Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninja[inc]
OMG GUD FINNS!!

Det tror jag inte

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barty
hmmm ... kommer inte in heller men jag drog ner en pdf innan iaf, ok tillbaka till ämnet, har du lyckats? enligt pdf'n så går det web configurera och genom telenet oxå som vanlig router ..lr? nån?

Nej har inte lyckats, Men skulle vilja se den där pdf filen så man kan försöka finns nog ett gäng inställningar man kan prova för att se om linan blir stabilare.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

sweman2k: dra en sladd utgenom hans fönster och in i ditt så kan ni dela på hans uppkoppling, blir säkert mycke bättre...iaf för dig

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
Det tror jag inte

du sa du inte hade nått problem i början när du fick det, inga duplex problem o så
har du börjat få det nu?
o varför har du fått det isåfall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Tidpunkt fastslaget!
Vår underleverantör har bekräftat att de kommer att ansluta ditt bredband vecka 48. Efter denna tidpunkt kan du aktivera ditt abonnemang och börja använda bredbandsuppkopplingen.

Trevligt! Då kanske det finns hopp för oss andra bredbandslösa också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
Tjena, ringde och beställde VDSL för två veckor sedan, har nu fått beskedet att Skanova kopplat in mig och att startboxen är skickat till min address. Är kopplad till stationen GÖTEBORG/HISINGEN och har inte haft någon ADSL/VDSL leverantör innan inkopplad.

Tycket det gick otroligt fort, eller va tycker ni?

Det tycks gå fort för oss som inte har något ADSL abbonnemang att säga upp. Dagen efter jag beställde så hade BB redan beställt uppkoppling hos Skanova, alltså 3/5 gröna bockar.
Det jag inte fattar är hur BB kan beställa en uppkoppling innan jag har skrivit under avtalet och accepterat hastigheten m.m.

Jag får väl hoppas att jag sitter och surfar om några veckor även om jag vet att jag bara kan få 8/1.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H2o
Det tycks gå fort för oss som inte har något ADSL abbonnemang att säga upp. Dagen efter jag beställde så hade BB redan beställt uppkoppling hos Skanova, alltså 3/5 gröna bockar.
Det jag inte fattar är hur BB kan beställa en uppkoppling innan jag har skrivit under avtalet och accepterat hastigheten m.m.

Jag får väl hoppas att jag sitter och surfar om några veckor även om jag vet att jag bara kan få 8/1.

Det bevisar ju bara att det är Telias fel att det tar lång tid för oss andra som beställt VDSL.. Det är oacceptabelt att det ska ta så lång tid för Telia att hantera byten!!

Permalänk
Medlem

Fast jag har inget byte.Får ändå vänta.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

Det beror troligen på flera faktorer. Bor man i en större stad, så är det väl troligare att BBB redan fixat allt så det bara är att koppla in. För mig tror jag att det dröjde en 2 månader innan BBB gjort detta vid min station, och de sista 2 månaderna har jag väntat på 1) Telia uppsägningstid 2) Teliaklantarna kopplarinteurnärdeskulletid.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle77
De lär ju inte vara kopplade till olika telestationer om de bor i samma hus.

Jo..det är precis vad som kan vara fallet! Bara för att grannen är kopplad till en viss station innebär inte att du är kopplad till samma. Samma sak med avståndet till stationen, du kan ha 600m och grannen 1200 meter. När fd televerket grävde kablar så lades dom baserat på område inte på hus. Din granne kan alltså tillhöra ett annat område.

Aure...

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

Leveransstatus
Personnummer: YYYYMMDDXXXX
Telefonnummer: 08XXXXXXXX

Ett internt fel uppstod. Var god prova igen senare, eller kontakta kundtjänst.

WTF?!

Permalänk

8veckors vänte tid o nu har man äntligen fått fastställd datum.
hoppas det inte tar ytterligare 4 år att få startboxen:)

(tycker det e riktigt uselt att bara gett mig 1 månad kompensation)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluttonous
Leveransstatus
Personnummer: YYYYMMDDXXXX
Telefonnummer: 08XXXXXXXX

Ett internt fel uppstod. Var god prova igen senare, eller kontakta kundtjänst.

