Final Fantasy XI kom precis!

Permalänk
Entusiast

Jag har itne sett någon från swec kontakta mig och jag har försökt skriva till devlin å mangan men alltid offline.. Så när chansen kom att byta till ny server som dom öppnar tog jag den.

lvl 30 blackmage, 15redmage, 7thief, 10 bard. (samma karaktär såklart, härligt att man bara kan byta jobb hela tidn )

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Själv är jag lvl6 warrior just nu. Fick spelet igår.
Spelar på Gilgamesh och mitt handle är plake. Hör gärna av er

Permalänk
Medlem

Är det verkligen värt att köpa det här spelet?
vad har det för ena krav på dator osv.?
Är det buggigt och så? Är det mycket folk som spelar i dagens läge?

Visa signatur

Att läsa följande text och göra följande uppgifter:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oLooX
Är det verkligen värt att köpa det här spelet?
vad har det för ena krav på dator osv.?
Är det buggigt och så? Är det mycket folk som spelar i dagens läge?

Det är, vad jag har förstått en daoc-klon. Alltså hjärndöd slakt av tråkiga monster i 200+ timmar.
Själv så undviker jag alla mmorpgs efter att jag lirade daoc. Väntar på något där man INTE behöver slakta en miljard monster för att få en level (daoc 48-49 någon?), utan kan gå upp i level genom att crafta eller göra vadsomhelst.
Men något sådant kommer man nog aldrig att se.

Permalänk
Medlem

Nu har inte jag spelat spelet än (väntar på att det skall dimpa ner en avi i brevlådan), men en kompis berättade lite kort om det. Man går bla upp lvls genom att crafta föremål. Det beror ju helt på vilken yrkesinriktning du väljer. Men det sköna är att du inte binder dig till nåt yrke, utan att du kan lika gärna få för dig att bli fiskare även om din karaktär är en lvl 42 red mage.

Men som sagt, nu har jag uttalat mig så som jag har uppfattat det. Så inga bajskastare siktar in sig mot mig nu

Ett tips: http://www.playonline.com/ff11us/index.shtml

Permalänk
Avstängd

man vill ju inte lägga 600 kr på ett spel som man inte får testköra före...
vet ni nån slagt demo eller beta man kan köra före man beställer?
tänk om man lägger så mycket stålar oxo blir det en besvikelse...
sen undrar jag om man kan döda andra spelare, och till sist undrar jag om det har nåt med dem andra final fantasy spelen att göra? jag har nämligen inte lirat dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bagruf
man vill ju inte lägga 600 kr på ett spel som man inte får testköra före...
vet ni nån slagt demo eller beta man kan köra före man beställer?
tänk om man lägger så mycket stålar oxo blir det en besvikelse...
sen undrar jag om man kan döda andra spelare, och till sist undrar jag om det har nåt med dem andra final fantasy spelen att göra? jag har nämligen inte lirat dem.

Håller med dig. Men jag chansade och köpte det ändå. Finns inget demo ännu.

Man kan inte döda andra spelare. Däremot ska ska Player VS Player komma snart. Men det kommer vara under bestämda former, gissar på en arena eller liknande.

Det har Saker gemensamt med alla andra FF-spel, Chocobos, namn på jobb/saker/vapen/osvosv.

Permalänk
Avstängd

Är det nån som har nått FF spel till PC ?

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

Tänkte bara medela att en karatär med namnet Maister (blackmage) rövar på kajuta ifall nån vill han nått (det är jag alltså)

Permalänk
Medlem

jag har både ff7 och ff8 till pc.
ska nog inhandla ff11 för julklappspengarna

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Hohoho, har polare som lirar det där. Själv mördar jag jättemaggotar med armborst i Horizons.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Jag spelar på servern Asura.
Är jag helt ensam svensk där eller finns det någon mer?
Spelar du där så pma mig
mvh kim