Permalänk
Medlem

Microsoft Intellimouse Explorer 4.0

Det är ett par saker jag undrar om denna mus.

Jag köpte en sådan för en vecka sen och har märkt att den hackar till ibland när man gör för snabb rörelse tex i spel, sedan undrar jag om den optiska "lampan" ska blinka när man lyfter upp musen och kollar på undersidan, först lyser den sen börjar den blinka, om man vrider den lite så lyser den klart och tydligt, vrider man sen tillbaka så börjar den blinka igen och jag börjar oroa mig för att det kanske är något glapp i den och det är därför det "hackar" lite smått ibland i spel...

Ni med Microsoft Intellimouse Explorer 4.0 kan ni kolla om era möss optiska lampa blinkar lr lyser hela tiden oavsett om musen ligger på musmattan eller om man håller den upp och ner

/Tacksam för seriösa svar!

Permalänk

Jag har en sådan..
den blinkar inte utan den lyser beroende på om man håller den stilla upp o ner eller inte..
ibland blinkar den snabbt som fanken...

Visa signatur

Det sägs att ett gott skratt förlänger livet... Gäller det underlivet också?:)

Permalänk
Medlem

hmm det är något skumt med min tror jag, för nu la jag den upp och ner och rörde den inte alls, ändå så flyttade muspekaren sig upp och ner och åt sidorna...det värkar vara några störningar kan det komma från skärmen lr högtalarna kanske? vad händer om du har musundersidan mot ansiktet alltså att du kollar på det optiska ögat min blinkar 2ggr i sekunden ungefär men sen när man lägger bort den så lyser den och då börjar musen röra sig ?? skumt..är din också så?

Permalänk

Min lyser lite svagare om man gör så..
som att en diod i den släcks

Visa signatur

Det sägs att ett gott skratt förlänger livet... Gäller det underlivet också?:)

Permalänk
Medlem

jaha, din blinkar aldrig alltså!?

har 4.0an bättre optik än 3.0an ? nån som vet lite uppgifter typ fps och dpi på 4.0an?

Permalänk
Medlem

Det är ett allmänt fel med IE 4.0A att den kan lagga lite när du tex backar i spelet: Counter-Strike när du backar. Jag använder därför min gamla 3.0a som funkar mycket bättre till spel. Tills vidare kan man lura musen lite och installera drivrutiner för ir 3.0 för er 4.0 mus så funkar det lite bättre iaf.. använd microsofts eget program för möss. det finns att ladda ner på:
http://download.microsoft.com/download/1/C/7/1C7B6A36-8277-48...

hoppas det funkar bättre för er!

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1tCh1n
jaha, din blinkar aldrig alltså!?

har 4.0an bättre optik än 3.0an ? nån som vet lite uppgifter typ fps och dpi på 4.0an?

4.0an och 3.0an har samma optik dvs 6000Hz och 400dpi.