WTF?!

Grattis!!

Du kommer antagligen att vara igång på fredag i nästa vecka...
Precis detta felmeddelande fick jag i mitten på förra veckan...
Nu i måndags så fick jag veta att jag ska vara inkopplad på fredag i denna vecka.

Anledningen till "Ett internt fel uppstod" är att Skanova meddelat BBB att de kommer att kunna utföra inkopplingen men att de ännu inte kunnat ge ett datum till BBB.

BBB's statusystem har ingen text/kod för detta "mellan"-status och därav felet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hypode
Grattis!!

Nu i måndags så fick jag veta att jag ska vara inkopplad på fredag i denna vecka.

Anledningen till "Ett internt fel uppstod" är att Skanova meddelat BBB att de kommer att kunna utföra inkopplingen men att de ännu inte kunnat ge ett datum till BBB.

Jag älskar dig:D

EDIT: Hur länge stod det felmeddelandet där då?

Permalänk
Medlem

nu skiter jag i BBB efter att ha fått vänta i 4 månader och supporten fullständigt ignorerar mig så tar jag telias nya tjänst . BBB har förlorat 1 kund hoppas dom förlorar flera igenom deras klantighet och nonchalans. Hej då BBB, dra åt helvete med er.

Visa signatur

::L::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lman
nu skiter jag i BBB efter att ha fått vänta i 4 månader och supporten fullständigt ignorerar mig så tar jag telias nya tjänst . BBB har förlorat 1 kund hoppas dom förlorar flera igenom deras klantighet och nonchalans. Hej då BBB, dra åt helvete med er.

peace!!
själv fick man 'installationen genomförd' (sista punkten) idag...
beställde det i juni och 30/9 blev jag avkopplad från telia, nu efter 8veckor har jag äntligen fått det, fast inte fått modemet än:). hoppas bara det inte tar 2veckor för det:D

Permalänk
Medlem
Citat:

peace!!
själv fick man 'installationen genomförd' (sista punkten) idag...
beställde det i juni och 30/9 blev jag avkopplad från telia, nu efter 8veckor har jag äntligen fått det, fast inte fått modemet än:). hoppas bara det inte tar 2veckor för det:D

**grattis....hoppas du får det snart , jag har inte tålamod längre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluttonous
Jag älskar dig:D

EDIT: Hur länge stod det felmeddelandet där då?

Jag tror det döck upp i tisdags förra veckan och var borta nu i måndags.
I måndags hade det ändrat sig till "Tidpunkt för installation klar" (eller nått i den stilen)
Jag pratade dessutom med BBB's support i fredags förra veckan och då bekräftade hon till mig att installationen skulle göras nu på fredag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hypode
Grattis!!

Jag fick samma status för 16 dagar sedan fortfarande samma och när jag ringer till
bbb vet dom inte ett skit

Dom sitter och väntar på skanova säger dom det roliga är att jag får olika svar varje gång jag ringer

ibland är det min gammla operatörs fel och ibland är det skanova som dummar sig
ibland har dom varit i min telestation det datumet och ibland det datumet

Allmänt snurrigt och dom har felanmält det till huvudkontoret 2 ggr utan att få svar

jag blir så jvl trött ok att det tar lång tid men att inte veta det är de som är jobbigast

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Jag fick samma status för 16 dagar sedan fortfarande samma och när jag ringer till
bbb vet dom inte ett skit

Dom sitter och väntar på skanova säger dom det roliga är att jag får olika svar varje gång jag ringer

ibland är det min gammla operatörs fel och ibland är det skanova som dummar sig
ibland har dom varit i min telestation det datumet och ibland det datumet

Allmänt snurrigt och dom har felanmält det till huvudkontoret 2 ggr utan att få svar

jag blir så jvl trött ok att det tar lång tid men att inte veta det är de som är jobbigast

Hej

Ring BBBs huvudkontor och fråga efter någon som har koll på VDSL så kommer det att hända grejer. Hade samma problem som dig. BBBs kundtjänst skyllde på alla möjliga orsaker. Men efter att jag ringt HK så tog det bara två timmar så hade min status ändrats till inkoppling samma vecka.

