Spel stänger ner sig

Permalänk

Spel stänger ner sig

Alla mina spel har ett gemensamt problem...

Ibland stänger spelen ner sig och jag får du upp en ruta där det står att den inte kunde läsa minnet, ungefär "the memory could not me 'read'."

Eller så kommer den gamla vanliga rutan upp som man får när ett program har gjort en förbjuden åtgärd. Typ "program.exe har gjort ett fel och kommer att avslutas" eller liknande.

Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Fick det felmeddelandet när ett av minnena var trasigt.....
Kan även bero på att du klockat för mycket.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk

har haft samma problem, hade åxå trasiga minnen...
så ifall du har två minnen prova plocka bort en av dom!

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

'Stänga ner' trodde jag bara typer som min far sade tills jag hörde yngre folk lite hör och var använda ordet...från någon störd programmerare som översatt 'shut down' no doubt.

'Stäng' eller 'avsluta' går väl bra?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
'Stäng' eller 'avsluta' går väl bra?

off topic
Man ska andvända stäng ner iställe för stänger ner ?
Stäng i plural blir stänger, och hans problem var att hans spel(plural) stänger ner dvs stänger ner är korrekt svenska i detta sammanhang.

Shadow-Song

Har du flera momory sticks ? Testa ta ut ena och testa spela.
Annars finns det program som testar dina minnen ifall de har några fel. memtest tror jag det hette. finns på swecs filarkiv.

Permalänk
Medlem

memorySTICK? pratar vi liksom om något slags bärbar enhet nu eller?

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk

Vet inte om det här kan vara felet men när jag köpte ett av mina nyare minnen så va det ena för högt volt antal vilket gjorde att så fort jag började spela ett spel så hängde sig hela skiten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0
off topic
Man ska andvända stäng ner iställe för stänger ner ?
Stäng i plural blir stänger, och hans problem var att hans spel(plural) stänger ner dvs stänger ner är korrekt svenska i detta sammanhang.

Andvända? Iställe? Frågetecken med mellanrum efter sista ordet?

Stång i plural blir stänger; hur blir ett verb plural?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)