

Pratade precis med kundtjänst chefen. Han skulle sätta prioritet på min beställning och be en kollega skicka en beställning till Skanova idag.

Får hoppas att det ger någon effekt.

Kompensation va det dock inte tal om eftersom jag inte varit kund tidigare och blivit utan uppkoppling vid byte av abonnemang.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JB-Prod
Pratade precis med kundtjänst chefen. Han skulle sätta prioritet på min beställning och be en kollega skicka en beställning till Skanova idag.

Får hoppas att det ger någon effekt.

Kompensation va det dock inte tal om eftersom jag inte varit kund tidigare och blivit utan uppkoppling vid byte av abonnemang.

skanova e tok sega min beställning till skanova gjordes för 3 veckor sen !

Permalänk
Medlem
Citat:

skanova e tok sega min beställning till skanova gjordes för 3 veckor sen !

Illa, enligt bostream skulle jag va uppkopplad innan vecka 51. Så jag hoppas verkligen inte att det tar längre tid än så.

Permalänk
Medlem

angående min order på johanneshov/stockholm

senast fick jag höra de började installera in kunder i fredags. När jag frågar de när det är min tur säger de:

Vi beklagar vekligen alla förseningar som är i dagsläget på Scream tjänsten pga våra underleverantörer.
Din telestation är utbyggd och installationerna pågår men det kan tyvärr dröja ytterligare veckor innan
alla kunder är inkopplade som har en inneliggande beställning.

Suck... jag vill oxå få ett datum som ni andra

Permalänk
Medlem

Sitter nu på mitt BBB VDSL, som ni vet avbokade jag ju scream och sedan tog det två veckor och nu sitter jag på 12/9 Mbit. Tankade hem en linux dist från sunet precis i 1,2MB/S, är väldigt nöjd än så länge...

Hoppas ni snart får era Scream tjänster grabbar, så syns vi på DC!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

ojoj känns närmare i närmare, skall tydligen bli ned kopplar från xtream idag, och jag fick ett brev från bostream med mitt nya ip

umm kopplar de ner en från xtream och kopplar in en till scream på samma dag ? för i sånna fall borde jag väl kunna köra scream på mitt gamla telia adsl modem ? det har väl 8mbit som max hastighet ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Varför skickar bostream ut nya modem till gamla kunder när adsl modemet klarar 8-1 ?

X-Stream följer inte ADSL-standarden, därav.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
ojoj känns närmare i närmare, skall tydligen bli ned kopplar från xtream idag, och jag fick ett brev från bostream med mitt nya ip

umm kopplar de ner en från xtream och kopplar in en till scream på samma dag ? för i sånna fall borde jag väl kunna köra scream på mitt gamla telia adsl modem ? det har väl 8mbit som max hastighet ?

De kopplade in mig samma dag. 0700 ströp dom Xstream....kl 19.00 kunde jag bara trycka in de nya adresserna så vart det bare o surf!

Aure..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ville bara meddela att efter 1 veckas tekniska problem (hos bostream) surfar nu även jag via Scream

(Göteborg, Kaserntorget, 8-1)

Verkar ju stabilt, snabbt och bra! (betyget efter 1 timmes användning )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
Sitter nu på mitt BBB VDSL, som ni vet avbokade jag ju scream och sedan tog det två veckor och nu sitter jag på 12/9 Mbit. Tankade hem en linux dist från sunet precis i 1,2MB/S, är väldigt nöjd än så länge...

Hoppas ni snart får era Scream tjänster grabbar, så syns vi på DC!

Behövde du inte vänta tre månader?

Permalänk
Medlem

Jag fick scream idag Ängården/Göteborg men när jag pingar sunet får jag bara 25ms ... borde väl vara under 20 iaf, men det kanske bara är nått tillfälligt!

Visa signatur

Windows XP | AMD Athlon XP1700+ | 512Mb DDR | GeForce 4 Ti 4600 | IBM 160Gb 160GXP
FreeBSD | AMD TBird 800MHz | 512Mb SDRAM | ATI 8Mb | IBM 30Gb
http://www.mozilla.org/ - Firefox

Permalänk
Medlem

Hmm, jag tror bostream har problem med tjänsten nu när den är så relativt ny. Kommer ihåg när adsl 2.5 var nytt då hade de ochså problem. Men jag tycker de funkar hyffsat bra!

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
Behövde du inte vänta tre månader?

Står på deras sida "mellan tre veckor och tre månader"

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se