-b

Permalänk
Medlem

kolla telias erbjudande istället, är i samma sitts som du och jag ger upp, telia verkar koppla in och lova det dom säger, en sådan ISP betalar jag gärna för, istället för nån som lovar ljuger och har noll koll på vad som händer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFT
Hej

Ring BBBs huvudkontor och fråga efter någon som har koll på VDSL så kommer det att hända grejer. Hade samma problem som dig. BBBs kundtjänst skyllde på alla möjliga orsaker. Men efter att jag ringt HK så tog det bara två timmar så hade min status ändrats till inkoppling samma vecka.

-b

Tusen tack för tipset

Ringde precis och dom kopplar in det IDAG ! ! !
Modemet hinner ju tyvär inte komma denna veckan men ibörjan av nästa vecka
hoppas jag

Bredband Bredband Bredband

Edit:
Leveransstatus
Personnummer: 1977xxxxxxxx
Telefonnummer: 0418xxxxx

Tidpunkt fastslaget!
Vår underleverantör har bekräftat att de kommer att ansluta ditt bredband vecka 48. Efter denna tidpunkt kan du aktivera ditt abonnemang och börja använda bredbandsuppkopplingen.

Vi har i samband med detta även skickat startboxen till den adress du uppgett i din anmälan.

Edit igen
Jag ringde asså kl 09,30 typ

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lman
kolla telias erbjudande istället, är i samma sitts som du och jag ger upp, telia verkar koppla in och lova det dom säger, en sådan ISP betalar jag gärna för, istället för nån som lovar ljuger och har noll koll på vad som händer.

Har du följt tråden eller? Vad har folk problem med? Jo, Telia som inte kopplar ur det gamla abonnemanget. De som inte haft någon ADSL innan får det ju fort. Jag hade Telia innan och det har varit ett j..la jobb att bli av med dem. Varför? Jo för att de vill sälja sin egen tjänst istället. Vad gäller Telias kundtjänst så har jag inte mycket till övers för den. Inte för att BBB har någon fantastisk kundtjänst men den är i varjefall bättre än Telias.

http://www.whoxhosting.net/telia.txt

-b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFT
Hej

-b

tack , det säger du nu när jag fått vänta 8veckor:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Sorry!!! Har väntat fyra veckor själv. Beställde i juni.

Permalänk
Medlem

Så då har jag fått mitt BBB VDSL, tog lite mer än två veckor från beställning tills att jag nu surfar på det.

Testade att ladda hem en linux dist från sunet och tankade i 1,2MB/sek, schysst hastighet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
Så då har jag fått mitt BBB VDSL, tog lite mer än två veckor från beställning tills att jag nu surfar på det.

Testade att ladda hem en linux dist från sunet och tankade i 1,2MB/sek, schysst hastighet

Mitt rekord hittills är 1,36 MB/s från www.ati.com . Fragzone och Sweclockers får jag också alltid schyssta hastigheter från.

Visa signatur

Intel Core i7 14700KF | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

?? även jag har ju sagt detta ett fletal gånger i snart 2 veckor :D, ringde huvudkontoret måndag förra veckan, och fick det inkopplat torsdag samma vecka. och det funkar felfritt! hehhe

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

YEAH

aja, nu har man ÄNTLIGEN fått BBB vdsl:D
tog bara 8 o en halv vecka utan internet:)
riktigt less blev man efter 4veckor att det inte hände något

fast har 35ms när jag pingar till sunet, e inte det lite mkt?
nån som vet om man kan få ner pingen?
lite tråkigt om man är cs spelare:/

Permalänk
Medlem

woho!

Tidpunkt fastslaget!
Vår underleverantör har bekräftat att de kommer att ansluta ditt bredband vecka 49. Efter denna tidpunkt kan du aktivera ditt abonnemang och börja använda bredbandsuppkopplingen.

Vi har i samband med detta även skickat startboxen till den adress du uppgett i din anmälan.